Toon posts:

AMD XP met pc133?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het wederom zakken van de prijzen van AMD en Intel, ben ik op zoek naar een nieuwe processor die met PC133 geheugen overweg kan. Ik heb nl. 1024 mb Kingston ram. En dat ik zonde om weg te doen.
Welke AMD XP werkt met pc133?

Of welke andere snelle processor kan met pc133 geheugen omgaan! Ik heb nu TB 1GHZ met ASUS A7V mobo!

Alvast bedankt voor de moeite!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Alle Xp procs kunnen omgaan met pc133 memory.

het gaat erom of je moederboard het ondersteunt, als je in je mobo een xp kunt prikken dan gaat ie het gewoon doen.

echter de performance van een XP met pc133 memory zal iets lager zijn dan een XP met ddr, maar volgens mij zijn die redelijk verwaarloosbaar

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Gooi er maar een slotje op of verplaats naar mobo forum Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/smiles/slotje2.gif

Verwijderd

je hebt een Asus a7v en niet de a7v133?

hou je er wel rekening mee dat je een fsb van 133Mhz niet haald met dat mobo en dus met je 100 Mhz fsb prestatie en geld weggooid. hou het bj je 1Ghz en wacht een jaartje.

zie voor meer [topic=397218/1/25]

Verwijderd

[offtopic]
se7enn hoe maak je die >:) :?
[offtopic]

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Helaas. Op een Asus A7V past geen XP.

Je zou kunnen kijken voor een tweedehands A7V133 revisie 1.05 of hoger met bios 1007, of anders een A7A266 nemen, want deze ondersteunt zowel SDR als DDR geheugen.

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik zou voor de ECS K7S5A gaan, deze zeer goedkope moederborden kunnen zowel ddram als sdram aan. Er zijn heel veel topics over dit bord. Over het algemeen is iedereen heel tevreden over dit bord, het is snel en makkelijk te gebruiken.

Er passen AMD processoren op tot XP 2000+ dus je kan er ook wel ff mee voort.

1 nadeeltje : je hebt maar 2 ddr en 2 sdr sloten, en je kan ze niet door elkaar heen gebruiken, dus ddr of sdr, niet beide tegelijk.

PSN ID: Aapzak

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Elk bordje met een KT133A zou in principe moeten werken..
(alleen zijn er wel wat problemen met bijv. de Abit KT7A.. Al werkt daar in de praktijk een XP ook op!)

En verder is er nog een bordje met de sis-chipset die zowel PC133 als DDR geheugen aankan.. (niet tegelijkertijd!)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Wel heel makkelijk zelf uit te zoeken...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.