Ik ben me op het moment op UML aan het storten. Ik maak steeds grotere OO (object georiënteerde) applicaties en die zet je niet zomaar even met een potlootje op een papiertje in een flow-diagrammetje.
Ik heb al behoorlijk wat gelezen over UML en het is me duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Alleen de sorteer-logica achter use-cases, sequence diagrammen en class-diagrammen is me nog niet helemaal duidelijk. Dus even mijn probleem in een notendop: Waar zet je wat neer? Heeft iemand een link naar een pagina waar dat een beetje duidelijk uitgelegd wordt?
Het klinkt misschien knullig ik weet het, maar ik heb op mijn opleiding nog nooit een UML diagram gezien.
Alleen PSD's, ER's en ORM's kwamen aan mijn neus voorbij, terwijl UML toch een standaard is die als een huis staat. Rare scholen van tegenwoordig.
Alvast bedankt
Ik heb al behoorlijk wat gelezen over UML en het is me duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Alleen de sorteer-logica achter use-cases, sequence diagrammen en class-diagrammen is me nog niet helemaal duidelijk. Dus even mijn probleem in een notendop: Waar zet je wat neer? Heeft iemand een link naar een pagina waar dat een beetje duidelijk uitgelegd wordt?
Het klinkt misschien knullig ik weet het, maar ik heb op mijn opleiding nog nooit een UML diagram gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 22-03-2021 00:11 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.