Verzoek plaatjesdatabase/ wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Laats kwam ik een thread tgen waar iemand vroeg wat een jumper was. Ook heb ik vaker vragen gezien over hoe bepaalte geheugenbanken er uit zagen. CPU sockets leveren ook dergelijke problemen (dit laatste ook bij mij).
Misschien is het de moeite waard om een database met plaatjes van computeronderdelen te maken zodat hiernaar verwezen kan worden en dat er gezocht kan worden op plaatjes.

Ikzelf heb de volgende vraag: bij een tweedehandsbak in een computerwinkel kwam ik een stel socket 7 mobo's tegen die een vreemd soort slot hadden. Er zat een kaartje in dat ongeveer zo groot is als een 72-pins SIMM. Er zaten een stel chips op maar beter dan dat heb ik niet gekeken (ik had haast).
Het kaartje werd vastgehouden door twee bruine, (kan ook groen zijn , ik ben een beetje kleurenblind) spitse, gelijkzijdige driehoekjes. Misschien iets om extra cache te plaatsen?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
ik denk een cache slot inderdaad.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op donderdag 31 januari 2002 13:03 schreef rtgo het volgende:
Misschien iets om extra cache te plaatsen?
Zeer waarschijnlijk wel, ik zou niet echt weten wat het anders zou kunnen zijn, naast geheugen natuurlijk

The need for speed drives me

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Inderdaad cache..

De socket5/socket7 bordjes hadden een extern slot voor pipeline burst cache.. Later werdt het ook onboard gemonteerd..

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

plaatje van cache module

Afbeeldingslocatie: http://www.kingston.com/ukroot/press/primages/ii5.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Had je geen grotere?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:59 schreef koekum het volgende:
Had je geen grotere?
Kan dat mobo misschien niet aan :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:17
Hmm, zo'n plaatjes database is misschien wel een superidee. Kan me wel voorstellen dat er wel alleen maar echte basis dingen in moeten komen. En dus niet een geforce2 en dan ook versie 3... maar eerder een pci slot, een agp slot. of het verschil tussen socket-a en s-370 oid..

btw. die cache module heet ook wel CELP module. geen flauw idee waar dat eigenlijk voor staat maargoed... ik heb zelf 256kb versies gezien en gehoord over 512kb.. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

sommige handleidingen van mobo's zijn erg uitgebreid met plaatjes en foto's ik weet nog van de IBM aptiva 133Mhz (arg.) die ik 6 jaar terug had, daar zat een uitgebreide handleiding bij. De handleidingen kan je zo in PDF formaat downen.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nou, voldoe je weer eens aan request is het plaatje te groot, ik heb het nog een keer bekeken en het is echt mooi om naar te kijken, nee nix mis mee, jullie moeten het er maar mee doen. Ik heb nog geen plaatje van het bracket gevonden btw.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 22:01 schreef pakje_bakmeel het volgende:
sommige handleidingen van mobo's zijn erg uitgebreid met plaatjes en foto's ik weet nog van de IBM aptiva 133Mhz (arg.) die ik 6 jaar terug had, daar zat een uitgebreide handleiding bij. De handleidingen kan je zo in PDF formaat downen.
Kleurenplaatjes zijn nog steeds zeldzaam in handleidingen en handleidingenh van oude onderdelen zoals 486 mobo's zijn meestal nogal sjofele scans.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[wannabe mod-mode]
PMG --> LA

denk dattie daar beter staat.
[wannabe mod-mode]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57

Jag

Nou vooruit dan :P.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

Steffie

Opaque

Op donderdag 31 januari 2002 21:55 schreef Vorlon het volgende:
btw. die cache module heet ook wel CELP module. geen flauw idee waar dat eigenlijk voor staat maargoed... ik heb zelf 256kb versies gezien en gehoord over 512kb.. :)
Die cache module heet geen CELP, die heet COAST (Cache On A Stick). Dat slot waar je die handel in douwt heet CELP (Card Edge Low Profile). *D

Ik heb dus ook nog een Socket5 mobo liggen met die rommel ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
offtopic:
GIR rulez :)
Pagina: 1