Toon posts:

[Amiga] Help... PC disk lezen op A500

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Sinds kort heb ik een Amiga 500 toegevoegd aan mijn verzameling oude computers. Echter, er zit een beperkte hoeveelheid software bij. Nu zoek ik een programma als Crossdos of DOS2DOS dat mij in staat stelt om PC floppen te lezen, zodat ik via de Amiga ADF bestanden op diskettes terug kan zetten, omdat dat niet kan met een PC.

Wie heeft voor mij (een kopie van) een (op een Amiga met Workbench 1.3 leesbare) diskette met één van bovengenoemde programma's erop? Natuurlijk ben ik bereid om eventueel gemaakte kosten te vergoeden ;)

mail:j.lukens@hetnet.nl

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Met OS 3.x kon je direct DOS diskettes lezen.
Ik denk dat je via deze Aminet wel wat tools ervoor kan vinden. Ben zelf ook even de naam kwijt ervoor.

Je kan ook alleen maar DD diskettes lezen dan hoor. In de A500 zat nog een DD-drive

succes

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Je kunt een coole emulator gebruiken welke deze uitwisseling kan vergemakkelijken. Amiga Forever heet deze geloof ik. Daar kun je ongelooooofelijk veel mee. En volgends mij kan deze ook Cross-OS bestanden kopieren!

Kijk eens op: http://cloanto.com/amiga/forever/crossplatform.html

Laat me effe weten hoe je het vond, ik heb zelf Amiga Forever 4 en werkt als een jekko! Heb alleen nog niet x-platform geprobeerd omdat ik twee CD's vol met Amiga spellen heb van de formalige Lazarus site, bovendien kun je online bijna alle games downloaden!

Amiga Rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie snelle reactie :)
Het probleem is echter hoe ik deze programma's nu op mijn Amiga krijg, want er is nu geen enkele mogelijkheid om PC flops te lezen, en Amiga flops op een PC beschrijven gaat ook al niet :(
Zodra ik één keer zo'n programma erop heb, ben ik uit de brand :) Het is een beetje een kip of ei verhaal :)
Dus als iemand een Workbench flopje voor mij zou willen maken met zo'n programma erop, dan ben ik natuurlijk én bereid om gemaakte kosten te vergoeden, én erg dankbaar :)

Verwijderd

Ik heb toevallig ook een oude A500 gekocht en zit met hetzelfde probleem. Dit is wat ik gevonden heb:

Vanaf AmigaOS 2.1 zit CrossDos erbij. Je kunt ook een 1.44Mb compatible diskdrive in je A500 bouwen, dan kun je PC diskettes lezen en met adf2disk omzetten naar Amiga diskettes. Kijk eens op http://www.compcity.nl/shop/ voor AmigaOS en hardware.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
>en Amiga flops op een PC beschrijven gaat ook al niet
Linux :p
Daar kun je in de kernel ondersteuning inbouwen voor Amiga FS :) Misschien dat dat iets is?

En bestaan er niet kant en klare floppy images voor Amiga programma's die je dan met een dumper naar floppy weg kan schrijven? Zoiets als een image met "dd" onder Linux naar een flop schrijven... Dat zou je tegenwoordig eigenlijk wel verwachten als je ziet hoeveel problemen we hebben met het downloaden en overplaatsen van bestanden tussen Amiga <-> PC..

Ik ben zelf trouwens ook een gelukkige eigenaar van een A500.. Helaas had de vorige eigenaar vergeten te melden dat er een virus op de Workbench diskette zat.. Baka! Die heb ik er gelukkig nog wel vanaf kunnen slopen :)

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1