Toon posts:

norton ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me een soort handleiding geven hoe ik een image met dit programma kan maken van een laptop naar een vaste pc.
new bean.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
-Je maakt een floppy van Ghost
-Je start je PC opnieuw op met bijv. een opstartfloppy in dos
-Je stopt het Ghost-floppy er in en start het programma Ghostpe.exe op. (Ik weet niet zeker of hij precies zo heet maar You get the point)
-En dan maak je een image van bijv. een partitie
-Je wordt dan gevraagt waar hij het op moet slaan
-Kun je bijv. eerst doen op een Hardeschijf en later naar een CDROM copy of over het Netwerk. Je kunt kiezen voor Hoge compressie dan heb je best kans dat ie maar de helft wordt van de oorspronkelijke grote.
-Dan ga je naar de andere PC
-Je start je PC (opnieuw) op met bijv. een opstartfloppy in dos
-Je stopt het Ghost-floppy er in en start het programma Ghostpe.exe op.
-Je zet de opgeslagen partitie of whatever weer op deze schijf.

Verwijderd

Het liggt eraan wat je wil doen; voor het backuppen van een hele disk (inclusief bootsector etc) MOET je een image maken van een disk (NIET alleen een partitie!). Omdat je dat image ook ergens moet opslaan, moet je in dat geval kiezen uit een van deze 3 opties:

1) Opslaan op een 2e harddisk in je laptop (als je die hebt)
2) Direct op CDR(W)'s backuppen (als je laptop een CDRW heeft)
3) Via een ghost floppy met netwerk support het disk-image direct naar een harddisk van de vaste PC pompen

Wil je alleen een losse partitie naar een image schrijven (dus zonder systeem boot etc in het image opnemen, alleen data), dan is het simpeler. Je kan dan een partite-image eerst op een andere partitie (van diezelfde laptop-harddisk) opslaan, en daarna via het netwerk kopieren naar de vaste PC.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

Exirion

Gadgetfetisjist

RTFM

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.