Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] dlportio.sys device driver not loaded (XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik krijg dus de foutmelding 'dlportio.sys device driver not loaded' als ik smartie 5.0 of enig ander LCD programma probeer te runnen.

Ik heb de DriverLINX Port I/O Driver for Win95 and WinNT al geinstalleerd maar dat heeft geen effect.

Nu begrijp ik er dus helemaal niks meer van en wil ik graag even al mijn instellingen doornemen om te kijken of er misschien ergens een fout in zit.

1. BIOS :
In de bios heb ik 'SPP' ingesteld. Of te wel gewoon standaard parallele poort zonder ecp of epp.

2 Windows LPT instelling
Ik heb gewoon een standaard LPT poort met de volgende instellingen

Afbeeldingslocatie: http://niemauwe.mine.nu/pic1.gif

Afbeeldingslocatie: http://niemauwe.mine.nu/pic2.gif

En dat is het eigenlijk.....
In de ../system32 en de ../system32/drivers directory staan de dlportio.dll en dlportio.sys en verder weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet.

Als het allemaal zou werken heb je dan een extra device in je device manager staan o.i.d.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Geen idee, maar volgens mij moet je topictitel [LCD] en niet [LED] zijn >:)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• PostbodeSiemen
DOH! |:(

stom van die topic titel!
zit ook al zo lang instellingen te wijzigen en te proberen dat ik een beetje rot begin te worden

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Dit heb ik ook! LCDinf werkt echter wel gewoon maar bijvoorbeeld Smartie niet :?

• PostbodeSiemen
mmmmm. lcdinf doet het bij mij ook niet, zowel de 98 als de nt versie.

Ik heb de LCD net op een win98 bak geprobeerd en daar doet hij het wel :)

Toch wel benieuwd wat die dlportio nou precies doet. Is het nu echt een device driver zodat je hem in je device manager kan zien. of is het een service?!?!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Op donderdag 31 januari 2002 00:08 schreef PostbodeSiemen het volgende:
Ik krijg dus de foutmelding 'dlportio.sys device driver not loaded' als ik smartie 5.0 of enig ander LCD programma probeer te runnen.

Ik heb de DriverLINX Port I/O Driver for Win95 and WinNT al geinstalleerd maar dat heeft geen effect.

Nu begrijp ik er dus helemaal niks meer van en wil ik graag even al mijn instellingen doornemen om te kijken of er misschien ergens een fout in zit.

1. BIOS :
In de bios heb ik 'SPP' ingesteld. Of te wel gewoon standaard parallele poort zonder ecp of epp.

2 Windows LPT instelling
Ik heb gewoon een standaard LPT poort met de volgende instellingen

[afbeelding]

[afbeelding]

En dat is het eigenlijk.....
In de ../system32 en de ../system32/drivers directory staan de dlportio.dll en dlportio.sys en verder weet ik eigenlijk niet wat ik er mee aan moet.

Als het allemaal zou werken heb je dan een extra device in je device manager staan o.i.d.
Dit probleem had ik ook met mijn MIRO MP10 (video bewerking via LPT1)

Ik heb dus een SB128 ... en in de nieuwe drivers (die op www.creative.com) kun je irq sharing uitzetten .. want die wordt gebruikt door dat leagycy (typo's) device ... dat is voor DOS ondersteuning ... gewoon HELEMAAL uitzetten en klaar is kkes (als het goed is :)

• PostbodeSiemen
Zo, nieuwe dag nieuwe kansen. Ik zg het om 03:00 vanacht echt ff niet meer gebeuren.

Dat van die irq-sharing weet ik ff niet helemaal wat ik er mee aan moet. Ik heb een SBLive maar ik heb geen flauw idee waar ik irq-sharing kan uit of aan zetten.

Ik heb wel flink lopen spitten en iig gevonden dat in mijn Event viewer de volgende foutmelding verschijnt bij het opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://niemauwe.mine.nu/pic3.gif

Toen ben ik in de registry gaan zoeken en vond ik de volgende keys

Afbeeldingslocatie: http://niemauwe.mine.nu/pic4.gif

Kan iemand die dlportio wel onder XP heeft lopen misschien ff kijken of hij/zij hetzelfde heeft staan?

En zie je hem in de services staan als hij het doet of niet?

• PostbodeSiemen
Aaaahhhh, kan er iemand ff in zijn registry en services kijken :'(

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Bij mij bijna hetzelfde (maar hij doet het hier niet dus de mijne zullen ook wel niet goed zijn...)

Ik heb alleen geen "ObjectName" ertussen staan...

Bij wie werkt het wel en wat zijn je instellingen? pliez!!!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij mij werkt hij ook niet.
Heb al een keer een topic over gemaakt maar geen uitkomst.

Denk dat ik mijn LCD ga verkopen. Hij werkt niet en ik kijk er eigenlijk toch niet op. Want dat zie ik niet goed.

• PostbodeSiemen
Kom op mensen!!!!! Als het werkt, geef ff je registry settings en geef aan of je hem in je services of devices ziet staan en ik hou op met zeuren :)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mijn LCD wel werken onder winxp ... ik gebruik trouwens LCDcenter2.0 (smartie 5 nog niet geprobeerd omdat de vorige versies nooit echt lekker werkten).

helaas heb ik mijn isdn kaart nog niet werken in die setup, maar ik heb net wel even gekeken in mijn bios.

Ik heb mijn parallele poort als volgt ingesteld:

Onboard Parallel Port: 378/IRQ7
- Parallel Mode: ECP+EPP
- ECP Mode use DMA: 3
- EPP Mode Select: EPP1.9

In winxp heb ik niets veranderd aan de properties van de poort.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• PostbodeSiemen
Dan ben ik toch wel heel benieuwd wat er in jou registry staat en of je dlportio in de services ziet of niet.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 01 februari 2002 00:46 schreef PostbodeSiemen het volgende:
Dan ben ik toch wel heel benieuwd wat er in jou registry staat en of je dlportio in de services ziet of niet.
Ik heb net even in registry gekeken (had een screenshot gemaakt, maar die is helaas niet gelukt (en heb nu even geen zin meer om te booten naar winxp :P )

ik heb even gezocht op dlportio in registry, en vond een aantal entries; de settings in mijn registry (voor de key die jij liet zien) waren iets anders ... ik zal morgen even een nieuw screenshotje maken.

Hoe bekijk ik trouwens de services die draaien :?

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/Dlportio.jpg

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• PostbodeSiemen
JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hij doet het :)
Iedereen bedankt voor de input!

Voor de compleetheid nog ff mijn instellingen nu op een rijtje.

Bios :
Onboard Parallel Port: 378/IRQ7
- Parallel Mode: ECP+EPP
- ECP Mode use DMA: 3
- EPP Mode Select: EPP1.9

Windows:
- ECP Printerport(lpt1)
- never use an interrupt
- geen legacy plug and play detection
- resources
i/o range : 0378-037F
i/o range : 0778-077B
dma : 3

Registry:
Als hierboven in Kroetsjov zijn post

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mooi dat je ook ff de oplossing post... dan hebben de andere tweakertjes er ook wat aan als het hun niet lukt! :P

dit zou iedereen moeten doen...

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hij doet het
Iedereen bedankt voor de input!
Nou ja ... veel plezier ermee :)

Verwijderd

Nouja ik heb heel veel search gebruikt,, maar niets helpt. Ik krijg namlijk steeds dlportio.sys device not loaded. Ik kan in register dlportio nergens vinden. Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:58 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beetje grote schop maar ik heb het probleem dat één op tien keer ik deze foutmelding krijg bij het opstarten van de computer. Na op OK geklikt te hebben werkt het LCD scherm gewoon maar het is natuurlijk zeer vervelend!

Ik heb al in het BIOS alle modi voor de printerpoort geprobeerd en in apparaatbeheer heb ik ook al wat liggen rommelen met de instellingen maar niets heeft effect. Ik gebruik LCDSmartie 5.3, met Crystalfontz had ik het probleem niet maar ik heb LCDSmartie nu net geconfigureerd hoe ik het wil.

Ik heb de "driver" al geinstalleerd en ook opnieuw proberen te installeren.

Relevante Specs:
HD44780 16*2 display
MSI-7012 moederbord

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Wat dacht je van DLportIO installeren?
Dat is dus andere software dan "DriverLINX". Blijkbaar wilt smartie dlportio hebben. Lijkt me een vrij eenduidige foutmelding
edit:
Ai, das wel n hele grote rotschop. Beter had je een nieuw topic gestart

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 13-03-2005 17:55 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
frickY schreef op zondag 13 maart 2005 @ 17:55:
Wat dacht je van DLportIO installeren?
Dat is dus andere software dan "DriverLINX". Blijkbaar wilt smartie dlportio hebben. Lijkt me een vrij eenduidige foutmelding
edit:
Ai, das wel n hele grote rotschop. Beter had je een nieuw topic gestart
Als je goed had gelezen wist je dat ik dat DLportio.sys ding al heb geinstalleerd maar dat ik dus af en toe deze foutmelding krijg. Anders zou ik hem altijd krijgen :)

Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik de foutmelding alleen krijg als ik me snel aanmeld, ik krijg hem niet als ik eerst enkele seconden in het inlogscherm wacht voordat ik me aanmeld.De optie "driver delay" in Smartie lost helaas niets op.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-03-2005 19:53 ]

Pagina: 1