www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Defect aan de HD zelf lijkt me dan de enige oplossing. Als je hem in een andere pc hangt (van een vriend ofzo), weet je het zeker.
Dan is het een zaak van een mirror maken en een nieuwe halen. (Garantie uiteraard...)
Dan is het een zaak van een mirror maken en een nieuwe halen. (Garantie uiteraard...)
Heb hetzelfde effect gehad.
Even een RMA nummer ophalen bij Maxtor, en 3 dagen later kwam er man van de DHL langsrijden met een nieuwe harde schijf.
Deze nieuwe harde schijf heeft er een heel stuk minder last van.
Je kan het ook via de winkel regelen, maar kans bestaat dat je dan weken kan wachten.
Gabiel
Even een RMA nummer ophalen bij Maxtor, en 3 dagen later kwam er man van de DHL langsrijden met een nieuwe harde schijf.
Deze nieuwe harde schijf heeft er een heel stuk minder last van.
Je kan het ook via de winkel regelen, maar kans bestaat dat je dan weken kan wachten.
Gabiel
'K had zelf vandaag het probleem met m'n Seagate 30GB... Kabeltje losgetrokken en weer vastgezet (stroom en IDE) en de schroeven even los en vastgezet (vervorming metaal -> Spanning eraf laten) en nu loopt ie weer als een zonnetje!
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Ik denk dat een nieuwe voeding proberen wel voor voldoende ontlading heeft gezorgtOp donderdag 31 januari 2002 07:44 schreef Aetje het volgende:
'K had zelf vandaag het probleem met m'n Seagate 30GB... Kabeltje losgetrokken en weer vastgezet (stroom en IDE) en de schroeven even los en vastgezet (vervorming metaal -> Spanning eraf laten) en nu loopt ie weer als een zonnetje!
Hmm.. beetje krom..Op donderdag 31 januari 2002 07:11 schreef MREn het volgende:
Defect aan de HD zelf lijkt me dan de enige oplossing. Als je hem in een andere pc hangt (van een vriend ofzo), weet je het zeker.
Ontopic: je HDD lijkt inderdaad op stervensweg te zijn.. Backup zoveel als je kan en RMA dan de schijf!
Check de powerkabeltjes eens... Ik had het niet zo erg een keer, alleen de coolerkabeltjes niet goed aangesloten, maar het was geen plezierig geluid. Dusss...
Used to be Down Under... Foto gallery
Gewoon in een ander goed werkende pc testen dan weet je het meteen. en chech de jumpers eerst
Ik heb de harddisk iig al op een andere IDE-kabel aangesloten en op een andere IDE-connector en op een ander voedingskabeltje, maar wederom, negen van de tien keer start-ie niet op. En soms dus wel, en als hij opstart werkt ie als een tierelier, non-stop.
Heb al een andere 20 gieg getest in die PC en die werkt in alle gevallen zonder problemen.
Ben bang dat het echt aan de harddisk ligt, iig iets waardoor hij vaak geen stroom kan krijgen (iets met kortsluiting denk ik
). Tis een 40 gieg, om die ff te backupen heb ik toch eerst weer een andere 40 gieg nodig agz hij aardig vol staat
).
Kijken of ik de bon nog heb en of ik hem kan omruilen voor een nieuwe harddisk dan maar.
* Tjeerd is stiekem toch benieuwd wat er mankeert aan z'n harddisk.
Heb al een andere 20 gieg getest in die PC en die werkt in alle gevallen zonder problemen.
Ben bang dat het echt aan de harddisk ligt, iig iets waardoor hij vaak geen stroom kan krijgen (iets met kortsluiting denk ik
Kijken of ik de bon nog heb en of ik hem kan omruilen voor een nieuwe harddisk dan maar.
* Tjeerd is stiekem toch benieuwd wat er mankeert aan z'n harddisk.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Move HA->OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Blijft toch een HD, je hebt altijd eenmaal uitval en ik denk dat je hem gewoon terug moet brengen naar de winkel ...Op donderdag 31 januari 2002 09:25 schreef Nestor_ het volgende:
Ik heb de harddisk iig al op een andere IDE-kabel aangesloten en op een andere IDE-connector en op een ander voedingskabeltje, maar wederom, negen van de tien keer start-ie niet op. En soms dus wel, en als hij opstart werkt ie als een tierelier, non-stop.
Ben bang dat het echt aan de harddisk ligt, iig iets waardoor hij vaak geen stroom kan krijgen (iets met kortsluiting denk ik). Tis een 40 gieg, om die ff te backupen heb ik toch eerst weer een andere 40 gieg nodig agz hij aardig vol staat
).
* AwesomE is stiekem toch benieuwd wat er mankeert aan z'n harddisk.
...
Pagina: 1