Bandbreedte delen met de Vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 07:59
Gisteren had ik ook een probleem met de Vigor 2200E Maar dat is nu dus opgelost!!! *D

Maar nu het volgende probleem, ik had dus gisteren die FTP draaien en normaal kan er iemand tot 20 kb/s downloaden van mijn server....
Maar ik was ondertussen de hele avond weg, zodat een klasgenoot een film van mij kan downen! Maar ik kwam thuis en tot mijn grote schrik had ie nog maar 15% gedownload met een snelheid van 3,5 kb/s, mijn huisgenoot die zit dus ook aangesloten aan die Vigor2200E En die had KaZaA aan staan en die was gruwelijk aan het uploaden! Ik dikke ruzie met die kerel maken! Maar hij wou dus die upload wel verminderen... Maar niet uitzetten! Maar ik wil dus geen risico lopen als ik weer een x weg ben dat ie weer de upload omhoog gooit!!!!:( Dus nu mijn vraag Kan ik op de Vigor2200E ook een soort maximale upload instellen voor mijn huisgenoot? Dat hij maar bijv 5 kb/s mag uploaden!? Ik zal jullie zeer dankbaar zijn als dat kan! En als jullie mij even uitleggen hoe je dat doet!? 8-)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

(jarig!)
Volgens de pagina van draytek kan dit niet...

bandbreedte wordt automatisch verdeeld

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=faq

Uit de FAQ (RTFM)

Hoe wordt de beschikbare bandbreedte verdeeld?
Er vind geen expliciete verdeling plaats. U kan dit ook niet instellen. De beschikbare bandbreedte wordt verdeeld over de aanwezige sessies. In de praktijk zal de computer die een sessie heef met de snelste server, vaak ook het grootste deel van de bandbreedte krijgen. Daarnaast kan een computer die met meerdere sessies onderhoud, ook een groter deel van de bandbreedte veroveren. Onder een sessie verstaan wij hier het ophalen van een bestand via FTP, of pagina via HTTP, het hebben van een Telnet-verbinding enz.

even toch maar gezocht omdat ik zelf zo;n ding wil kopen !

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je kan toch in KaZaA instellen hoeveel upload ie heeft?

Juist

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 11:11 schreef Jeldert het volgende:
Je kan toch in KaZaA instellen hoeveel upload ie heeft?
Maar het gaat er dus om dat hij er bang voor is dat die huisgenoot de bandbreedte omhooggooit als hij er niet bij is, en dus op zoek is naar een alternatief om de bandbreedte bij de router op een eerlijke manier te verdelen.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Een optie is misschien om een proxy/NAT router te installeren die deze optie wel heeft. MS ISA Server 2000 heeft deze optie bijvoorbeeld wel. Daar kun je per protocol instellen hoeveel bandbreedte het mag gebruiken.

• Oculus
Op donderdag 31 januari 2002 11:32 schreef MarcKonings het volgende:
Een optie is misschien om een proxy/NAT router te installeren die deze optie wel heeft. MS ISA Server 2000 heeft deze optie bijvoorbeeld wel. Daar kun je per protocol instellen hoeveel bandbreedte het mag gebruiken.
Mijn vraag is duidelijk... Ik wil het graag installeren op de Vigor2200E En niet een aparte server! Alle informatie moet gewoon via de Router lopen! En ik wil er geen aparte server voor opzetten!

Verwijderd

koppel een manageble switch(duur dat wel) ertussen en klaar is kees :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 31 januari 2002 11:40 schreef Wishmaster het volgende:

[..]

Mijn vraag is duidelijk... Ik wil het graag installeren op de Vigor2200E En niet een aparte server! Alle informatie moet gewoon via de Router lopen! En ik wil er geen aparte server voor opzetten!
Blijkbaar is je vraag NIET duidelijk!
Best! Irritant! Al! Die! Uit! Roep! Te! Kens! Hè!

• PWA
  • Niet online

PWA

Op donderdag 31 januari 2002 10:30 schreef Wishmaster het volgende:
Gisteren had ik ook een probleem met de Vigor 2200E Maar dat is nu dus opgelost!!!
...
Hij is toch al opgelost?!

• Oculus
Op donderdag 31 januari 2002 11:44 schreef Mrln het volgende:
koppel een manageble switch(duur dat wel) ertussen en klaar is kees :)
Kan je me dan een advies geven welke switch ik moet kopen?
Ik ga dat dan hoe dan ook doen... dan kost het me maar een centjes!
En hoe gaat dan precies in zijn werking? :?
Kan je me dat dan ook even uitleggen?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op donderdag 31 januari 2002 10:53 schreef orca het volgende:
Volgens de pagina van draytek kan dit niet...

bandbreedte wordt automatisch verdeeld

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=faq

[...]
Als je dan vervolgens zegt
Heb je dan je eigen thread wel gelezen of ligt het aan mij?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Oculus
Op donderdag 31 januari 2002 11:58 schreef realbart het volgende:

[..]

Als je dan vervolgens zegt
[..]

Heb je dan je eigen thread wel gelezen of ligt het aan mij?
Ja hoor ik volg het perfect

• Klovan
  • Laatst online: 23:27
Op donderdag 31 januari 2002 12:08 schreef Wishmaster het volgende:

[..]

Ja hoor ik volg het perfect
misschien zou je naar draytek een mailtje kunnen sturen of ze het bij de volgende firmware zo'n mogelijkheid erin zouden willen zetten ;)

waarschijnlijk zeggen ze "nee", maar als ze "ja" zouden zeggen, is dat leuk meegenomen. Niet geschoten is altijd mis :o

Verwijderd

Intresting. Wellicht ietsje off topic, maar eh....Weet iemand of je met Win2000 advanced server bandbreedte kan verdelen over cliënt computers?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 31 januari 2002 12:31 schreef rubenski het volgende:
Intresting. Wellicht ietsje off topic, maar eh....Weet iemand of je met Win2000 advanced server bandbreedte kan verdelen over cliënt computers?
Op donderdag 31 januari 2002 11:32 schreef MarcKonings het volgende:

Juist

Pagina: 1