[ALG] Nieuwe technologie Discussie : Voice XML*

Pagina: 1
Acties:

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Hebben hier al mensen ervaringen met Voice XML? Ik ben het nu aan het uitzoeken . Zijn er eigenlijk al mensen op de hoogte van dit fenomeen :? ( search 0 results )

Dit is een XML gebaseerde technologie voor het aansturen van op stemgebaseerde systemen via het internet ( jaja ) .

Denk bijv aan een bestelhotline met een computergestuurd menu eraan. Met voice XML is zoiets vrij makkelijk op te zetten.

Het enige wat nodig is is dus kennis van XML, Voice XML en een telefoonnummer bij een 'provider' van VoiceXML diensten. Deze kan n.l. de koppeling Internet - Telefoon maken.

Volgens mij is het trouwens ook mogelijk via een plugin dit gewoon via een normale browser te doen, maar dat weet ik niet zeker .

Ik ben nu iig bezig met me in te lezen en de download ( deze is nogal 300 mb voor de voice synthesizer ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik snap het ff niet :? :)
Maak je via XML een structuur met welke info waar moet, en geef je dan via XSLT aan welke wavjes er gebruikt moeten worden :?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Owja sorry. Had ook ff een site moeten geven
http://www.voicexmlplanet.com
http://www.voicexml.org

Nee het id is dat je met bep. tags aangeeft wat het systeem moet doen .

Even een stukje voorbeeld code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
< ?xml version="1.0"?>
  < vxml application="tutorial.vxml" version="1.0"> 
   < form id="someName"> 
     < block> 
      < prompt> 
        Twieker
      < /prompt> 
    < /block> 
    < /form> 
< /vxml>

Je kan ook wav files toevoegen btw, maar het grootste deel wordt door een voice synthesizer gedaan ( wat ik er dus nu van begrijp hoor )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.