[JAVA] & RS232 (Seriele Poort)

Pagina: 1
Acties:

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Topicstarter
De bedoeling is om via JAVA data uit te lezen van een apparaat die op een RS232 Poort (Serieele poort) is aangesloten

Kan iemand mij vertellen waar ik kan beginnen :? Ik heb de JAVA Communicatie API gedownload en de documentatie daarvan. Ik vind alleen dat de documentatie die hierbij zit erg slecht is en dan nog maar niet te spreken over de voorbeelden.

Kan ik ergens tutorials vandaan halen? Ik ben er al wel achter dat java ze zelf niet heeft.

Ik heb hier op tweakers nog nooit een vraag over gezien dus ik hoop dat iemand mij kan helpen

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 31 januari 2002 13:14 schreef CyBoB het volgende:
De bedoeling is om via JAVA data uit te lezen van een apparaat die op een RS232 Poort (Serieele poort) is aangesloten

Kan iemand mij vertellen waar ik kan beginnen :? Ik heb de JAVA Communicatie API gedownload en de documentatie daarvan. Ik vind alleen dat de documentatie die hierbij zit erg slecht is en dan nog maar niet te spreken over de voorbeelden.

Kan ik ergens tutorials vandaan halen? Ik ben er al wel achter dat java ze zelf niet heeft.

Ik heb hier op tweakers nog nooit een vraag over gezien dus ik hoop dat iemand mij kan helpen
Je zou altijd nog kunnen kiezen om in c de aansturing van die poort te maken en dat mbv een JNI wrapper aan te sturen vanuit java. Onthoud dat java platform en machine onafhankelijk is en het gene wat je vraagt lijkt me vrijwel onmogelijk in standaard java.

(tenzij daar een standarisatie voor is gemaakt)

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

volgens mij heb je hier een "zwak punt" (-1 flame :?) van Java te pakken.
Imho kan het dus niet. Je kan geloof ik wel C gebruiken en dat dat in java gebruiken maar direct kan het niet ...

< edit>
damn ik zal ook es antwoord geven op een Java vraag...
gelijk te laat :(

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 31 januari 2002 13:30 schreef D2k het volgende:
volgens mij heb je hier een "zwak punt" (-1 flame :?) van Java te pakken.
Imho kan het dus niet. Je kan geloof ik wel C gebruiken en dat dat in java gebruiken maar direct kan het niet ...
Ik weet niet zozeer of het een zwak punt is. Java probeerd niet een taal voor een bepaalde machine te zijn. En java probeer (gelukkig) ook niet tig keer het wiel uit te vinden. Aangezien c uitstekend hiervoor geschikt en java de mogelijkheden bied om met c te communiceren zie ik dit niet als een zwakte. Je gaat tenslotte ook geen quake maken in sql :)

Use the right tool for the right job :)

• DarkMatters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 07:12
Hier is een link naar een tutorial.

http://developer.java.sun.com/developer/Books/javaprogramming/cookbook/11.pdf

Schijnt in ieder geval makkelijker te werken dan de JNI interface; hoewel ik het zelf nog niet geprobeerd heb :).

• CyBoB

CyBoB

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:28 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Je zou altijd nog kunnen kiezen om in c de aansturing van die poort te maken en dat mbv een JNI wrapper aan te sturen vanuit java. Onthoud dat java platform en machine onafhankelijk is en het gene wat je vraagt lijkt me vrijwel onmogelijk in standaard java.

(tenzij daar een standarisatie voor is gemaakt)
Ik heb het niet zelf bedacht dat het in JAVA moet gebeuren. het is een klein onderdeel van mijn stageopdracht :?
ik kan het misschien eens voor leggen aan mijn mede project leden (die iig meer van c weten dan ik) of het in c te doen is.
Op donderdag 31 januari 2002 13:45 schreef DarkMatters het volgende:
Hier is een link naar een tutorial.

http://developer.java.sun.com/developer/Books/javaprogramming/cookbook/11.pdf
Ik zal dit eens even doorlezen.

[edit] typo

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
D2k: Imho kan het dus niet. Je kan geloof ik wel C gebruiken en dat dat in java gebruiken maar direct kan het niet ...
Het kan wel degelijk, en de topic starter heeft ook de goede library al gevonden: de Java comm api's. De docs zijn alleen niet duidelijk genoeg kennelijk :+ .

Ik heb er nooit mee gewerkt, dus kan er helaas weinig over zeggen.

Hier een linkje die je al gevonden had:
http://java.sun.com/products/javacomm/index.html

Misschien nog even verder zoeken naar tutorials op het web?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• CyBoB

CyBoB

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:14 schreef CyBoB het volgende:
[...]

Ik vind alleen dat de documentatie die hierbij zit erg slecht is en dan nog maar niet te spreken over de voorbeelden.

[...]
Ik wou nog ff op die voorbeeld programma'tjes terug komen. het lag aan mij dat ze het niet deden dus daar wou ik me ff voor verontschuldigen :o Maar ik blijf erbij dat die documentatie slecht is. :)
Pagina: 1