Toon posts:

Shares<-Linux<->Windows XP->shares+Printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een situatieschets:

Ik draai SuSE 7.3. Op mijn schijf staan mappen die ik wil sharen met de WinXP-pc van mijn pa.
Mijn vader's WinXP-pc heeft shares waar ik bij wil, plus een HP1220C, die ik wil kunnen gebruiken vanaf mijn pc.

Als ik printers detecteer via het netwerk, vind hij de host, 10.0.0.1, maar niet de queue, terwijl die wel gedeeld moet staan.
Ik geloof dat WinXP me er niet helemaal door laat, en aan de andere kant ken ik Samba nog niet helemaal, en van die manpage wordt ik helemaal |:(.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met Samba kan ik je niet helpen. Echter, als jij shares wil benaderen van een andere pc in je netwerk, doe je het als volgt:

mount-t smbfs //naamvanpc/sharenaam /mnt/dir. -o username=blaat,password=blaat

Dat staat ook in de FAQ hiero :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 00:17 schreef saviour het volgende:
Met Samba kan ik je niet helpen. Echter, als jij shares wil benaderen van een andere pc in je netwerk, doe je het als volgt:

mount-t smbfs //naamvanpc/sharenaam /mnt/dir. -o username=blaat,password=blaat

Dat staat ook in de FAQ hiero :)
Dat weet ik, en dat heb ik ook geprobeerd. Maar heel die pc is niet te zien. Met die WinXP machine kan ik gewoon telnetten naar mijn Linux-pc, pingen, etc, maar andersom doet ie niets...
Daarom dacht ik dus dat WindowsXP mij er niet door zou laten, want dat lijkt er zo heel erg op... :(