Toon posts:

[FAN] Fan voor AMD 1.4 GHz tb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1.4 GHz AMD tb proc met daarop een termaltake volcano 2 cooler. Dit ding maakt ee ntering herrie en mijn proc is 61 graden stressed ( eigenlijk altijd stressed maar ok) Wie kan mij vertellen wat een goede cooler is maar het geluid moet niet te hard zijn. Ik heb laatst iets gelezen over coolers, dat een fan met veel cfm minder geluid maakt dan een fan met minder cfm :? klopt dit?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Wil je overklokken, zo niet dan heb je voldoende aan een standaard coolermaster of spire. Verder is het niet zo dat een fan met meer cfm minder geluid maakt. Fans die meer airflow produceren zijn kleinere fans die op een hoog toerental draaien of grote fans. En grotere fans hoeven om dezelfde airflow te creeren minder hard te draaien. Dus in dat opzicht zijn ze stiller.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

uhm
dan zou ik een coolermaster nemen
mijn spire is ook niet echt stil te noemen...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

Ik heb hier een Spire op mijn TB1GHz zitte, maar stil kan ik hem niet noemen. Dat ding heeft echt een vervelend geluid (geluidsniveau valt op zich wel mee). Ik ben dan ook op zoek naar een andere koeler/fan.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Daacuso
Heb hier thuis op beide systemen een coolermaster en een spire. Spire koelt iets beter maar maakt idd wat meer herrie. Zijn ook al weer wat ouder, dus spit even wat topic ed. na om te kijken wat tegenwoordig een goede coolermaster is. Zijn btw ook niet duur.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Coolermaster HHC-001 is ook nie slecht.. wel 45 dB, maar goed.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus wat hebben dat evengoed is als die termaltake volcano 2 maar dat geluid gaat het me ff om
volgend jaar toch watercooling hoop ik maarja

• Daacuso
Of met een verloopstukje er een stille 80 mm fan op brouwen :)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Als het je om geluid gaat, en je hebt een aardig budget, kan je een Noisecontrol Silverado overwegen. Verder zijn er nog heatsink-fan combinaties die goed koelen en stil zijn. Ik vermoed dat zoeken op Alpha je al een hoop kan helpen.

Forza Mucca!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 00:19 schreef Rollerjooster het volgende:
...Ik vermoed dat zoeken op Alpha je al een hoop kan helpen.
...en Papst...

Verwijderd

ik zou een alhpa pal 8045 nemen met een staandaard van erop je kan het koelblok kopen bij de oc shop http://www.oc-shop.nl/ het is een fijne site en je bestelling is er snel :P

edit: je kan er geen paps kopen maar wel een Delta AFB-80MP
die maken ook niet veel lawaai en koelen goed maar ik heb er zelf een sunon op zitten koelt ook goed met deze hitte proc

Verwijderd

ik heb op mijn 1,4 @ 1,502 ghz tb een silverado noise-control zitten en mijn proc tempzit tussen de 42 en de 47 dus het is een aardige koeler

je zou ook coolermaster <1,6ghz kunnen nemen die zal de boel op een constante temperatuur houden van tussen 54 en de 58 misschien wel koeler maar dat durf ik net met zekerheid te zeggen.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Nefiorim schreef: Coolermaster HHC-001 is ook nie slecht.. wel 45 dB, maar goed.

------------------------------------
Deze is echt goed,

Ik heb hem op mijn athlon xp zitten, 1800+ @ 1743mhz
Heb speedfan geinstalleerd , laat de fan op 5% draaien en pc wordt 34 graden met gesloten kast in een Aopen HQ08 met een 80mm fan voorin... mijn pc is nog nooit zo stil geweest.

Deze coolers worden verkocht bij FunPrice.... Echt een aanrader i.s.m speedfan

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

Zalman = lekkah stil :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn papst 92 mm fan eruit gehaald en van een oude kogelvanger voor mijn windbuks een trechter gemaakt. Nu is mijn proc nog steeds 62 graden maar wel vet stil. Ben happy. !! :P iedereen bedankt (volgend jaar watercooling) :O

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:03 schreef mast3r het volgende:
Zalman = lekkah stil :P
mee eens enkel als je de zalman neemt wel naar de laatste 2 kijken de 5000+ en de
en 61 graden is niet te hoog stressed ik zit rond de 58 stressed en met meer airflow dan wat jij hebt op de koeler en in de kast
op me globalwin wbk 38 zit een delta 80 mp is ook een bak herrie de 1400 word gewoon te warm om luchtgekoeld en echt stil te koelen
Pagina: 1