Toon posts:

Artic Silver III tov II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

ik heb nu Artic Silver II tussen mijn heatsink en proc zitten.
Is de aankoop van een nieuwe tube Artic Silver III de moeite waard?

Cypro

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 21:18
Om kort te zijn: ja. Zelfs als het maar een klein beetje beter werkt kun je voor dat geld moeilijk gaan zeuren :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Als je er al AS2 op hebt zitten is het denk ik niet de moeite waard. Waarschijnlijk kan het herplaatsen van een fan al veel meer schelen in CPU temp.

Dato DUO synth voor twee

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
om kort te zijn: nee. ook al kost het maar 10 piek, het is zonde geld want het zal je misschien 0,1C schelen ofzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
"Waarschijnlijk kan het herplaatsen van een fan al veel meer schelen in CPU temp"

positief of negatief?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Als je al een tube AS of AS2 hebt, dan is het wegmieteren ervan en vervangen door een tube AS3 een beetje zonde.
Heb je echter nog helemaal niets, of een tube normale koelpasta en je gebruikt zo'n straalkachel proc (1 GHz+ procs), dan is de aankoop van AS3 slimmer dan een tube andere troep.

Ik heb zelf nog een hele tube (6 gram) AS liggen. Dus de komende 100+ procs krijgen van mij gewoon AS opgesmeerd. Als dat op is, koop ik wel weer een nieuwe tube AS-23 oid...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 31 januari 2002 10:38 schreef GarBaGe het volgende:
Als je al een tube AS of AS2 hebt, dan is het wegmieteren ervan en vervangen door een tube AS3 een beetje zonde.
Heb je echter nog helemaal niets, of een tube normale koelpasta en je gebruikt zo'n straalkachel proc (1 GHz+ procs), dan is de aankoop van AS3 slimmer dan een tube andere troep.
Mjah, hij heeft inderdaad al AS2 erop zitten, dus het zou zonde zijn van het geld..

Overigens is dat AS-spul niet zo'n wondermiddel als sommigen denken.. 't is net een fractie beter dan de gewone witte koelpaste, maar verwacht er niet teveel van!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op donderdag 31 januari 2002 10:37 schreef cypro66 het volgende:
"Waarschijnlijk kan het herplaatsen van een fan al veel meer schelen in CPU temp"

positief of negatief?
Als jij hem ongunstiger plaats is het natuurlijk negatief...duh! Maar ik bedoelde dus het gunstiger plaatsen van een fan.

AS3 scheelt misschien 0,5-1 graad CPU temp t.o.v. AS2, terwijl de kamertemperatuur of plaatsing van de fans een veel grotere invloed hebben.

AS3 aanschaffen loont denk ik alleen als je nog standaard koelprut hebt.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1