Op donderdag 31 januari 2002 19:18 schreef justmental het volgende:
Volgens mij is het de db die geregeld uitvalt.
Met een prof. database valt een server niet zomaar uit, in ieder geval zo weinig dat het voor deze toepassing imho niet nodig is.
Klopt, nu valt mysql steeds uit. Maar de hardware kan het net zo goed begeven... Dat levert veel downtime op...
DAT willen we voorkomen met replicatie, indien mogelijk. Uitval van de software zelf willen we bijv voorkomen door een serieuzere RDBMS te gebruiken

Alhoewel je dat natuurlijk ook met replicatie kunt afvangen kwa downtime
Daarnaast willen we proberen een fail-safe setup te hebben, kwa webservers hebben we dat nu aardig voor elkaar en werken we naar een betere setup toe. Dat is relatief eenvoudig, kwa database hebben we daar eigenlijk zo goed als niets voor... Terwijl een database server eigenlijk veel belangrijker is dan een webserver.
Op donderdag 31 januari 2002 19:45 schreef ronaldmathies het volgende:
Een alternatief kan Informix zijn, deze heeft dacht ik een gratis variant, extra voordeel deze ondersteund constraints, iets wat MySQL niet ondersteund bij mijn weten.
Ik verwacht niet dat wij een gratis variant zouden mogen draaien kwa licentie werking, verwissel je informix trouwens niet met interbase? Die een opensourced versie heeft?
Bovendien gaat het niet zozeer om de "gratisheid" maar meer om de functionaliteit geboden voor een "kleine hoeveelheid geld". Daarmee wint mysql het in veel gevallen van de andere gratis DB's.
Op donderdag 31 januari 2002 21:04 schreef wasigh het volgende:
Zover ik weet kan er qua snelheid geen enkele RDBMS aan mySql tippen.
Tsk, dat je dat een
RDBMS durft te noemen

Mysql kent geen garantie van je relationele integriteit en dat is best wel belangrijk voor een
RDBMS.