Toon posts:

Pics van het goed aansluiten van een casefan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag twee casefans aansluiten alleen in de search staat hier nie veel over.
Kunne jullie in dit topic pics zetten hoe jullie je casefans netjes en veilig hebben aangesloten :?
Ik denk dat hier wel meer mensen info over willen hebben ;)

GekkeHekke®

Verwijderd

Al op www.virtual-hideout.net gekeken, daar staan meestal wel how-to's op!

Verwijderd

....\Vraagt zich af of dit wel het juiste forum is voor iemand die niet weet hoe je een casefan aansluit....

Verwijderd

Kijk eens op http://www.google.com misschien vindt je wel wat!! *D

Verwijderd

Meestal kan je die gewoon op je moederbord prikken met die 3-pins aansluiting, anders moet je gewoon ff die rode en zwarte appart aansluiten op 12 en 0. dan draait ie zeker :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10

Predator

Suffers from split brain

Je kan die niet verkeerd aansluiten als het een relatief nieuwe is.
Molex connecter (zelfde als voor HDD en zo) past maar op 1 manier.
2/3pin aansluiing (voor op mobo). Zit normaal op je mobo een stukje aan 1 kant op, en op die aansluiting uitsparing of gewoon 2 tandjes die erlangs gaan.
Der zijn 2 of 3 draadjes:
ground
+12V
rotation ( optioneel, is om de RPM te meten )

Op oude mobo's & fans heb je dit niet, dan zit er gewoon 3 of 2 pinnetjes. Dan moet je op je mobo OF in je handboek kijken welke de ground en welke de +12V is. Dan kijken naar draadjes op de fan. Zwart is 99% zeker ground dus steek hem er zo op dat zwart op ground zit en de andere ( meestal rood ) op +12V
:)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de meeste casefans hebben een 2/3 aansluiting en die aansluitingen op men moederbord zijn al bezet want mijn mobo heb der maar twee ;( (1 voor de CPU en de ander voor men Voodoo 3) dus hoe krijg ik zo'n ding nu goed en veilig op men Molex connector als ie een 2/3 aansluiting heb want ik heb van zulke dingen geen verstand |:(

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:03 schreef gekkehekke het volgende:
Ja maar de meeste casefans hebben een 2/3 aansluiting en die aansluitingen op men moederbord zijn al bezet want mijn mobo heb der maar twee ;( (1 voor de CPU en de ander voor men Voodoo 3) dus hoe krijg ik zo'n ding nu goed en veilig op men Molex connector als ie een 2/3 aansluiting heb want ik heb van zulke dingen geen verstand |:(
Nou, dan kost het je gewoon IETS meer. Ga naar de dichtsbijzijnde fatsoenlijke shoppartsshop en vraag daar naar zo'n verloopstekkertje die je op je molex kan zetten zodat je aan de andere kant een nog een molexaanlsluiting hebt en daaraan zit dan ook zon aansluiting die je ook op je mobo hebt om die fans op aan te sluiten. Zo'n ding wat stndaard ook bij een GlobalWin WBK38 zit.

Verwijderd

Topicstarter
THNX! gaat er naar op zoek en het maakt me nie zoveel uit dat het iets meer kost zal heus wel nie meer als 3 a 5 euro zijn :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 12:07 schreef gekkehekke het volgende:
Ik wil graag twee casefans aansluiten alleen in de search staat hier nie veel over.
Kunne jullie in dit topic pics zetten hoe jullie je casefans netjes en veilig hebben aangesloten :?

GekkeHekke®
ik heb geen pic,s voor je enkel ik kan wel melden hoe ik het gedaan het
knip dat is 1 stekker minder van de voeding knip dat is geen stekkertje meer aan de fan kroon steentje en schakelaars er tussen er hangen 7 case fans aan me kroonsteentje waar onder ook een delta 120 hp
ik zie nog steeds geen fik dus zal het wel goed zijn

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:56
Op donderdag 31 januari 2002 12:07 schreef gekkehekke het volgende:

GekkeHekke®
ik zeg dit niet vaak (eigenlijk eerste keer)

UTFS!!!!!!

oja groeten onder je post mag eigenlijk ook niet

maarja dan kijk je naar zijn info:
Aantal posts: 210
Gem. aantal posts/dag: 1

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

shoppartsshop, voor al uw stukjes winkel :D

nofi

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 17:03 schreef Dala het volgende:

[..]

ik zeg dit niet vaak (eigenlijk eerste keer)

UTFS!!!!!!

oja groeten onder je post mag eigenlijk ook niet

maarja dan kijk je naar zijn info:
[..]
Mmmmm misschien domme vraag maar wat is UTFS!!!! :?
Maarja dan kijk je naar zijn info :?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Use The F*cking Search...

Altijd heerlijk om dit te mogen zeggen :P

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1