Jongens jongens, bekijk eerst die links van mij hierboven naar MMS even. Als je een MMS bericht naar iemand stuurt, upload de telefoon jouw bericht naar een server en de ander downloadt het bericht dan weer. Als je muziek wilt sturen, duurt het gewoon even om goede kwaliteit te ontvangen, maar het is zeker mogelijk. Kleine plaatjes e.d. nemen zeer weinig ruimte in, dus dit wordt denk ik een groter succes.
Op donderdag 31 januari 2002 20:33 schreef WorkForce het volgende:
MMS staat voor Multimedia Messiging Services. Een MMS kan geluid, tekst en video bevatten. Hiervoor is inderdaad een GPRS of UMTS netwerk voor nodig.
Ja, beetje overbodig dit, want dat kon je op mijn linkje zien

Het kan ook EMS zijn. Oftewel Enhanced Messaging Services. Hierbij kun je de tekst aanpassen (bold, Italic e.d.) er zijn meer resoluties voor plaatjes en enkele geluidmogelijkheden, waaronder een 'eigen' ringtone die met het bericht wordt mee gezonden. Daarnaast is het zelfs mogelijk om animaties te versturen van 8x8 of 16x16 pixels. Dit gaat dan over het zelfde kanaaltje als de SMS. Echter 1 EMSje is 3 SMSjes
Met welke telefoon kun je de tekst aanpassen dan? Met niet 1 Ericsson die ik getest heb iig (T20s, T65, T39m). Bovendien is 1 EMSje niet 3 SMSjes. Dat ligt helemaal aan hoeveel plaatjes en melodieen je erin propt. Als je een klein plaatje in een EMSje stopt, heb je nog ruimte over voor ca. 120 tekens. Als je dan nog allemaal melodieen erin stopt kom je snel op 3 smsjes inderdaad, maar het werkt niet zo lomp als picture messaging bij Nokia telefoons.