[X] Raar beeld? Grijze vlakken e.d.

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Om te beginnen zal ik dit topic ff verduidelijken met een screenshot...

Afbeeldingslocatie: http://www.sbpro.nl/GoT/shot.jpg

Zo ziet mijn mozilla @ www.tweakers.net er dus uit! Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Ik draai slackware 8... Videokaart is een s3 virge dx kaartje met 4mb geheugen.. Iemand een id?

Verwijderd

doet ie dat bij alles of alleen bij mozilla?
en welke X gebruikje ? ik neem aan X4
je kunt proberen de videokaart een beetje omlaag te klokken.
Dat is wat ik vroeger met 3.3.6 een keer heb moeten doen bij een wat oudere kaart. Ik heb ook wel eens gehad dat de gui's van programa's niet volledig afgetekend werden doordat de pc gewoon te langzaam was, en te weinig geheugen had. Ik zou dus niet weten wat precies de oorzaak is, maar ik zou zeggen probeer wat verschillende resoluties , en andere kleurdiepten
en kijk of het erger dan wel minder wordt.
wat mischien ook helpt. dat is inde XF86Config aan geven hoeveel ram je kaart heeft en dat dan een beetje minder maken (dat hielp metname bij videokaarten die geen eigen geheugen hadden)

• Passenger
Op donderdag 31 januari 2002 12:25 schreef ferengee het volgende:
doet ie dat bij alles of alleen bij mozilla?
en welke X gebruikje ? ik neem aan X4
je kunt proberen de videokaart een beetje omlaag te klokken.
Dat is wat ik vroeger met 3.3.6 een keer heb moeten doen bij een wat oudere kaart. Ik heb ook wel eens gehad dat de gui's van programa's niet volledig afgetekend werden doordat de pc gewoon te langzaam was, en te weinig geheugen had. Ik zou dus niet weten wat precies de oorzaak is, maar ik zou zeggen probeer wat verschillende resoluties , en andere kleurdiepten
en kijk of het erger dan wel minder wordt.
wat mischien ook helpt. dat is inde XF86Config aan geven hoeveel ram je kaart heeft en dat dan een beetje minder maken (dat hielp metname bij videokaarten die geen eigen geheugen hadden)
Heb andere resoluties, en andere kleurdiepten geprobeerd, maar het helpt niets! Computer lijkt me op zich wel sterk genoeg, Athlon 900 met 512 mb ram... lijkt me niet te weinig toch?
Zou het misschien aan de videokaart kunnen liggen? Het is al een oude s3 virge dx, met 4mb... Of is het gewoon puur een bep. instelling die mis loopt?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is dit de std. mozilla versie die geleverd was? Volgens mij wel, die had nl. die problemen!

Fiets ff naar www.linuxpackages.net en haal de nieuwste versie op en doe dan ff upgradepkg

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Passenger
het ligt niet aan mozilla... galeon heeft er ook last van!

Verwijderd

Ik denk dat het toch echt aan je videokaart ligt...datie niet snel genoeg is (en te weinig geheugen heeft) om 2D alles fatsoenlijk af te tekenen..
probeer het eens met een wat betere (tijdelijk geleende) videokaart...dan zal het vast wel wat beter gaan

trouwens wel zonde hoor, zo'n systeem en dan zo'n oude videokaartje. Das een enorme grafische bottleneck zo (maar goed, waar bemoei ik me mee..;))

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:04 schreef Tu-Tone het volgende:
het ligt niet aan mozilla... galeon heeft er ook last van!
Galeon = Mozilla |:(

• Passenger
Op donderdag 31 januari 2002 14:44 schreef The Daan het volgende:
Ik denk dat het toch echt aan je videokaart ligt...datie niet snel genoeg is (en te weinig geheugen heeft) om 2D alles fatsoenlijk af te tekenen..
probeer het eens met een wat betere (tijdelijk geleende) videokaart...dan zal het vast wel wat beter gaan

trouwens wel zonde hoor, zo'n systeem en dan zo'n oude videokaartje. Das een enorme grafische bottleneck zo (maar goed, waar bemoei ik me mee..;))
het hoeft ook geen spelletjes systeem te worden :) ik wil helemaal geen 3d apps draaien of wat dan ook...

Ik ben overigens wel tot een andere ontdekking gekomen! Er is geen enkele app. die er last van heeft, BEHALVE als ik ga browsen! Voorbeeld, als ik met nautilus een beetje rond ga wandelen op mn eigen schijf, blijft het beeld prima... echter zodra ik een website ga bekijken, raakt nautilus ook opeens fucked up!
Heeft dit echt met mn videokaart te maken?

• Passenger
Op donderdag 31 januari 2002 14:44 schreef cr33p het volgende:

[..]

Galeon = Mozilla |:(
oh... nou ja, weten we dat ook weer! :+

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:49 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

oh... nou ja, weten we dat ook weer! :+
En Nautilus maakt ook gebruik van Mozilla :P

• Passenger
Aha! dan ligt het dus waarschijnlijk TOCH aan mozilla! ik ga es ff die link van hierboven proberen...

• Passenger
Op donderdag 31 januari 2002 13:53 schreef imdos het volgende:
Is dit de std. mozilla versie die geleverd was? Volgens mij wel, die had nl. die problemen!

Fiets ff naar www.linuxpackages.net en haal de nieuwste versie op en doe dan ff upgradepkg
hmm... ik heb die .tgz van linuxpackages.net afgeplukt, en daarna "upgradepkg mozilla.tgz" gedaan... Maar het resultaat blijft hetzelfde! De upgrade heb ik zo toch goed gedaan?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:02 schreef Tu-Tone het volgende:

hmm... ik heb die .tgz van linuxpackages.net afgeplukt, en daarna "upgradepkg mozilla.tgz" gedaan... Maar het resultaat blijft hetzelfde! De upgrade heb ik zo toch goed gedaan?
Help -> About Mozilla

0.9.7? :)

• Passenger
hmzz... 0.9.7 draait nu... resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.sbpro.nl/GoT/shot2.jpg

Dit is het dus niet echt... nog meer ideeën?

edit:
Ik ben trouwens inderdaad veranderd van skin... goed gezien :+

• Passenger
anyone?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik heb ook nog vaak van die 'vage vlakken' met mozille, maar dan soms over m'n hele venster en niet enkel over het browser-render gedeelte, nog geen oplossing gevonden (0.9.7) met een GF3 met 64MB (niet overclocked) alhoewel ik er sinds ik KDE draai geen last meer van heb :?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 31 januari 2002 18:22 schreef Tu-Tone het volgende:
anyone?
Heb je al geprobeerd om je .mozilla directory weg te gooien ? Ik vind het namelijk zeer vreemd dat je een paar knoppen mist, het lijkt erop dat je theme niet klopt, maar aangezien je net Mozilla opnieuw hebt geinstalleerd, zal het standaard theme wel kloppen, dus misschien staat er een half-gesloopt theme in je .mozilla directory :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Passenger
Op donderdag 31 januari 2002 18:51 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om je .mozilla directory weg te gooien ? Ik vind het namelijk zeer vreemd dat je een paar knoppen mist, het lijkt erop dat je theme niet klopt, maar aangezien je net Mozilla opnieuw hebt geinstalleerd, zal het standaard theme wel kloppen, dus misschien staat er een half-gesloopt theme in je .mozilla directory :?
nee, op het ene moment zie ik sommmige knoppen wel, en als ik wat ga resizen of schuiven met het venster, zie ik ze opeens niet meer?! :? :?

* Passenger snapt er nog maar weinig van...

• Passenger
*kick*

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Heb je al geprobeerd je ~/.mozilla directory weg te gooien (of tijdelijk te verplaatsen)?

Helpt het als je in je X config een andere driver zet (bijvoorbeeld vesa)?

• Passenger
~/.mozilla weggooien helpt niet...

van driver veranderen echter wel! ik probeer nu de VESA driver, en nu gaat alles WEL goed!
alleen, klopt het dat ik nu niet in 24-bits mode kan draaien? dan krijg ik namelijk een foutmelding trug van x :(
en klopt het ook dat deze driver trager lijkt?

• Passenger
iemand?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 01 februari 2002 09:42 schreef Tu-Tone het volgende:
van driver veranderen echter wel!
Dan is het duidelijk: brakke driver (waar alleen Mozilla last van lijkt te hebben?).
alleen, klopt het dat ik nu niet in 24-bits mode kan draaien? dan krijg ik namelijk een foutmelding trug van x :(
en klopt het ook dat deze driver trager lijkt?
Ja, beiden kunnen kloppen. VESA is de zo'n beetje de generieke SVGA interface... Werkt op (praktisch) elke videokaart, maar bijna elke vorm van acceleratie is afwezig. Ook zijn de mogelijkheden (qua resoluties, kleurdieptes, extra dingen als tvout) beperkter.

Welke XFree is het eigenlijk?

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ga over op windows >:)

*Arjenn vreest voor zijn leven na deze opmerking :P

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 14:58 schreef Arjenn het volgende:
Ga over op windows >:)

*Arjenn vreest voor zijn leven na deze opmerking :P
Voor Mozilla? :?

Stap over op Opera of Konqueror ;)

• Passenger
Op vrijdag 01 februari 2002 14:53 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Dan is het duidelijk: brakke driver (waar alleen Mozilla last van lijkt te hebben?).
[..]

Ja, beiden kunnen kloppen. VESA is de zo'n beetje de generieke SVGA interface... Werkt op (praktisch) elke videokaart, maar bijna elke vorm van acceleratie is afwezig. Ook zijn de mogelijkheden (qua resoluties, kleurdieptes, extra dingen als tvout) beperkter.

Welke XFree is het eigenlijk?
ik draai XFree 4.2.0... das de laatste, toch?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 01 februari 2002 15:37 schreef Tu-Tone het volgende:
ik draai XFree 4.2.0... das de laatste, toch?
Dat is de nieuwste ja (is pas een paar weken uit).

Heb je hiervoor een andere X (4.1.0 of 3.3.6) gebruikt? Werkte die wel? Misschien is het gewoon een bug in XFree 4.2.0.

• Passenger
Op vrijdag 01 februari 2002 21:27 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Dat is de nieuwste ja (is pas een paar weken uit).

Heb je hiervoor een andere X (4.1.0 of 3.3.6) gebruikt? Werkte die wel? Misschien is het gewoon een bug in XFree 4.2.0.
nee, nooit gebruikt... dit is een verse slackware install... is het zinnig om een oudere versie te proberen?

Verwijderd

Heb je X 4.2.0 ?? Dat is nl niet standaard bij Slackware 8.0. Als je de packages hebt geinstalleerd uit de Slackware-current tree had je in de changelog kunnen lezen dat je een o.a. een kernel 2.4.17 met DRI support nodig hebt. Bij mijn weten zou de bij Slackware 8.0 geleverde 4.1.0 versie van X geen probleem moeten geven.

• Passenger
Op vrijdag 01 februari 2002 22:14 schreef janjanjansen het volgende:
Heb je X 4.2.0 ?? Dat is nl niet standaard bij Slackware 8.0. Als je de packages hebt geinstalleerd uit de Slackware-current tree had je in de changelog kunnen lezen dat je een o.a. een kernel 2.4.17 met DRI support nodig hebt. Bij mijn weten zou de bij Slackware 8.0 geleverde 4.1.0 versie van X geen probleem moeten geven.
?? oh, ik heb de xfree package namelijk geupgrade, maar ik d8 dat er niets veranderde, en dus ging ik er van uit dat 4.2.0 standaard is... ik zal wel es proberen te downgraden naar 4.1.0

• Passenger
iemand met nog meer tips misschien?
Pagina: 1