[printer] Gebruik bejaard laseprinter

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:11
Ik heb alweer een tijdje een oude laserjet 3 van HP. Ik heb net een nieuwe toner gekocht en hij print weer als nieuw. Onlangs is de fuser en keer stuk gegaan, maar ook dat is toen verholpen.

Mijn vraag nu: wat is nou het best juist voor die fuser??? Steeds aanzetten als je em gebruikt of zoveel mogelijk aan _laten_ staan.

Stay safe

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In grote bedrijven staan printers altijd aan,
dat is het beste: geen schommelingen in de temperatuur, het papier blijft beter, de electronica slijt minder.
Bij een nieuwe printer zou ik hem altijd aan laten staan (powersave is toch standaard), bij een oud beestje: ik twijfel.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Op donderdag 31 januari 2002 20:37 schreef AlterEgo het volgende:
In grote bedrijven staan printers altijd aan,
dat is het beste: geen schommelingen in de temperatuur, het papier blijft beter, de electronica slijt minder.
Bij een nieuwe printer zou ik hem altijd aan laten staan (powersave is toch standaard), bij een oud beestje: ik twijfel.
Me ouwe apple laser writer 2 NTX had het al :). En dat ding is zo oud midden jaren '80 maar printe nog wel :P.

Verwijderd

ik had het ook met laser 2 je moet hem gewoon aan laten staan.. daar zijn ze ook voor gemaakt.

Verwijderd

heb hier nog een HP laserjet (1) staan met van die leuke fontcatridges maar heb toch liever mijn brother hl 1420 :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:57

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Is dat aan laten staan niet slecht voor je, ivm ozon uitstoot, net als kopieermachines. In bedrijven staan ze meestal in grote ruimtes of in een apart printerkamertje, maar veel mensen hebben hun pc en toebehoren in een klein kamertje staan.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:58

McFizban

Hackito ergo sum.

De uitstoot van ozon is nul als hij niet aan het printen is.
Er wordt alleen ozon geproduceerd tijdens het toner transfer en imaging proces. En dit vindt alleen plaats bij het printen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik heb ook zo'n oud bakkie, LJ 3p :) , maar ik las dat ie in
stand-by-stand nog zo'n 90 Watt aan stroom verbruikte.
Ik vond dat een beetje te veel van het goede om hem de hele
tijd aan te laten staan. Dus:

365 * 24 * 90 = ongeveer 79 KW * F 0,25 = F 19,75 :?
Waar maak ik me eigenlijk druk om ?? |:(

Volgens HP maakt het weinig uit. Als ie veel gebruikt wordt
is het gewoon handig, staat ie hele dagen niets te doen
zou ik hem uitzetten.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 20:41 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Me ouwe apple laser writer 2 NTX had het al :). En dat ding is zo oud midden jaren '80 maar printe nog wel :P.
Das lachen zo'n LaserWriter II NTX, ik heb er ook een! Als ik het koud heb zet ik gewoon m'n printer aan. Heb ik m'n kamer zo warm... :P

Volgens mij blijft de fuserlamp gewoon branden. Ik laat em dus echt niet aan staan.

Print perfect, maar stinkt alleen wat naar Ozon.

Verwijderd

Ik had een LaserJet Series II, die liet ik ook altijd aan staan zonder problemen. Ik zou hem gewoon aan laten staan, als je wat wil printen en dat ding moet eerst een warming-up doen kan dat als zeer vervelend worden ervaren :P

Verwijderd

Ik heb een QMS PagePro 1100L...
maar, die zet ik 5 minuten na het printen altijd uit, kan ik dat voortaan dan beter NIET meer doen?
Pagina: 1