[WC] Radiator schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en daar kwam ik de volgende methoden tegen:

-weken in cola
-weken in azijn
-weken warm water met soda
-weken in verdund velgenreiniger

Het is een koperen radiator uit een opel astra en ik heb hem al 3 dagen in een badje met cola gelegd maar hijs nog steeds niet helemaal schoon van binnen... wat werkt nu het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29630

Zoutzuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15
Azijn werkt niet 100%, het nadeel van azijn is dat je witte aanslag krijgt als je het niet goed uitspoelt.

velgenreiniger werkt ook niet 100%, nadeel van velgenreiniger is dat het uitbijt, de soldeer randjes slaan dan wit uit, ik weet niet wat voor effect dit heeft op de soldeer.

soda lijkt mij de beste oplossing (zolang je rad van koper is dan, alu zou ik het niet doen), ik zou alleen de pomp aansluiten en het water door de rad laten stromen, volgens mij helpt dat wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Topicstarter
soda lijkt mij de beste oplossing (zolang je rad van koper is dan, alu zou ik het niet doen), ik zou alleen de pomp aansluiten en het water door de rad laten stromen, volgens mij helpt dat wat meer.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43457

Is gootsteenontstopper een optie of zit ik helemaal fout? Je krijgt het in ieder geval wel schoon, maar wat voor nadelen kleven eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Ik heb er azijn in gekapt en gekookt , werkte redelijk goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

laat cola niet allemaal plakkerige troep in je radiator achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

als mn jas natgeregend is zijn mn sleutels ook nat in mn zak,de volgende dag zaten ze echt onder de roest,dus een nieuwe fles cola open in een glas en mn sleutels erin.
na een uurtje of 3 haalde ik ze er maar weer eens uit en spoelde ik ze goed af,en de roest spoelde er in 1 keer af en ze waren niet kleverig.

het word alleen kleverig als je de cola laat opdrogen,dus gewoon een dag weken dat ding en dan voor de zekerheid een uurtje of 2 doorspoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
gootsteenontstopper is meestal bijtende soda dus dat zou moeten gaan, want de leidingen waren vroeger toch ook van koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Mijn methode : Ik gooi gewoon wat afwasmachinepoeder in de emmer en laat dat een dagje of 2 meedraaien. Daarna pomp overzetten in een andere emmer met schoon water, minuutje water door het circuit pompen en dan de (reservoir-vullende) slang overzetten in de nieuwe emmer.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Op donderdag 31 januari 2002 20:00 schreef Chaot het volgende:
gootsteenontstopper is meestal bijtende soda dus dat zou moeten gaan, want de leidingen waren vroeger toch ook van koper?
Gootsteenontstopper is toch een hoop Na+ OH-. Dus basisch.

Soda, Natriumcarbonaat is maar een beetje basisch. Gootsteen ontstopper is heel erg basisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

ZOUTZUUR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43457

Op donderdag 31 januari 2002 20:21 schreef roedie het volgende:

[..]

Gootsteenontstopper is toch een hoop Na+ OH-. Dus basisch.

Soda, Natriumcarbonaat is maar een beetje basisch. Gootsteen ontstopper is heel erg basisch.
OH- is idd heel erg basisch, het is nl een sterke base. Kijk maar in tabel 49 van de binas.
Pagina: 1