Toon posts:

Mal van een logo, maar hoe vast maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mal gemaakt op een A4tje van het Black&White teken

Afbeeldingslocatie: http://213.46.29.188/biohaz/bw.png

Dan helemaal uitgesneden, alleen ik weet niet hoe ik het moet spuiten. Gewoon met Pritt plakstift al die deeltjes opplakken en dan gaan spuiten?
Het komt op een zijpaneel van me kast. Ik spuit met Motip metallic autolak.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

je kan natuurlijk ook gewoon lekker de boel in rubber gutsen en dan lekker stempellen......

;)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

ik heb dit nog nooit gedaan, maar als je het echt met prit op plakt dan zal er altijd papier blijven kleven aan je kast toch ? en das niet de bedoeling ...

gewoon met plakband aan de onderkant vastmaken ?
plakband zo beetje oprollen ... je verstaat wel wat ik bedoel hoop uk ?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 13:20 schreef Hitpoint het volgende:
Ik heb een mal gemaakt van een A4tje van het Black&White teken

[afbeelding]

Dan helemaal uitgesneden, alleen ik weet niet hoe ik het moet spuiten. Gewoon met Pritt plakstift al die deeltjes opplakken en dan gaan spuiten?
Het komt op een zijpaneel van me kast. Ik spuit met Motip metallic autolak.
uhm... en hoe wil je de lijm er weer af gaan halen??

Verwijderd

Er was hier ook iemand op GoT (sorry dat ik je naam ben vergeten), die dat met zon spuitbus van 3M gedaan had. Gaf geen lijmresten of niets en zit er heel strak op.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Er is daar speciale lijm of tape voor dacht ik. Al eens langs zien komen bij iemand die zijn kast zwart met rode vlammen had gespoten. Ik kan het topic helaas niet meer vinden... :(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik zou een mal van dun maar stevig karton maken. Want als je de verf op dat A4tje spuit, gaan de hoekjes en uitsteekseltjes ed omkrullen door het vocht. Vervolgens mal fixeren en heel dun erop spuiten. Als je tedik spuit vloeit het onder die mal door.

Hop doet leven...

Verwijderd

Als je niet te veel pritt gebruikt, gaat dat wel lukken ja.. Let wel op dat je wel GENOEG pritt gebruikt, en dat niet tijdens het spuiten ineens je mal valt, want dan kan je overnieuw beginnen :?

Als je het vlak waar je de mal op plakt al een andere kleur gespoten heb, zou ik niet met plakband gaan werken. DIt wil nog wel eens lelijke plekken achterlaten.

Leg um ook nie los neer, want door de wind van de verf die je spuit zou die dan wegwaaien.

Er zijn bij de doehetzelf zaak wel soorten lijm te halen die alleen kleven i.p.v. plakken.

Succes, en post ff pic's als ie gespoten is..... Altijd leuk om te zien.....

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik Pritt wil gebruiken is omdat het gemaakt is op waterbasis.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een hele grote aardappel stempel :D

[serieus]
Moet je ff vragen bij een verf zaak. Die hebben daar wel dingen voor.
[/serieus]

• Houston3
  • Laatst online: 21-08 15:25

Houston3

ole

they call it : PLAKBAND!!!!!!!! jezus kon je daar nou echt neit zelf opkomen ?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat ik in jouw geval zou doen:

Printje nog een keer maken (en op flop meenemen).

Naar een beletteringsboer gaan.

Daar de boel laten snijden.

Applicatiefolie eroverheen

En je kan de boel zo op je kast plakken. Goed aandrukken, klaar.

Scheelt je spuitwerk, altijd mooi.

Wil je toch spuiten, dan neem je het andere deel van het snijwerk, en gebruik je dat als mal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:48 schreef Houston3 het volgende:
they call it : PLAKBAND!!!!!!!! jezus kon je daar nou echt neit zelf opkomen ?
Dan trek je zo de onderlaag eraf die al gespoten is met blauw metallic. En als je beter leest waarover ik heb dan had je jouw nutteloze reply ook niet hoeven te posten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Er zijn speciale films, die ze bij Airbrusen gebruiken. Die plakken wel, mar niet zo goed, als je begrijkt wat ik bedoel. Normale plakfolie hecht behoorlijk.

Heb je de metallic een beetje mooi egaal gekregen? (ik sta voor de opgaaf om een 8m2 bootje metallic te maken......)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 14:17 schreef Herman het volgende:
Er zijn speciale films, die ze bij Airbrusen gebruiken. Die plakken wel, mar niet zo goed, als je begrijkt wat ik bedoel. Normale plakfolie hecht behoorlijk.

Heb je de metallic een beetje mooi egaal gekregen? (ik sta voor de opgaaf om een 8m2 bootje metallic te maken......)
Het moeilijkste is om alles supergoed stof vrij te houden. JE kunt wel aan de gang met ammonia etc.. en goed de stof afnemen maar er zal altijd wel iets achterblijven of na het spuiten erop vallen. Maar het zit er zeer gelikt uit.

Ik post vanavond wel de pics, want de voorkant moet nog drogen. Daarna kan ik het inelkaar zetten. :)

Verwijderd

Laatst had iemand op school een bus met spuitlijm vam 3M, was een soort post-it lijm (die gele briefjes die aan de rand van je monitor zitten), die geen resten achter liet. Je spuit het dus op je mal, plakt de mal op je kast en na het spuiten haal je de mal er weer vanaf. Net zoals bij een post-it papiertje blijven er geen resten achter

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op donderdag 31 januari 2002 14:25 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Het moeilijkste is om alles supergoed stof vrij te houden. JE kunt wel aan de gang met ammonia etc.. en goed de stof afnemen maar er zal altijd wel iets achterblijven of na het spuiten erop vallen. Maar het zit er zeer gelikt uit.

Ik post vanavond wel de pics, want de voorkant moet nog drogen. Daarna kan ik het inelkaar zetten. :)
waar ga je spuiten???

over enkele weken(als de temperatuur wat hoger is) dan ga ik mijn case spuiten.
met bekerspuit en 2 componenten verf metallic, ral nr??? weet ik ff niet meer (kan je laten mengen, kost 50 euro inclu verdunner/verharder, per halve liter.
een halve liter is genoeg voor circa 2vierkante meter)

de ruimte goed vochtig houden (niet te) door de vloer te besproeien met een plantenspuit, de stofresten die er zijn zullen in het vocht gaan zitten en dus niet ronddwarrelen.

ga de ruimte pas ventileren als de bovenste laag droog is.
en met droog bedoel ik even testen op eenklein niet zichtbaar hoekje VOORZICHTIG wrijven, als de verf niet rult dan is de bovenste laag droog (let op uitharden van de meeste verf soorten duurt ongeveer 48 uur)

het mooiste om in te spuiten is een watercabine, deze is totaal stofvrij, echter het huren van zoon ding kost ongeveer 65 euro per dag.

Sinlath | Opinions may contain latency

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik zou zeggen, maak een malletje van hout, zet het vast met lijmklemmen op het te spuiten gedeelte en spuiten maar.

Verwijderd

bijv fotolijn van de hema dat is er makkelijk vanaf te vrijven...(blijft zacht rubberachtig)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Op donderdag 31 januari 2002 13:48 schreef Herman het volgende:
Wat ik in jouw geval zou doen:
Printje nog een keer maken (en op flop meenemen).

Naar een beletteringsboer gaan.

Daar de boel laten snijden.

Applicatiefolie eroverheen

En je kan de boel zo op je kast plakken. Goed aandrukken, klaar.

Scheelt je spuitwerk, altijd mooi.

Wil je toch spuiten, dan neem je het andere deel van het snijwerk, en gebruik je dat als mal.
idd! gaat perfect! als je wil mag je het mij mailen, laat ik het voor je snijden in een kleur die je wilt (zwart? :)) en dan snail mail ik je die plakkert + applicator wel :) (klein prijsje, alleen voor de folie en porto)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1