[Winxp] 2 netwerkkaarten 2 ip's hoe te scheiden

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
topic is bietje onduidelijk, en het kan mischien zijn dat er al een topic over is... alleen zoeken op 2 netwerkkaarten of meerdere netwerkkaarten werkt niet helemaal oke

het probleem is als volgt..
mijn eigen p4 bak heeft zo'n 120 gig aan hd ruimte...en een onboard nic (10/100 intel) nu heb ik er ook een 3com inhangen..

op lans is het natuurlijk altijd leuk om mijn mooie zelfgemaakte programma's ;) te delen met anderen... hoe kan ik zorgen dat mijn ftp over de ene nic gaat... en al mijn andere zoooi (gamen, leechen) over de andere?

zodat mensen kunnen downen bij mij op 8 mb/s zonder dat ik daar last van heb?

oh en beide netwerkkaarten hebben ofcourse ander ip

ik weet natuurlijk wel dat ik voor mijn ftp gewoon het ip van de intelnic bijv kan opgeven en dan gaat ie nooit over de 3com... maar hoe zeg ik dat tegen mijn games ed?

blup

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
De ftp instellen dat ie alleen onder 1 ip adres bechikbaar is.. De games.. ehm.. ja.. lastig.. nooit geen problemen mee gehad eigenlijk...

• Bezulba
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 12:02 schreef Sn3akz het volgende:
De ftp instellen dat ie alleen onder 1 ip adres bechikbaar is.. De games.. ehm.. ja.. lastig.. nooit geen problemen mee gehad eigenlijk...
nou tis niet dat ik er problemen mee heb... maar tis wel handig imho om dit te weten want tjah... anders moet ik ze cappen op 4mb/s maxx ofzo... en das traag :)

blup

Verwijderd

Laat je FTP server op 1 IP luisteren en verander de metric van je tweede kaart, dit zorgt ervoor dat een netwerkkaart default is voor out-going data.

• Sn3akz
Nee... maar die ftp op 1 Ip adres zetten is niet zo'n probleem.. Je moet alleen denk alle spellen er apart van overtuigen dat ze die andere NIC moeten gebruiken.. en dat valt niet mee.. ze zijn namelijk nogal eigenwijs...

Misschien ff op internet heftig speurwerk plegen.. ik zou 1 2 3 niet weten hoe je dit oplost... Misschien kan je die NIC met FTP hiden voor de rest van ut systeem ofsow.. :? Geen idee...

Suc6

[edit] of zoals abom2 zegt :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 15:03 schreef abom2 het volgende:
Laat je FTP server op 1 IP luisteren en verander de metric van je tweede kaart, dit zorgt ervoor dat een netwerkkaart default is voor out-going data.
en dan maar hopen dat je 2 switch aansluitingen hebt... als je op een hub wordt aangesloten schiet het zowieso niet op :)

Verwijderd

A) meeste (fatsoenlijke) lans zijn fully switched
B) als er een hub staat, krijg je alleen een collision die als het goed is gewoon genegeert wordt.

Verwijderd

/me leest nog een keer en probeert een beetje na te denken...

En betweter heeft gelijk :P Als je op een hub zit stinkt het zoiezo :}

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 15:14 schreef abom2 het volgende:
/me leest nog een keer en probeert een beetje na te denken...

En betweter heeft gelijk :P Als je op een hub zit stinkt het zoiezo :}
waarom denk je dat ik mezelf zo noem LOL

Verwijderd

/me zegt nix :P

• Sn3akz
abom heeft de "/me" uitgevonde

Verwijderd

Neuh hoor.

/me is IRC verslaaft :P

• Sn3akz