Toon posts:

[OC] Foute weergave bij de boot van m'n XP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb mij nu al suf gezocht naar topics en artikels over hetzelfde probleem maar zonder resultaat, dus hier komt het.
'K draai een XP1700+ op een A7V266-E met bios 1.0.0.5 en heb hem draaien op 150*11=1650
Nu bij de boot geeft hij nog steeds als processor een 1700+ ipv wat volgens mij een xp1900+ zou moeten zijn.
Weet dat hij wel degelijk op 1650 draait, waarom ooohhh waarom geeft hij dan nog steeds de origenele stand van m'n proc weer? Is dit omdat hij niet unlocked is? Zou normaal toch niets moeten uitmaken...
Laten jullie iets weten, thx ;)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon niet op letten, boeien wat er bij het opstarten staat...

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Bij een gelockte CPU hebt heeft het weinig nut je MP hoger te zetten...daar reageert ie niet op. Wel kun je de FSB dan verhogen.

Mocht je je CPU willen unlocken, dan kun je hier http://www6.tomshardware.com/column/01q4/011124/ & http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/011112/index.html ff een kijkje nemen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dus die AMD code wordt bepaald door de multiplier en niet door de totale snelheid? Ook weer wat geleerd :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

:? zal wel aan je mobo liggen, mijn gelockte 1600+ krijg ik op 1900+ in me post te zien dus..

Verwijderd

Topicstarter
En zijn er hier nog mensen met hetzelfde mobo of een dergelijk probleem?
Weet ook wel dat het niet echt belangrijk is maar zou toch graag mijn overclockte waarde zien staan in de post :)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier geeft ie meer aan dan anders ;)

1800+ ipv 1600+ :P

Zonder unlocken

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Het ligt aan je multiplier of er 1700+ of 1900+ wordt getoond volgens mij

Verwijderd

het ligt niet aan je multiplier maar aan je mobo of hij hem ziet als een 1700+ of een 1900+, sommige bios versies kunnen maar tot een bepaalde snelheid gaan, bijv. mijn mobo zei dat ik eerst een xp1900+ had en zegt nu dat ik een xp1667 Mhz heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet zijn dat in de handleiding cpu snelheden staan tot xp2000+ en dat het bij mij nu net niet werkt! Er zijn toch meerdere mensen die dit mobo (a7v266-e) hebben met een overclockte cpu waar de weergave wel wordt aangepast!
Iemand met zelfde mobo en zelfde probleem?
Of met een oplossing natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand!!! Misschien is er een verschil tussen jumperless mode en jumper mode
Help!!
Pagina: 1