Toon posts:

Asus P2B blijft piepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een Asus P2B moederbord in mijn compu zitten. De laatste tijd heb ik een probleem. Als de computer ongeveer 15 a 20 minuten niet gebruikt wordt (en dan dus in standby staat), gaat hij piepen. Een lange ononderbroken piep, maar ik kan wel gewoon met de computer werken alsof er niets aan de hand is. Ik heb het vermoeden dat het om een of andere waarschuwing gaat, maar de handleiding zegt hier niets over. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Een zelfde computer van een collega heeft precies hetzelfde probleem, maar computers van andere collega's ook weer niet.

Alvast bedankt!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

CPU temperature warning misschien???

Kijk eens in de hardware monitoring van BIOS wat ie daar aangeeft.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb al jaar of 5 een P2B die 24uur per dag draait, dit probleem heb ik nog nooit meegemaakt.

maybe idd iets van temperatuur/fan die niet meer draait (heb je pcprobe geinstalleerd?)

Verder zou je biosupdate kunnen proberen, maybe dat dat het oplost :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Dit heb ik op usenet gevonden in de nieuwsgroep alt.comp.periphs.mainboard.asus:
One short beep while bootup: Normal
Continuous long beeps: DRAM not present
3 short beeps follow a long one: VGA not present
One short beep with 'ERROR- Can't Write ESCD' error message: explained
itself
High frequency beeps when system is working: system is throttling
because CPU is overheated
Continuous ambulance alarm: incorrect monitored hardware status such as
Vcore or mainboard voltages

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!