[cooler]Te warm, welke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 16:32

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Op dit moment heb ik een:

- cooler master EP5-6I11 (zat er standaard bij)

Met deze wordt mijn proc
iddle: 42 graden
stressed: 54 graden

Maar die cooler maakt een pokke herrie :( en ik wil nog meer gaan overclocken, ik kan zeker tot 1400 >:) , pc loopt dan nog stabiel maar dan wordt mijn proc toch iets te warm!60-65 graden.
Dus een nieuwe cooler, de airflow is al redelijk in orde!
Nu kan ik alleen geen keuze maken uit de vele coolers, er zijn ook al verschillende topics over geweest maar die zijn toch weer allemaal speciefiek op eigen systeem!
Een beetje lawaai vind ik niet erg, ben ik nu wel gewend, maar zo'n straaljager hoef ik nu ook weer ook niet.

Alpha PAL8045T (Delta 80MP fan)
Alpha PEP66T
Alpha PAL6035MFC (Delta 60HP fan)
Cooler Master HHC-001

Of heeft iemand misschien een totaal andere sugestie die er niet bij staat?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Hmm hier was gister ook al een topic over (vrijwel precies hetzelfde).. even zoeken dussss..
Uitkomst was een Alpha 8045 met Papst fan of zo.. de 8cm NG geloof ik.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/375479

Gewoon effe daar de hele thread doorlezen.

XBO: Michaël#3318

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:29
Op donderdag 31 januari 2002 11:38 schreef Super_Grover het volgende:
Een beetje lawaai vind ik niet erg, ben ik nu wel gewend, maar zo'n straaljager hoef ik nu ook weer ook niet.

Alpha PEP66T
Alpha PAL6035MFC (Delta 60HP fan)
Cooler Master HHC-001

Of heeft iemand misschien een totaal andere sugestie die er niet bij staat?
Wil je geen straaljager geluid, maar toch veel CFM, dan moet je een grotere diameter fan nemen. Dan is de Alpha PAL8045T met Delta 80 MP de juiste oplossing :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Coolermaster HHC-001, met eventueel een fanadapter voor 8 cm fan (standaard maakt zo'n ding een klereherrie zeggen ze....).

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik zou gaan voor de alpha pal 8045 met papst ng
die had een cfm van 40 en db gehalte van 29 oid.

info uit een ander draadje wat ik zo snel ff niet kan vinden.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Wat dacht je om zelf een cooler in mekaar te klussen?
Dat is leuk en als je je best doet doen die het nog beter.
Ik heb nu iemand naast me zitten die dit kan. :9
Artic silver3 :P

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024

heppikook.
Werkt fijn ... en goed koel.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Abreemjathuis, dat met dat lawaai van die Coolermaster valt best mee. Ik heb er zelf ook 1tje en ik kan op een meter of 2 van dat ding nog best slapen >:)
En tja.. overclocken lukt met dat ding wel (zie sig).

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 11:48 schreef Nefiorim het volgende:
Abreemjathuis, dat met dat lawaai van die Coolermaster valt best mee. Ik heb er zelf ook 1tje en ik kan op een meter of 2 van dat ding nog best slapen >:)
En tja.. overclocken lukt met dat ding wel (zie sig).
Nou da's goed om te horen, want ik heb er een in bestelling staan. Ik had hier en daar gelezen dat er best wat herrie van dat ding af komt, maar ook dat als je de fan op 7 volt zet hij nauwelijks warmer wordt, maar wel een heel stuk stiller..

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 16:32

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Als ik er zo over nadenk vind ik 70 euro best veel geld voor zo'n cooler!

Alpha PEP66 (Delta 60MP fan)

Is deze geen optie! als het verschil maar tot 5 graden blijft vind ik het zonde om daar 2 keer zoveel voor te betalen

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op donderdag 31 januari 2002 11:41 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Wil je geen straaljager geluid, maar toch veel CFM, dan moet je een grotere diameter fan nemen. Dan is de Alpha PAL8045T met Delta 80 MP de juiste oplossing :)
en dat vind je geen straaljager? maakt 40 db(a) :(!

neem liever een alpha8045 met enermax uc8-fab 80 mm fan (variabel toerental) :)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Kom op jonges zeg

Wat maakt eenbeetje herrie nu uit. Ik heb ook een pep 66tg met de alpha fan. Ik heb hier echt geen last van hoor. Ja als het stil is maakt ie wel veel geluid maar ja wanneer is het nu stil he. Als ik achter mijn pc staat is er altijd wel voldoende geluid om de boel te overstemmen. En dan heb ik er ook nog es 3 80 mm case fans in zitten.

En twee maal zoveel voor 5 graden celcius is veel geld daar geef ik Super_grover wel gelijk in. En aangezien ik al heb gehoort dat super_grover wou gaan isoleren tegen het geluid lijkt het me een verstandige keuze de pep 66t. Of misschien met een fan adapter een 80mm dan erop. Weet niet of dat kwa lucht verplaatsing heel erg veel uitmaakt ??

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op donderdag 31 januari 2002 17:40 schreef jbcyber het volgende:
Ik heb hier echt geen last van hoor. Ja als het stil is maakt ie wel veel geluid maar ja wanneer is het nu stil he. Als ik achter mijn pc staat is er altijd wel voldoende geluid om de boel te overstemmen.
en als je nou eens moet leren/werken terwijl je comp. aan t downloaden is? of je kijkt een divx film met het geluid zacht omdat anders je huisgenoten er 's avonds laat last van hebben................

high noise sucks !!!
Pagina: 1