Tannoy Revolution R2 speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Topicstarter
Ik heb thuis van die mooie Tannoy Revolutio R2 speakers aangesloten op mijn Yamaha RX-V620 receiver. Bestaat er nog een mogelijkheid om gebruik te maken van die BI-wiring aansluiting op de speakers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Waarom niet ? Weet je niet hoe dat moet ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28095

Inderdaad, eeh, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:19 schreef JT het volgende:
Waarom niet ? Weet je niet hoe dat moet ?
Nope....als iemand mij dat zou kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Ik ff neem aan dat je speakers a en b hebt op je amp.

-Haal de brug op de speakers er tussen uit (metalen plaatje tussen de connectoren)
-Sluit op de onderste 2 connectors een kabel aan en trek die naar speakers a
-Sluit op de bovenste 2 connectors een kabel aan en trek die naar speakers b
-Zet je amp aan :) speakers a en b aan en spelen maar :P

Als je geen speakers a en b heb kan je de brug ook verwijderen en daar een stukje goeie luidspreker kabel tussen zetten of je sluit gewoon 2 kabels aan per luidspreker kanaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:47 schreef Driez het volgende:

-Haal de brug op de speakers er tussen uit (metalen plaatje tussen de connectoren)

Als je geen speakers a en b heb kan je de brug ook verwijderen en daar een stukje goeie luidspreker kabel tussen zetten of je sluit gewoon 2 kabels aan per luidspreker kanaal..
Wat is het voordeel van bi-wiring aansluiten. Betere geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 31 januari 2002 13:47 schreef Driez het volgende:

Of
Ik snap niets van het bovenstaande
of
Het bovenstaande slaat nergens op

Biwiring is een truc waarbij de energiestroom naar je tweeters niet samen loopt met de stroom naar je woofers Door gebruik te maken van een losse luidprekerkabel voor de tweeters en een losse kabel voor de woofers (dit vanwege capaciteiten, impedanties, skin effecten etc. in je kabel) dus:

Je hebt per speaker een dubbele set kabels (er lopen dus 4 snoeren door je huiskamer)

Neem de brug weg die de luidsprekerklemmen op de speakers met elkaar verbind. Sluit op elke set klemmen een kabel aan. (er zitten nu dus 2 snoeren aan je speaker)

Sluit de snoeren aan op je versterker. Daar zitten dus 2 snoeren aan 1 luidsprekeraansluiting. Niks speakers A en B.

Verder opmerkingen en vragen. Vraag,
Ga je dit
[topic=396888]
écht met Revolution 2's combineren :?........... :r

en stop dat zand (ongeveer 7 kilo) in die voet van die speakers. R2's kunnen worden ge-massloaded en het verschil in basweergave is enorm :)
Op donderdag 31 januari 2002 14:01 schreef AleSyS het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van bi-wiring aansluiten. Betere geluidskwaliteit?
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38584

Zowel de oplossing van Driez als Dirk_Hendrik zijn goed.
Als je versterker (stereo neem ik aan) in het bezit is van aansluitingen voor 4 speakers (A+B),
8 aansluitingen dus in totaal:
(+ & - links A, + & - rechts A; + & - links B, + & - rechts B),
volg dan het advies op van Driez, anders die van Dirk_Hendrik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

hmm ik was wel een beetje vaag met het laatste :+
Dat kwam op het zelfde neer als hendrik :+
Sjeez.. stoned zijn valt niet mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
IMHO bi-wiring is BS.

Gebruik gewoon 1 goede en dikke kabel en je zult het verschil niet horen met 2 wat dunneren ge-bi-wired.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 14:02 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Verder opmerkingen en vragen. Vraag,
Ga je dit
[topic=396888]
écht met Revolution 2's combineren :?........... :r
Wat is er mis met deze combo???

Ik heb momenteel Vogelzand in beide speakers zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 31 januari 2002 22:49 schreef AleSyS het volgende:

[..]

Wat is er mis met deze combo???

Ik heb momenteel Vogelzand in beide speakers zitten...
V0oornamelijk dat ik echt niet inzie waarom je naast een set R2's nog een subwoofer zou willen. Verder is het IMHO een combi van HiFi met non HiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 09:24 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

V0oornamelijk dat ik echt niet inzie waarom je naast een set R2's nog een subwoofer zou willen. Verder is het IMHO een combi van HiFi met non HiFi.
Wat adviseer je dan??? Ik vind zo een subwoofer perfect voor films. Of raad je een andere subwoofer aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga zelf altijd voor het geluid zoals dat op het weergavemedium gemixed is. Daarom ga ik ervan uit dat ik geen extra woofers waffers of tweeters nodig heb. Wat mij betreft dus geen subwoofer. Verder heb ik met mijn R2's nog nooit gebrek gehad aan bassen.
Het blijft uiteraard wel mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar als je speakers niet weergeven zoals het opgenomen is, dan kan een subwoofer helpen om het weer 'compleet' te krijgen.

Als je die redenatie helemaal aanhoudt, dan heb je aan een simpel autospeakertje wel genoeg, want die gekke kasten en laagweergevers en tweeters enzo is allemaal overbodig, immers 'Ik ga zelf altijd voor het geluid zoals dat op het weergavemedium gemixed is'

Snap je wat ik bedoel? Het gaat om smaak en om het feit dat geeneen speaker het weergeeft zoals het bedoeld is...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp zeker maar met aanhalingstekens.

Ik ga ervan uit dat de muziekdie ik luister op kwaliteitsspeakers is uitgemixt. Met het meeste van wat ik luister is dat ook wel het geval. Op dat moment weet ik zeker dat het door een pc- speakertje anders klinkt dan tijdens de mix. Zo weet ik ook zeker dat die additionele subwooferbas niet het idee van de producer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo weet ik ook zeker dat die additionele subwooferbas niet het idee van de producer was.
Ranzig veel subwooferbas is idd niet de bedoeling, maar er zijn ook genoeg subs de het wel mooi en muziekaal doen, en ook echt wat toevoegen :).

En daarnaast is het met films wel bedoeld dat er een sub meedoet, dus is het met AC3 en DTS wel erg leuk om er een sub bij te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38584

Op donderdag 31 januari 2002 20:24 schreef tbusquet het volgende:
IMHO bi-wiring is BS.

Gebruik gewoon 1 goede en dikke kabel en je zult het verschil niet horen met 2 wat dunneren ge-bi-wired.
Dit is natuurlijk een BS opmerking, want om het te vergelijking zou je dezelfde (dikke) kabels moeten gebruiken bij bi-wired als bij single-wired...

Verder hoor ik ook haast geen verschil tussen bi-wired en single-wired bij m'n Tannoy Revolution Centre...
Vind het verder ook geen boeiende speaker, veel te vlak, en te hollig, al zijn ze wel stukken beter dan de MX serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 14:09 schreef JvS het volgende:

[..]

Ranzig veel subwooferbas is idd niet de bedoeling, maar er zijn ook genoeg subs de het wel mooi en muziekaal doen, en ook echt wat toevoegen :).

En daarnaast is het met films wel bedoeld dat er een sub meedoet, dus is het met AC3 en DTS wel erg leuk om er een sub bij te hebben :).
Maar wat zou dan een beetje redelijke subwoofer zijn hiervoor. Heb momenteel een Wharfedale SW-10 in mijn bezit.
Maar ik zou graag een wat kleinere subwoofer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Op vrijdag 01 februari 2002 14:09 schreef JvS het volgende:

[..]

IMO absoluut noodzakelijk voor HT :D

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is jullie ervaring met Quadral subwoofers:

Sub 48 Aktiv

Sub 57S Aktiv

Sub 80 Aktiv

Deze evetueel dan i.c.m. Yamaha RX-V 620 receiver & Tannoy R2 speakers natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga eens luisteren :). Een REL quake is een leuke kleine sub (dat weet ik), en van wat ik gehoord heb, maakt Mordaunt Short ook leuke kleine subjes :). 700 piek per stuk ofzo.

Pagina: 1