Hoe kan ik door middel van icoontjes een netwerk tekenen? Router, webserver, clients, etc. Wat is een geschikt programma hiervoor? Zijn er ook progjes die automatisch je netwerk scannen, en hier een tekening van kunnen maken?
VISIO !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ja visio? Moet je dan een icoon plugin daarvoor hebben?
Visio Professional of hoger + Visio Network Equipment. Dit is een heel sterke combinatie. Vooral VNE is leuk, omdat er voor ongeveer alle mogelijke apparatuur van bijna alle merken wel een mooi symbool bij zit.
Voor Visio kun je heel veel extra libraries, bijvoorbeeld van Cisco (*hint*), gratis downloaden. En dan is het een fantasties programma voor het tekenen van netwerk diagrammen op logische en fysieke niveau's.
Waar haal je die VNE?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Visio 2002 heeft standaard de netwerk grappen er bij in begrepen...
hmm... ben hem nu aan het downen van de MSDN.. maar zo te zien is de VNE een add-on pakket...Op donderdag 31 januari 2002 09:35 schreef Sundead het volgende:
Visio 2002 heeft standaard de netwerk grappen er bij in begrepen...
en hier de site zie ik nu: http://netc.members.microsoft.com/
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Onder linux doet Dia het ook goed. Alleen is het jammer dat de icon-database niet zo uitgebreid is. 
Maar ik heb er al vele netwerken mee getekend
Maar ik heb er al vele netwerken mee getekend
Iemand Lanflow gebruikt? Lijkt me op zich erg makkelijk.. en er is mooi een 30dagen trial van...
Ik ben MSDN subscriber, maar ik kom niet geregistreerd op de Visio Networking site met mijn key...
Hellup!! ik wil ook graag die extraatjes in visio.. is dit niet weggelegd voor MSDN leden?
Hellup!! ik wil ook graag die extraatjes in visio.. is dit niet weggelegd voor MSDN leden?
Verwijderd
Met netViz dit is een programma dat daar special voor is. Het is heel erg uitgebreid, en je kunt er een stuk meer mee dan Viso vindt ik.
www.netviz.com
www.netviz.com
Als het simpel mag kan je ook eens naar What's Up Gold kijken, www.ipswitch.com
Is niet zo superuitgebreid, maar voor simpel werk voldoet het wel.
Is niet zo superuitgebreid, maar voor simpel werk voldoet het wel.
Virussen? Scan ze hier!
Pagina: 1