[WinXP] Trage boot procedure

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb net Win XP Prof op een nieuwe PC (PIII 933 MHz - 512 MB RAM) geïnstalled, maar vlak na het opstarten blijft de computer ruim een minuut op een zwart scherm staan vooraleer verder te gaan met booten.

Het ligt volgens mij niet aan de XP install, want het gebeurt ook wanneer ik bvb vanop een Win 98SE diskette boot, of wanneer ik zelfs maar in de BIOS wil raken.

Moederbord is een Intel D815EPEA2. Verder zitten er nog een Maxtor 36 GB, een Acer 52x CD, een Plextor 16x Rewriter en een IDE Removable rack in, samen met een 400 Watt voeding.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

[Edit]

De XP Prof logt via een 100 MB netwerk aan op een Win 2k Adv Server domein, maar na de succesvolle aanlogging, duurt het tonen van de inhoud van shares op de fileserver bvb ook al 20 seconden, terwijl dezelfde inhoud op een andere PC in het netwerk (Win 2k Prof) die al in 2 seconden toont... :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

zelfs wanneer je de BIOS in gaat???

Ik denk aan een Bios update, en een verse format, je hele schijf dan, en eventueel opnieuwe partitioneren.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Ja idd... Lijkt wel erg op een dringende BIOS update.

• Brynnie
  • Niet online
Maar het vreemde is dat ik dat voor dat ik XP installde niet had, toen kwam ik direct in de BIOS wanneer ik op F2 drukte...

• ^Stalkie^
Op F2?? Wat voor BIOS c.q. PC heb je dan??

• Brynnie
  • Niet online
een Intel D815EPEA2 moederbord
met Intel Pentium III 933 MHz (133 MHz) FCPGA CPU

Het is een vreemd probleem:

- Als ik de volgorde van de IDE apparaten wijzig "lijkt" het opgelost, maar enige tijd later is het weer zo.

- Als ik de kast sluit treedt de vertraging ook sneller op

Ik heb zo'n idee dat het aan de voeding ligt, maar die kan dat toch niet veroorzaken (voeding is 400W)? Of aan teveel warmte in de kast, maar als je de PC opent merk je helemaal niks van warmte, dus de airflow is volgens mij wel goed. Er staan andere PCs in het netwerk die merkelijk warmer worden na evenlang draaien als deze PC.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze hoort dus thuis in PMG. :)

Move WOS -> PMG.

Aannames zijn fataal.

• ^Stalkie^
[b]

- Als ik de kast sluit treedt de vertraging ook sneller op
Ehmm Lijkt me dat als die vertraging sneller gaat als je kast dichtgaat dat het toch weldegelijk met de warmte te maken kan hebben.. Is je koelertje wel gewoon goed??

• Brynnie
  • Niet online
Tja, ik ben niet zeker dat dat de oorzaak is, aangezien het probleem zich blijkbaar op de vreemdste tijdstippen voordoet.

Ik heb al vanalles geprobeerd en er is echt geen regelmaat in te zien...

Ventilator: De standaard Intel ventilator die bij de CPU zat, zit erop.
Pagina: 1