Ik wil xml via sql inlezen. Dit kan door IIS Virtual Dir. laten verwijzen naar een database van SQL2000. Ik wil graag de POST-(XML) die hierop binnen in een stored procedure verwerken. Hoe doe ik dit ?
Geen flauw idee, maar wat heb je so far gevonden? (voorkomt iig antwoorden die je al wistOp donderdag 31 januari 2002 11:56 schreef Dwergje het volgende:
Hoe doe ik dit ?
[edit]
zo weinig tekst, en dan nog brak getiept
Exact expert nodig?
Volgens mij was de truc juist dat ie het automatisch uitpoepte in XML, dat je dus gewoon via de URL een query kon meegeven en dat er XML uitkwam
weet eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt.
Gooi jij even een flinke smak termen door elkaar
.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je data die je in XML vorm binnen krijgt wilt invoegen in je database. Hiervoor is een conversie slag van het hierarchische XML model naar het relationele model van databases nodig die je op veel manier kunt maken, bijvoorbeeld:
1. Voorzieningen in je DBMS waarin je aangeeft hoe je XML formaat mapt naar het relationele model
2. Transformatie met een transformatie-taal naar het relationele-model (bijvoorbeeld het import formaat van de database).
3. Handmatig inlezen van de XML file en omzetten naar inserts.
Waarschijnlijk wil jij methode 1 gebruiken in dit geval, maar ik ben niet bekend met de mogelijkheden MS SQL Server op dit punt biedt (tot voor kort waren ze in ieder geval matig heb ik me laten vertellen).
.
Vertel dus eens wat meer idd
.
Dat lijkt me lastig: SQL heeft absoluut geen voorzieningen voor selects die XML content op moeten leveren of updates/inserts die XML data in een database stoppen. Je kunt met behulp van SQL ook geen XML files inlezen, daarvoor heb je andere libraries of talen nodig.Dwergje: Ik wil xml via sql inlezen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je data die je in XML vorm binnen krijgt wilt invoegen in je database. Hiervoor is een conversie slag van het hierarchische XML model naar het relationele model van databases nodig die je op veel manier kunt maken, bijvoorbeeld:
1. Voorzieningen in je DBMS waarin je aangeeft hoe je XML formaat mapt naar het relationele model
2. Transformatie met een transformatie-taal naar het relationele-model (bijvoorbeeld het import formaat van de database).
3. Handmatig inlezen van de XML file en omzetten naar inserts.
Waarschijnlijk wil jij methode 1 gebruiken in dit geval, maar ik ben niet bekend met de mogelijkheden MS SQL Server op dit punt biedt (tot voor kort waren ze in ieder geval matig heb ik me laten vertellen).
Ik wil graag de POST-(XML) die hierop binnen in een stored procedure verwerken. Hoe doe ik dit ?
Vertel dus eens wat meer idd
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Okee, hier komt het verhaal;
gebruikte tools: IIS5.0, SQL2000 (met XML support)
Je kunt ergens in SQL XML Support in IIS MMC instellen dat een virtuele dir naar de SQL server verwijst. Vervolgens kun je select (en insert/delete) commando's afvuren op de SQL server en deze geeft dan in XML formaat de data terug.
Dit werkt, echter ik wil niet dat gebruikers een insert statement moeten gebruiken, bovendien is dit een GET actie en ik wil een POST gebruiker ivm de grote hoeveelheden data.
Nu kun je ook in de IIS MMC (zie boven) de eigenschappen instellen, hierbij staat ook de vinkbox "Allow POST". Nu kunt je hier ook XML queries op afvuren.
Wat ik graag wil is dat het mogelijk is om XML data te posten naar een virtuele dir., die verwijst naar SQL. En dat deze XML data in een Stored Proc. terecht komt.
Vervolgens kan ik deze gaan ontleden en in de database voegen etc.etc.
gebruikte tools: IIS5.0, SQL2000 (met XML support)
Je kunt ergens in SQL XML Support in IIS MMC instellen dat een virtuele dir naar de SQL server verwijst. Vervolgens kun je select (en insert/delete) commando's afvuren op de SQL server en deze geeft dan in XML formaat de data terug.
Dit werkt, echter ik wil niet dat gebruikers een insert statement moeten gebruiken, bovendien is dit een GET actie en ik wil een POST gebruiker ivm de grote hoeveelheden data.
Nu kun je ook in de IIS MMC (zie boven) de eigenschappen instellen, hierbij staat ook de vinkbox "Allow POST". Nu kunt je hier ook XML queries op afvuren.
Wat ik graag wil is dat het mogelijk is om XML data te posten naar een virtuele dir., die verwijst naar SQL. En dat deze XML data in een Stored Proc. terecht komt.
Vervolgens kan ik deze gaan ontleden en in de database voegen etc.etc.