spam de spammer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik las in de sapenda een artikel vanaf http://nu.nl/document?n=51451
Xs4all is boos op het Amstelveense bedrijf Ab Fab Interactive Media Group. Volgens xs4all is het bedrijf verantwoordelijk voor het versturen van grote hoeveelheden spam en is zelfs naar de rechter gestapt om de spam van Ab Fab te verbieden. Xs4all klaagt dat grote hoeveelheden e-mails de stabiliteit van de mailserver kunnen hinderen, waardoor de internetprovider gedwongen wordt om in extra servers te investeren.
Nou vroeg ik me af: als het nou bekend is wie de spammers zijn, zijn er dan ook acties om die spammers te spammen? Lijkt mij lollig!

Met gelijke munt betalen heet dat...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Nah, laat de rechter het maar uitzoeken :)

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Op donderdag 31 januari 2002 13:17 schreef OProg het volgende:
Nah, laat de rechter het maar uitzoeken :)
Tja, als dat zou kunnen... Ik hoop dat de rechter zelf ook een e-mail adres heeft. Dan zal ie het vast wel snappen. Maar ik ben bang dat er juridisch niet veel tegen te doen is.
Maar je hebt gelijk, we wachten dus nog even met acties...

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 13:32 schreef Cyberjunkie het volgende:

[..]

Tja, als dat zou kunnen... Ik hoop dat de rechter zelf ook een e-mail adres heeft. Dan zal ie het vast wel snappen. Maar ik ben bang dat er juridisch niet veel tegen te doen is.
Maar je hebt gelijk, we wachten dus nog even met acties...
Op de site van xs4all is de dagvaarding te lezen. Moet zeggen dat ze de problematiek/ongewenstheid van het spammen zeer helder verwoord hebben.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken.
Die gasten nemen dan wel weer een ander e-mailadres, en blokkeren die oude bijvoorbeeld, en dan hebben ze nog nergens last van. :(

🌞🍃

Verwijderd

Je zou eigenlijk gewoon een digitaal ja/nee stickertje op je inbox moeten plakken. Die protectors werken ook niet voor 100%, of ze filteren de spam er niet uit, of belangrijke mail nou juist weer wel.

Ach ja, denk niet dat je het tegen kan houden.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:17 schreef DataBeest het volgende:
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken.
Die gasten nemen dan wel weer een ander e-mailadres, en blokkeren die oude bijvoorbeeld, en dan hebben ze nog nergens last van. :(
Maar het BEDRIJF dat het doet is BEKEND. Dus kunnen we dat bedrijf plat spammen. Het gaat hier om een bedrijf...

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:22 schreef AniketA het volgende:

[..]

Maar het BEDRIJF dat het doet is BEKEND. Dus kunnen we dat bedrijf plat spammen. Het gaat hier om een bedrijf...
Op de een of andere manier denk ik dat het opzetten van SPAM-acties hier niet gewaardeerd wordt ;)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08

vooghel

Cunning linguist

Op donderdag 31 januari 2002 13:15 schreef Cyberjunkie het volgende:
Ik las in de sapenda een artikel vanaf http://nu.nl/document?n=51451
[..]

Nou vroeg ik me af: als het nou bekend is wie de spammers zijn, zijn er dan ook acties om die spammers te spammen? Lijkt mij lollig!

Met gelijke munt betalen heet dat...
Niet verstandig: op die manier maak jij je schuldig aan abuse en heeft de spammer een mogelijkheid om jou aan te pakken. En het klinkt lullig, maar je provider moet jou dan afsluiten omdat je tegen de gebruiksovereenkomst bent ingegaan. Hoe netter je zelf blijft, hoe meer effect je abusemeldingen hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 31 januari 2002 14:22 schreef AniketA het volgende:

[..]

Waarom zou ik me verlagen tot zo'n onozele actie? Ik wens niet op gelijke voet te staan met zo'n bedrijf, dus ik spam niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 01 februari 2002 14:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarom zou ik me verlagen tot zo'n onozele actie? Ik wens niet op gelijke voet te staan met zo'n bedrijf, dus ik spam niet.
Indd groot gelijk
Het is aan de gerechtelijke diensten om ze te straffen en hopelijk wordt er een voorbeeld gesteld en is dat bedrijf failliet. Dan kan er misschien eindelijk eens iets aan die *BIEP* spamm mails gedaan worden.
* Predator krijgt 4xzoveel spam als gewone mails.
Trouwens mijn email hebben ze van ICQ gehaald :(
want die staat enkel op GOT & ICQ

Dus sluiten dat bedrijf en spammer zwaar straffen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1