Toon posts:

Mijn pc stiller...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,
een tijd geleden heb ik een TB 1.4 gekocht.
Destijds heb ik verschillende reviews gelezen qua koelers. Een kast had ik al. De destijds beste koeler heb ik gekocht. Nu vind ik alleen dat ie nogal wat lawaai maakt.
Een vriend van me vertelde dat dat door de koeler komt, maar ook door de kast zelf. Normaal heb je aan de zijkant geen gaten.. bij mij dus wel..en ze dienen niet voor airflow of zo. Maar er komt wel een hoop herrrie doorheen.

Mijn vraag is nu: Heeft een kast ook te maken met teveel herrie? Wat is een mooie kast en een goeie koeler voor een AMD TB1.4 op een ABIT KG7-RAID.. ik zat zelf te denken aan een: Antec of Chieftec miditower(DX-01B). Iemand ervaringen?

Verwijderd

Doe ff wat meer specs over de soort cooler.....silverado is nagenoeg geruisloos en een Zalman schijnt dat ook te zijn. Verder kan de fan van je voeding ook de mogelijke herrie maken. ook als je geen rubbertjes enzo gebruik heb je kans op resonantie (goed gespeld?) in je kast. Je kan hem altijd isoleren met isolerend materiaal, voedingsfan op 5/7 volt. Oh ja, heb begrepen dat die chieftechs aardig stil zijn.....mits je niet elke mogelijkheid voor een fan gebruikt nastuurlich.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Een goede kast kan zeker geluid tegengaan. Een goede kast heeft ook een stille voeding, deze maken namelijk vaak bij goedkope kasten veel geluid. Je hebt ook speciale geluidsisolerende kasten, ik weet ff geen merken op te noemen.
Ook kun je bij de Gamma geluidsisolatie-rotzooi kopen en daar een beetje mee knutselen, bij mij heeft dat zeer veel geholpen. Maar blijf wel op je temp. letten.

iRacing Profiel

• StarTAC
Je kunt ook de coolermaster HHC-001 nemen als CPU-Cooler. Deze schijnt ook met een fan met minder luchtverplaatsing zeer goed te werken (maakt dus ook minder geluid). De standaard fan maakt namelijk wel zeer veel lawaai. Kijk voor deze cooler ff op www.reviewmakers.com/showdoc.php?review=20

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander opgezocht:

Kast:
INWIN - IWQ500

specs:
Dimensions: 600 mm * 200 mm * 432 mm (H*W*D) -- 23 5/8" * 7 7/8" * 17 1/16"
Disk space: 5 * 5.25", 1 * 3.5", (internal:5 * 3.5")
Power Supply: Installed with 250/300 Watts ATX Power Supply
Weight: N.W. 12.60 kg (27.60 lb), G.W. 13.60 kg (30.00 lb)
Mainboard: ATX Form Factor
Security: Padlock Option
Meet CE, FCC Class B

Koeler:
Coolermaster (type onbekend) maar is er een voor de TB2.0Ghz processors.

Die zit dus op een 1.4 Het is natuurlijk zo dat die koelers voor snellere processors ook al meer herrie maken of niet?

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Koop de computer totaal van februari, staat een hele guide in over hoe je je computer stiller kunt maken.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in ieder geval even van de mogelijkheid gebruik maken om een ieder te bedanken voor zijn reakties.. en tips.

Iemand ervaringen met bovenstaande kast (INWIN)?

Inderdaad zoek ik dus een STILLE koeler voor een TB1.4 ik klok niet over..

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:48 schreef wernerdebijl het volgende:
Ik wil in ieder geval even van de mogelijkheid gebruik maken om een ieder te bedanken voor zijn reakties.. en tips.

Iemand ervaringen met bovenstaande kast (INWIN)?

Inderdaad zoek ik dus een STILLE koeler voor een TB1.4 ik klok niet over..
Die kast ken ik niet... maar voor een kooler zou ik eens naar een zalman kijken (zie ook de reviews) of een silverado. Allebei erg stil. Met de silverado kun je als je dat in de toekomst wel zou willen altijd nog een stukje klokken, wat erg makkelijk gaat jou 1.4, de Zalman kan dat iets minder......suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de Coolermaster HHC-001 koeler?
Ik ben NIET geintresserd in overklokken.. die fan moet alleen stil zijn en deze komt errg goed uit de test

Verwijderd

De luchtinlaten in de zijkant van je kast zijn een pre, omdat als je onderdruk creeert in je kast, dus alles naar buiten blaast, er lucht wordt aangezogen in je kast via alle mogelijke manieren, en dus ook via de zijkant van je kast. Pas op met isoleren, als je gaat isoleren zal je case temp minstens 4-5 graden toenemen, bij mij wel tenminste.

• StarTAC
Op donderdag 31 januari 2002 12:01 schreef wernerdebijl het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Coolermaster HHC-001 koeler?
Ik ben NIET geintresserd in overklokken.. die fan moet alleen stil zijn en deze komt errg goed uit de test
Ik heb hem vandaag gekocht, hij koelt zeer goed. Maar de meegeleverde fan maakt wel een pest herrie. Ik heb hem ook geprobeert met een stille fan met een stuk minder luchtverplaatsing en dan koelt hij als nog zeer goed. Maar dan is een goede airflow in je kast wel aan te raden, anders wordt hij alsnog stressed soms 55 graden

iRacing Profiel

• StarTAC
Maar wat zijn nou je temps? Dat is belangrijk om te weten, omdat dan beter advies gegeven kan worden over welke cooler het beste is.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 19:24 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Ik heb hem vandaag gekocht, hij koelt zeer goed. Maar de meegeleverde fan maakt wel een pest herrie. Ik heb hem ook geprobeert met een stille fan met een stuk minder luchtverplaatsing en dan koelt hij als nog zeer goed. Maar dan is een goede airflow in je kast wel aan te raden, anders wordt hij alsnog stressed soms 55 graden
Hoe krijg je dat voorelkaar?

Ik heb hem op 7 volt draaien, en komt niet boven de 42 graden uit, en met processor op 1600 MHz@ 1,80 V maximaal 46 graden...
Pagina: 1