Toon posts:

Ik ga mijn Ati Radeon 64mb ddr VIVO ophangen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou zo erg is het nou ook weer niet, maar ik heb nu toch wel een probleem met mijn video-out. Ik heb al gesearch, maar ik vind nix wat het bij mij kan zijn.

Dit is het probleem: als ik tv-out gewoon met composite gebruik, is er nix aan de hand, alles werkt gewoon. Maar zodra ik s-video gebruik, ik heb zo'n blokje met Input/Output erop, krijg ik alleen zwart/wit beeld! Het schijnt dat je ergens op je pc moet instellen dat je s-video gebruikt, maar waar?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Heb deze kaart ook, maar voor zover ik weet zit er ook alleen een composiet kabel bij en geen s-video, dus ik neem aan dat het signaal dus ook composiets is :)
werkt in ieder geval prima op mijn tv

edit:

Als je bedoelt dat je van radeon-composiet naar het blokje gaat, waar ook een s-video aansluiting op zit, dan moet ik je helaas teleurstellen, want dat gaat niet werken. Het blokje zet het signaal niet om naar s-video namelijk. Het blijft gewoon composiet

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn videokaart zat gewoon een s-video kabeltje.... En in die Radeon zit natuurlijk ook zo'n s-video femalestekkertje. Dus gewoon van die s-video naar een blokje met aan de ene kant s-video en aan de andere kant scart. Maar het beeld blijft zwart - wit :(

• Krols
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10-2022
Bij een S-video signaal zijn de Luma (zwart/wit) en de Chroma (kleur) gescheiden. Voor S-video via SCART zijn tegenwoordig speciale ingangen op tv's. Dit zijn dan meestal de blauw gekleurde geloof ik. Als je dit blokje met svideo aansluit op een 'normale' SCART-ingang, krijg je zwart wit beeld. De Luma zit namelijk op dezelfde pin als het composite signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat houd dat in? Dat ik een andere tv kan gaan kopen?

• Krols
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10-2022
Nou.. ik zou geen andere tv ervoor kopen :) Bij mijn Ati Radeon kaart zat een klein stekkertje met aan 1 kant een plug die in de tv-out van de kaart past (meerdere pinnen dan s-video alleen) en aan de andere kant een tulp pluggetje. Ik denk dus dat op een van die extra pinnen gewoon cvbs signaal staat, wat je gewoon via een tulp-naar-scart blokje je tv in kan fietsen. Geeft bij mij gewoon kleur signaal. Wat je anders kan doen is met wat elektronica (weerstandje en condensator?) een optellertje maken. Hierdoor kan je van de Luma en Chroma een composiet cvbs signaal maken.

Verwijderd

[topic=312254/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.