Toon posts:

XP dood :(

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naja, om een lang verhaal kort te houden:

Gisteren dacht ik laat ik effe lekker mijn alpha cooler op mijn XP zetten. Ik smeer dus een flinterdun laagje koelpasta over mijn proc uit, zet mijn alpha er op. PC aan...... en ja hoor, rook signalen van hier tot tokio :( het ruikt hier nogal verbrand, en ik ben best droevig. Nu heb ik nog het geluk dat ik de multiply lock er nog niet afgehaald had + dat er nog garantie op zit. Maar hebben jullie enig idee hoe het gekomen is dat mijn XP het begaf??

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
het blijft AMD..

:Z

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die koeler zal niet vast op de core geperst zijn geweest. Zat ie scheef of zat er iets tussen?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 07:40 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
het blijft AMD..

je punt is? AMD werkt perfect, naja perfect..... maar ik vat het niet echt waarom hij poef deed :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 07:41 schreef Aetje het volgende:
Die koeler zal niet vast op de core geperst zijn geweest. Zat ie scheef of zat er iets tussen?
ney, zat er 100% recht op, en ik had er precies de goede hoeveelheid pasta op. Die alpha heb ik er zoals het in dat blaadje wat er bij zit er op gedraaid, me proc brande al gelijk tijdens het booten door. Me mobo begon net mem te testen waarna het ineens begon te stinken, ik had dus ASAP de spanning er af gehaald.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 11:40

Rannasha

Does not compute.

Op donderdag 31 januari 2002 07:41 schreef Shuvit het volgende:

[..]

je punt is? AMD werkt perfect, naja perfect..... maar ik vat het niet echt waarom hij poef deed :(
Het gaat ook niet om hoe die het doet, maar om hoe AMD omspringt met garantie-gevallen. Heb daar niet al te vrolijke verhalen over gehoord.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
tja, mijn proc is...was 2 weken oud.... ik denk niet dat ze er echt moeilijk over doen, tenminste, dat hoop ik

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Waarschijnlijk zat de koeler er toch niet goed op. Prima cpu's die AMD's, maar wat koelers betreft is het gewoon een rommel concept, lets face it.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Arctic Silver prut over je Level 8 bruggen gekomen toevallig? (waardoor de core voltage ^ ^ ^ gaat)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 07:50 schreef Aetje het volgende:
Arctic Silver prut over je Level 8 bruggen gekomen toevallig? (waardoor de core voltage ^ ^ ^ gaat)
hmmz, kan best zijn... maar zo met het blote oog zie ik er niets aan.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Gemorst met de koelprut dus niet alleen de core maar ook de core drager misschien met wat koelprut dat vaak geleid.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 22:01
tja...Intel heeft daar geen last van. sorry hoor, AMD is best goed maar ik hoor zo vaak over dit soort problemen dat ik me afvraag waarom sommigen dan wederom naar de winkel gaan om weer zo'n AMD te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 07:57 schreef Kaap het volgende:
tja...Intel heeft daar geen last van. sorry hoor, AMD is best goed maar ik hoor zo vaak over dit soort problemen dat ik me afvraag waarom sommigen dan wederom naar de winkel gaan om weer zo'n AMD te kopen.
maybe omdat ik geen zin heb mijn epox AKHA+ mobo en DDR geheugen alleen om een domme processor weg te doen.....

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

je koeler zat er dus niet goed op.
voor die alpha heb je 2 soorten ringen, die met opstaande rand en die zonder.
voor die 8KHA+ moet je die gebruiken zonder, anders komt de koeler niet op de core.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik heb een AMD 1800+

zelfde verhaal, alleen die van mij draaide echter maar 5 minuten.
Poef, gat erin.

En bij de winkel aangekomen geen garantie, AMD vergoed niets.

:r

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 07:57 schreef Kaap het volgende:
goedkoop?
en je krijgt er nog 1/3 meer snelheid voor terug ook op dezelfde clocksnelheid in verhouding tot intel

• Nibble
  • Laatst online: 16-08 02:25
Op donderdag 31 januari 2002 08:57 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

goedkoop?
en je krijgt er nog 1/3 meer snelheid voor terug ook op dezelfde clocksnelheid in verhouding tot intel
* Nibble gaat liever voor degelijkheid en veiligheid. Dan om de centen, dat verdien je er op lange duur mee terug, 1 intel is goedkoper dan 2 doorgefikte amd's. my $0.2

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 09:02 schreef Nibble het volgende:

[..]

* Nibble gaat liever voor degelijkheid en veiligheid. Dan om de centen, dat verdien je er op lange duur mee terug, 1 intel is goedkoper dan 2 doorgefikte amd's. my $0.2
alleen domme mensen laten 2 amd's doorfikken
beetje voorzichtigheid is het enige wat nodig is met een amd systeem bouwen

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 07:38 schreef Shuvit het volgende:
Naja, om een lang verhaal kort te houden:

Gisteren dacht ik laat ik effe lekker mijn alpha cooler op mijn XP zetten. Ik smeer dus een flinterdun laagje koelpasta over mijn proc uit, zet mijn alpha er op. PC aan...... en ja hoor, rook signalen van hier tot tokio :( het ruikt hier nogal verbrand, en ik ben best droevig. Nu heb ik nog het geluk dat ik de multiply lock er nog niet afgehaald had + dat er nog garantie op zit. Maar hebben jullie enig idee hoe het gekomen is dat mijn XP het begaf??
Als je je pasta zo dun gaat smeren moet je altijd heel goed kijken dat de koeler helemaal ertegen komt. Als er een heel kleine luchtspleetje is, kun je het wel vergeten en brandt die veel-te-warm-wordende AMD zeker door.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 31 januari 2002 08:57 schreef razor2002 het volgende:
Ik heb een AMD 1800+

zelfde verhaal, alleen die van mij draaide echter maar 5 minuten.
Poef, gat erin.

En bij de winkel aangekomen geen garantie, AMD vergoed niets.

:r
dat is bullshit, er zit op een artikel een "redelijke garantietermijn" volgens de wet en dat is bij een wasmachine geloof ik een jaar per fl. 100,- dus hier zit gewoon ook garantie op. Alleen zou je wellicht een gerechtelijke procedure moeten starten...

Cogito Ergo Credo

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat geldt niet meer als je wasmachine uit het raam gooit hoor >:)

Verwijderd

tja goeie processors, als ze eenmaal erin zitten en draaien, maar ik ga de volgende keer toch ook voor Pentium, ik heb er ook al een keer zo'n AMD thunderbird opgeblazen, met zo'n zelfde verhaaltje als jij hebt

bij de winkel bekeken ze de processor toen en zagen ze dat ik hem wel goed geinstalleerd had, (pasta en zo, koeler netjes erop)
toen heeft die man er een nieuwe ingezet en die oude teruggestuurd

TIP: neem heel de pc mee en laat die vent van de winkel even kijken, dan zet ie er wel een nieuwe in, hoogstwaarschijnlijk op voorwaarde dat je wel een koeler bij hem koopt. (was toen bij mij wel i.i.g.) dit omdat die bedrijfjes vaak ervaring hebben met 1 koeler die ze overal inzetten en ervan weten dat ie goed werkt

Verwijderd

Ik kende deze verhalen al een beetje daarom heb ik processor op het mobo laten zetten(hebben hun het ook fout gedaan). En de rest van mn pc heb ik zelf in elkaar gepleurd. draait als een trijn.

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Wat ik me eigenlijk afvraag zijn er voor AMD ook Boxed CPU?? Zodat je altijd de goede koeler heb en dat die er goed opziet zoals bij Intel. Ik heb ze nog nooit gezien Hoor zo veel van die #$#@#$% verhalen over welke Koeler moet ik kopen...welke is goed...deze koeler is bout..

De volgende CPU die ik koop wordt gewoon weer in Boxed Intel werkt altijd perfect en het is ook nog te oc'en heb mijn PIII 450 op 558 draaien en werkt perfect

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
het blijft AMD..

typische lame first-poster: inhoudsloos en flamen maar!
:(

wees eens constructief of ga spelen!

|:(

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 09:43 schreef Bec80 het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag zijn er voor AMD ook Boxed CPU?? Zodat je altijd de goede koeler heb en dat die er goed opziet zoals bij Intel. Ik heb ze nog nooit gezien Hoor zo veel van die #$#@#$% verhalen over welke Koeler moet ik kopen...welke is goed...deze koeler is bout..

De volgende CPU die ik koop wordt gewoon weer in Boxed Intel werkt altijd perfect en het is ook nog te oc'en heb mijn PIII 450 op 558 draaien en werkt perfect
nee zijn er niet

EDIT: zijn alle intel cpu's geboxed dan? dat verklaart misschien de hogere prijs ten opzichte van AMD (ja weet ik veel)

• Bec80
  • Laatst online: 08-01-2025
Je kan Boxed en OEM kopen bij Intel en er zit wil wat verschil in prijs En als je Boxed koopt hoor je er een manual en echtheidscertificaat bij tekrijgen bij OEM niet

Persoonlijk vindt ik het nix dat je AMD/intel in een zakje mee krijg

Verwijderd

toch jammer van je XP , ik ga binnenkort weer aan me eerste AMD avontuur sinds de 486 beginnen, ik ga een dualtje bouwe... ik zie het met schrik en beven tegemoet :+

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het is geen stijl hoe amd met klanten omgaat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Het is gewoon een feit dat AMD procs beter draaien dan intels op dezelfde kloksnelheid.

Dat AMD dan even iets moeilijker is te installeren en er meer expertise voor nodig is... het zij zo, maar ga dan niet meteen beginnen van dat AMD een waardeloos bedrijf is, want ze kunnen beter chips bakken dan Intel.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:49 schreef Rolex het volgende:
Het is gewoon een feit dat AMD procs beter draaien dan intels op dezelfde kloksnelheid.

Dat AMD dan even iets moeilijker is te installeren en er meer expertise voor nodig is... het zij zo, maar ga dan niet meteen beginnen van dat AMD een waardeloos bedrijf is, want ze kunnen beter chips bakken dan Intel.
beter? gaan we weer... *zucht*

beide sjipsen hebben hun voor en nadelen..klaar ok

• TakTiX
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Kweenie maar heb hier al dik 400 AMD pctjes weggezet en heb er met geen 1(!) nog iets van procc problemen gehad, als je gewoon goed oplet en absoluut niet om het NOG goedkoper te maken gaat bezuinigen op Koeler en/of Mobo dan is er met AMD ook nix aan de hand en je bent nog steeds goedkoper weg.
Gewoon goed koelen die zooi.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou guys, we laten dit toch niet uitlopen op een AMD/Intel flamewar he ?

Dus laten we ff constructief blijven aub. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

het blijft AMD..

zielig :(

maar het is kut dat je xp het begeven heeft, hopelijk kun je hem nog omruilen omdat waarschijnlijk je eigens chuld is dat hij kapot is gegaan, tenminste dat ze de computerboer zeggen :(

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 09:47 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

typische lame first-poster: inhoudsloos en flamen maar!
:(

wees eens constructief of ga spelen!

|:(
Reacties daarop zijn nog meer zinloos, dus niet meer doen in't vervolg :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit soort topics zijn er al genoeg geweest, en de reacties zijn ook altijd weer hetzelfde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.