Computer wil soms wel soms niet aan?!?

Pagina: 1
Acties:

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 12:45

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Ik ben vroeger begonnen met een commodore 64 en ben sindsdien nooit (echt) computerloos geweest. Ik heb altijd mn eigen ps's gebouwd en dacht dat ik alle vage dingen al eens tegekomen was. Maar nu krijg ik dit:

Mijn computer gaf een paar dagen terug de foutmelding "irq is not less or equal" (win2k) en gaf een reboot. Sindsdien wil mijn computer dan weer wel dan weer niet aan (alleen power-fan gaat draaien en HD start op, voor de rest: NADA)

Eerst dacht ik dat het de voeding was. Na vervanging door een nieuwe (350w) voeding, zelfde probleem
toen dacht ik dat het misschien de videokaart was. Na vervanging door een oude (die het zeker doet, daar ben ik nu op aan het typen :)) ging de pc wel aan en deed alles het. Probleem opgelost zou je denken. NOP.
Zet de pc uit ga eten zet de pc weer aan. zelfde probeer. PC is dood.
Oude videokaart er weer ingezet, deed ie het weer. na afsluiten en opnieuw op(willen)starten deed ie het weer niet...

ikke niet snappuh :?

iemand enig idee?

specs:
Athlon Classic 750@750
512 mb pc133 ram
atib kt7
adaptec 29160 scsi160 kaart
seagate 15000toeren 18,4 gb scsi160 schijfje :9~
WD1000BB 100meg HD @ata66
iiyama vmpro 450
asus v6800 gf
hollywood plus dvd kaartje

keyb, usbmuis, usbtrackball, printer, irax

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

trek de powerstekker eens achter uit het systeem.
houdt de powerbutton 20sec ingedrukt en probeer vervolgens te booten.

Verwijderd

Trek je geluidkaart er eens uit en kijk of hij dan nog kuren heeft. Dit was bij mij het probleem met een goedkope geluidkaart)

Het is volgens mij een driverprobleem wat verband houdt met IRQ-Sharing (ACPI).

Verwijderd

Gaf hij deze melding in windows of bij het opstarten?
Kijk eens na of er geen IRQ's twee maal gebruikt worden, in de bios en in windows

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 08:02

Greetzel

yes you can

Oud netwerkkaartje dat verrot is?

|:( stond niet in je specs

Verwijderd

je moet is ff wat pci kaarten omkeren.. netwerkkaart moet je nooit in laatste slot douwe en ook niet in het slot onder je videokaart. ik heb hetzelfde probleem ook met de comp van me vriendin dat is een athlon 900Mhz msi kt7 pro ofzow. als de fan wel draait enzo dan moet je op reset drukken dan doet ie het meestal wel. anders heb je gewoon pech ik had ook al alles geprobeerd maar nu doet ie het soms wel en soms niet.. wat ook wel helpt is om de proc er ff af te halen en weer op te zetten.. maar dan doet ie na een tijdje weeer hetzelfde.. veel succes

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 13:36 schreef neo.reloaded het volgende:
Gaf hij deze melding in windows of bij het opstarten?
Kijk eens na of er geen IRQ's twee maal gebruikt worden, in de bios en in windows
Bij mij gebruiken 7 apparaten IRQ 9???
Zou dit te maken kunnen hebben met ACPI |:(

Verwijderd

Het lijkt een beetje op de klacht waar ik nu mee zit... Midden in een Win2000-sessie zonder waarschuwing vooraf _uit_gaan, IRQL not less or equal-meldingen, daarna heeft m'n computer echt volledig de geest gegeven (wanneer ik aan de voeding iets meer hang dan alleen m'n moederbord gaat-ie niet meer aan)

Moederbord dood (zonde van de P2B-DS) :(((
Pagina: 1