Toon posts:

welke size venster res. 800*600???

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dag twkrz,

Ik ben al een tijdje aan het searchen naar een topic waarin staat welke venster grootte ik moet kiezen voor mijn webpagina. Ik wil het zo hebben dattie bij een resolutie van 800*600 volledig in beeld kan zijn. Als ik 800*600 kies pastie natuurlijk niet (startbalk etc.). Laat aub ff wat horen...

Grtz ;)

• Fvdlaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 10:57
Volgens mij is dat niet zo makkelijk te zeggen. Wat de verticale grootte betreft: je kunt scrollbars zo breed maken als ze zelf wilt, dit verschilt dus per pc. En horizontaal, dan kun je verschillende toolbars hebben, dus ook dit is op iedere pc anders.
Bovendien kun je er niet vanuit gaan dat iedereen z'n venster op Maximize heeft staan. Je kunt met javascript, geloof ik, wel detecteren hoe groot het venster is, misschien dat je daar wat aan hebt...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

[topic=31556/1/25]

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
zoiets kun je toch heel simpel zelf uitzoeken door een pagina met marges 0 te maken en dan met een plaatje spelen totdat hij precies past?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

resolutie op 800x600 of 1024... en dan browser aan, "Prt Scr" knop, een nieuw photoshop document maken. de maten van dit document worden automatisch aangepast aan het plaatje op het klemblok, 800x600 :), en ff pasten en zoek dan maar uit wat de marges zijn/wat zichtbaar scherm is

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Je kunt ook een tabel maken van 100% bij 100%. Geef binnen de tabel bepaalde cellen absoluut (in pixels) op en andere delen relatief (in procenten) de delen die in procenten zijn aangegeven worden uitgetrokken/ingekrompen afhankelijk van de beschikbare ruimte in de browser. Zo is je pagina altijd beeldvullend en kun je precies aangeven welke delen veranderlijk van grootte zijn. Veel webontwerpers werken met zo'n constructie. Ik zelf ook. Ik zal 's kijken of ik nog een voorbeeld op mijn HD heb staan als ik thuis ben.

Verwijderd

En wat de javascript code betreft:
code:
1
self.innerWidth() en self.innerHeight()

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb 't hiermee opgelost, tnx guys!

Grtz, s (o nee, mag niet >:))

Verwijderd

Dat is simpel :)

780*410 Standaard maat!!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Luister naar de oude wijze man cutter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.