Nieuwe reclame Nokia. Muziek verzenden/ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Heb laatst een reclame gezien van Nokia met een jongen in een laboratorium die steeds tegen zijn glas aan tikt. Hij blijkt dus een nummer te hebben ontvangen van een rasta achtig figuur die je ook ff in beeld ziet. Wat is de bedoeling van Nokia met deze spot? Is het mogelijk om MP3's te verzenden/ontvangen? En zo Ja welke telefoons? 5510? Ik snap het niet hoor... jullie wel?

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:16
Bij die reclame staat op een gegeven moment: Dit is wat Nokia in de toekomst verwacht.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Ik stond er ook ff van te kijken jah,....

Er is er ook eentje met streaming video,..waar dan zo'n vrouw in de bus naar aan het kijken is op haar gsm.

Iets waar we toch echt nog wel even op moeten wachten volgens mij (lees enkele jaren),....dus snap niet helemaal waar ze nou naar toe willen met deze reclame?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of dit binnen 10 jaar werkelijkheid is...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Volgens mij doelen ze op MMS en dat is nu al mogelijk met de T68 van Ericsson. Nokia komt pas over een paar maanden met deze mogelijkheid. Meer info: http://www.ericsson.com/mms

Check dit filmpje bv.: http://live1.sonera.se/meta/ondemand/erikss/MMSDemoISDN.asx

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komen ze naast de al aangekondigde telefoontjes opeens met nog een model. Dat hebben ze ook met de 5510 gedaan die werd ook pas een paar weken van te voren aangekondigd. Meestal laten ze de nieuwe modellen al maanden van tevoren zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmmm.... zegt UMTS jullie nix ofzo ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 27-07 22:33
MMS staat voor Multimedia Messiging Services. Een MMS kan geluid, tekst en video bevatten. Hiervoor is inderdaad een GPRS of UMTS netwerk voor nodig.

Het kan ook EMS zijn. Oftewel Enhanced Messaging Services. Hierbij kun je de tekst aanpassen (bold, Italic e.d.) er zijn meer resoluties voor plaatjes en enkele geluidmogelijkheden, waaronder een 'eigen' ringtone die met het bericht wordt mee gezonden. Daarnaast is het zelfs mogelijk om animaties te versturen van 8x8 of 16x16 pixels. Dit gaat dan over het zelfde kanaaltje als de SMS. Echter 1 EMSje is 3 SMSjes

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 12:10
Wat nokia nu als "nieuw" presenteert is al zeker een jaar of vijf mogelijk. Wat ze proberen te doen om als "zogenaamde" voortrekker in de mobile business. Dat is op zich raar omdat ze zelf helemaal geen onderdelen voor gsm's produceren. De chips komen van Philips semiconductors (net zoals bij Ericcson) en ze worden met Fuji machines in elkaar gezet.
Het enige wat nokia zelf maakt is de software (lees de 8210 topics maar...) en de buitenkant (lees alle display topics maar...).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als het er is is het onbetaalbaar dus die troep flot helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
Ik denk ook niet dat het een doorslaand succes wordt... volgens mij is er helemaal geen lol aan om op een beeldschermpje van 3x4 cm een film te gaan zitten kijken: :? tis veel te klein en onduidelijk en dan ga ik persoonlijk liever op een 6x8 scherm kijken in de bios...

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het gewoon een ingebouwde MP3-speler die de muziek via het netwerk verzend, zodat de ander live kan meeluisteren, maar verder niets kan opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 31 januari 2002 20:19 schreef KeeZ.TI het volgende:
hmmm.... zegt UMTS jullie nix ofzo ??
tuurlijk wel maar dat is iets wat nog niet echt op korte termijn gaat gebeuren,...

GPRS moet eerst nog eens van de grondkomen, en of je daar dus al dit soort diensten op aan kan bieden als nokia nu doet voorkomen in die reclame?!? zal wel brakke kwaliteit worden dan,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 08:40 schreef Yoda het volgende:

[..]

tuurlijk wel maar dat is iets wat nog niet echt op korte termijn gaat gebeuren,...

GPRS moet eerst nog eens van de grondkomen, en of je daar dus al dit soort diensten op aan kan bieden als nokia nu doet voorkomen in die reclame?!? zal wel brakke kwaliteit worden dan,.....
Die kwaliteit zal niet al te best zijn denk ik. Ik hoorde dat GPRS de overdrachtsnelheid van een 56K modem heeft ongeveer.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Jongens jongens, bekijk eerst die links van mij hierboven naar MMS even. Als je een MMS bericht naar iemand stuurt, upload de telefoon jouw bericht naar een server en de ander downloadt het bericht dan weer. Als je muziek wilt sturen, duurt het gewoon even om goede kwaliteit te ontvangen, maar het is zeker mogelijk. Kleine plaatjes e.d. nemen zeer weinig ruimte in, dus dit wordt denk ik een groter succes.
Op donderdag 31 januari 2002 20:33 schreef WorkForce het volgende:
MMS staat voor Multimedia Messiging Services. Een MMS kan geluid, tekst en video bevatten. Hiervoor is inderdaad een GPRS of UMTS netwerk voor nodig.
Ja, beetje overbodig dit, want dat kon je op mijn linkje zien :P
Het kan ook EMS zijn. Oftewel Enhanced Messaging Services. Hierbij kun je de tekst aanpassen (bold, Italic e.d.) er zijn meer resoluties voor plaatjes en enkele geluidmogelijkheden, waaronder een 'eigen' ringtone die met het bericht wordt mee gezonden. Daarnaast is het zelfs mogelijk om animaties te versturen van 8x8 of 16x16 pixels. Dit gaat dan over het zelfde kanaaltje als de SMS. Echter 1 EMSje is 3 SMSjes
Met welke telefoon kun je de tekst aanpassen dan? Met niet 1 Ericsson die ik getest heb iig (T20s, T65, T39m). Bovendien is 1 EMSje niet 3 SMSjes. Dat ligt helemaal aan hoeveel plaatjes en melodieen je erin propt. Als je een klein plaatje in een EMSje stopt, heb je nog ruimte over voor ca. 120 tekens. Als je dan nog allemaal melodieen erin stopt kom je snel op 3 smsjes inderdaad, maar het werkt niet zo lomp als picture messaging bij Nokia telefoons. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Laatst online: 03-07 13:38
Op zich slaat die reclame dus NOG nergens op. Je kunt via GPRS wel leuk Mp3's ontvangen. Maar bij BEN kost 1mb 5 euro! Het is eigenlijk hetzelfde als concept cars bij auto's. In de toekomst worden daar bruikbare modellen van gemaakt, maar je ziet toch geen reclames van Conceptcars? Wat Nokia wil bereiken met deze commercial is dat ze de concurrentie een stap voor proberen te zijn. De technologie hebben ze al. Maar Ericsson en Siemens volgens mij ook al. Ik moet het nog allemaal zien. Wap is geflopt. GPRS slaat niet echt aan en is harstikke duur.

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

WAP is niet geflopt. WAP 1.0 is geen succes geworden, maar WAP is de onderliggende technologie voor MMS en met WAP 2.0 kun je ook beeld en geluid ontvangen. Nu GPRS er is wordt WAP alleen maar interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Muziek verzenden via je telefoon is toch niet zo bijzonder? Als ik nu m'n telefoon bij m'n speakers hou hoort de ander ook de muziek die ik hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op donderdag 31 januari 2002 17:58 schreef ErectionJackson het volgende:
Volgens mij doelen ze op MMS en dat is nu al mogelijk met de T68 van Ericsson. Nokia komt pas over een paar maanden met deze mogelijkheid. Meer info: http://www.ericsson.com/mms

Check dit filmpje bv.: http://live1.sonera.se/meta/ondemand/erikss/MMSDemoISDN.asx
wat een irritante stem heeft dat mens... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 11:04

fly

Live Is Just.........

wel relaxed als het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 05 februari 2002 18:28 schreef Bigs het volgende:
Muziek verzenden via je telefoon is toch niet zo bijzonder? Als ik nu m'n telefoon bij m'n speakers hou hoort de ander ook de muziek die ik hoor :)
1) De kwaliteit is bagger
2) Je kunt niet zelf bepalen op welk moment je het hoort
3) Je kunt niet heen/terug spoelen of opnieuw luisteren

Pagina: 1