[CM] Airtrap hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14
Op deze pagina

http://www.overclocking.be/vbb/showthread.php?=&threadid=273

Staat een airtrap weet iemand hoe het werkt???
Moet deze airtrap verplicht onder de radiateur zitten in verband met laagste punt?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
geen idee ...

MAAR :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• jeroendevries
Jah is idd een erg toffe cm!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 11:03 schreef jeroendevries het volgende:
Op deze pagina

http://www.overclocking.be/vbb/showthread.php?=&threadid=273

Staat een airtrap weet iemand hoe het werkt???
Moet deze airtrap verplicht onder de radiateur zitten in verband met laagste punt?
Niks is verplicht he :) De truc van een airtrap is gewoon dat lucht in de leiding opstijgt en als het ware gevangen wordt in de het kleine reservoirtje.

edit: op zich hoeft zo'n airtrap niet perse op het hoogste punt te zitten lijkt me (een beetje pomp perst de lucht zo door de leiding).

I reject your reality, and substitute my own.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 17:11
Op donderdag 31 januari 2002 11:08 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Niks is verplicht he :) De truc van een airtrap is gewoon dat lucht in de leiding opstijgt en als het ware gevangen wordt in de het kleine reservoirtje.

edit: op zich hoeft zo'n airtrap niet perse op het hoogste punt te zitten lijkt me (een beetje pomp perst de lucht zo door de leiding).
als de airtrap niet op het hoogst punt zit loopt de airtrap natuurlijk vol met water :)

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Nee jongens, ik zal het ff uitleggen 8-)

Het zit zo, je kan het voorstellen als een glas dat je ondersteboven in een bakje water zet. Hier blijft de lucht ook gewoon in zitten. Je kan deze airtrap ook zo zien, je leidingen zijn het bakje water en de airtrap is het glas. Het maakt dus niet uit waar de airtrap zit. Het enige vereiste is dat hij bij zoals op het plaatje zit, en dat dan de flow tegen de klok in is. Zodat het water wat dan langs dat ding stroomt, omhoog gaat. Als het andersom zou lopen is er een kans aanwezig dat de lucht niet in de airtrap gaat. Wat je ook nog kan doen is de airtrap voor de helft met vloeistof vullen. Zodat als er wat lucht in je leidingen zit, dit in de trap komt en er water voor in de plaats gaat. Verders wens ik je er suc6 mee. Heb er ook al 1 besteld en ook en flow meter voor de flow in mijn leidingen te meten, zie www.swissflow.com. Voor E75, is ie van jou. Als er nog meer geinterreseerden zijn, wil ik er wel meer bestellen, soort van buyittogether

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 11:12 schreef Dr.Snuggles het volgende:

[..]

als de airtrap niet op het hoogst punt zit loopt de airtrap natuurlijk vol met water :)
Hij is van boven afgesloten....het hele systeem is gesloten. Dus dat gebeurt niet :D

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

WoW !!!!

Dat is nog eens wat ik noem netjes !!!

En dat nog los van het feit dat het erg effectief is.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij gebruikt het ding ook om het koelsysteem bij te vullen. Wat gebeurt er als hij de dop er boven afhaalt om bij te vullen ? JUIST ! Als dat ding op een lager punt staat loopt het water er zo uit. Sta je dan met je pc in een plas water. Dus zou ik toch echt dat ding op het hoogste punt hangen.

https://discord.com/invite/tweakers

• jeroendevries
Help wat is nu waar???

MOet i nu bovenin of niet?

Verwijderd

Ja, hij moet bovenin, want anders staat je pc idd vol water.8-)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 12:22 schreef redfoxert het volgende:
Hij gebruikt het ding ook om het koelsysteem bij te vullen. Wat gebeurt er als hij de dop er boven afhaalt om bij te vullen ? JUIST ! Als dat ding op een lager punt staat loopt het water er zo uit. Sta je dan met je pc in een plas water. Dus zou ik toch echt dat ding op het hoogste punt hangen.
Volgens mijn (als ik goed gekijkt en geleest heb... Vult hij het systeem onderin metde kraantjes bij de pomp....

Beetje opletten dus!!!!!!!!!!!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

[off topic]
fuk de deurkruk!

man o man, wat een vette kees mod! die belgen kunnen dus ook heel mooi te werk gaan!
:9~ :9~ :9~

sorry voor de grove taal
[/off topic]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
SWEEEEEETT!!!!!!! :9~ :9~ :9~ :9~

* Tomaat wil er ook zo'n 1 :P

Verwijderd

die mod blijft mooi :9~

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

ziet er erg goed uit.....:9

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

tering, wat vreselijk mooi gedaan

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
wow! :9~

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

airtrap op hoogste punt lijkt me nogal logisch, tenzij je een fontijn in je PC wilt....

en :9~ :9 wat een vette mod!

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Godver die mod is echt :9~ :9~ :9~

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Hier zou je zomaar een natte droom bij krijgen ;) ;) Wat een :9~ mod.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Met een fill & bleed in je systeem is zo'n airtrap niet echt noodzakelijk (eens in de zoveel tijd het boeltje via een fles laten lopen en je bent ook je lucht kwijt).
Maar als je er een neemt/maakt, laat dan wel de bovenkant van de airtrap het hoogste punt zijn anders loopt ie over bij openen (en open zal ie een keer moeten als ie volledig vol zit met lucht)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1