Packet loss tussen pc en kabelmodem (Sonera)

Pagina: 1
Acties:

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Heb net weer eens aan de lijn gehangen bij de 'help'desk va Sonera. Zo'n pukkelig joch (sorry) die mij probeert wijs te maken dat een packetloss van rond de 10 procent tussen m'n pc en m'n modem normaal is!

Wie zit er nog meer bij sonera/multiweb en kan even zijn modem pingen?

Grazie!

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Wat 'n idioot zeg .. :'(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Yeah sure.. 10% ploss normaal... Dus ff nadenken... als je die gast moet geloven is een ploss van 80% naar een site met 15 hops HEEEEEL normaal.... das toch bullshit...
Sukkels....

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Ik heb er ook last van (Chello in Eindh)
Heel vaag, heb je er al een oplossing voor
Hoe kan ik die packetloss checken? Ik kan het alleen zien in games... is daar een proggie & oplossing voor....?

Grimm9mm@icqmail.com

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Sonerazend word je ervan plaza ik word doodziek van die nono's al maanden het ene drama na het andere,ik bel niet eens meer maar ga mijn abbonement wel opzeggen.

Tegen mij werd gezegd dat ik een hele goede verbinding had ("maar" 8% packetloss).wat een onzin.Echt waar raketnet en 12move zijn gewoon sneller.

Sonera zuigt zwaaaaaaaaaaar

Greetz Jur.

• Ritchie
  • Laatst online: 19-08 16:14
hoe ping ik mijn modem?

- NAC Breda -

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Modems met een ethernet aansluiting hebben een eigen ip adres.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Voor het sonera-netwerk is 10 % packetloss toch uitstekend? Maja, keb lekker chello in h'wijk!!! Niet altijd verbinding, maar voor de rest wel okay. En geen packetloss! :)

• FatalError
  • Laatst online: 20:57
Modems hebben volgens mij geen eigen ip-adres (die van mij niet i.i.g.), ze hebben wel een MAC-adres. Het enige dat een kabelmodem doet is routen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Hmmm, ik wou hier net over beginnen. Mijn modem is gister wel 2 uur online geweest ! Dat gare ding disconnect gewoon zelf om vervolgens een uurtje offline te blijven. Dit ging gister de hele dag door....wie heeft hier ook last van ik heb deze modem [zie link].

http://www.elsa.com/EUROPE/PRODUCTS/MLCABLE/HOME.HTM

Eerst had ik zo'n Zenith bak maar na mijn verhuizing moest ik deze nemen omdat die Zenith bakken er voor het einde van het jaar eruit gaan...

Tijdelijk vind ik Slownera :r :r :r :r

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
micha: what's your point? Packetloss tussen je modem en je pc is nergens normaal.
FatalError: de mijne (Zenith) heeft er een.
Je zou waarschijnlijk best kunnen routen op mac adressen alleen maar volgens mij maakt dat de zaken nodeloos ingewikkeld.

Pagina: 1