If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Verwijderd
2dehands gekocht, is hyundai geheugen. Zou in principe wel een zelfde reepje kunnen kopen en dan verwisselen met dit geheugen. Is kapot, weet het verder ook nietOp woensdag 30 januari 2002 23:56 schreef a3konijn het volgende:
Goeie geheugenkwaliteit is dat dan. Ik neem aan, aangezien het DDR-geheugen is, dat het nog niet echt oud is. Zit er dan dus geen garantie op? Straks vernaggel je door een kortsluiting je mobo en de geheugenmodule en dan wordt het wel erg moeilijk om nog ergens verhaal te gaan verhalen.
Sloop je dan door de hitte niet de hele reep?Op woensdag 30 januari 2002 23:59 schreef julesz het volgende:
een laagje tin erop laten vloeien met de soldeerbout?
Verwijderd
ligt eraan he
netjes alles afdekken, en voorzichtig vloeien moet wel kunnen
tis maar heel kortstondig warm
en die chips worden er toch ook op gesoldeert lijkt mij....
Het leek ook net of het al een keer sluiting had gehad, zag er verbrand uit dat ene kleine stukje. Maar hij werkte verder nog wel.Op donderdag 31 januari 2002 00:02 schreef frisian het volgende:
Dat werkt niet. Er moet eerst een strookje koperbaan opgeplakt worden.
Verwijderd

Dat spul is er volgens mij perfect voor
Nee, bij mijn weten etsen ze die erop.Op donderdag 31 januari 2002 00:04 schreef julesz het volgende:
hm ik weet niet
ligt eraan he
netjes alles afdekken, en voorzichtig vloeien moet wel kunnen
tis maar heel kortstondig warm
en die chips worden er toch ook op gesoldeert lijkt mij....
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, jij hebt gelijk.Op donderdag 31 januari 2002 00:08 schreef frisian het volgende:
Een laagje tin laten vloeien lukt alleen maar op een koper ondergrond.
Die tin zal nooit hechten op die printplaat...
misschien idd van dat bison spul dan?
Verwijderd
Vergeet niet dat het nieuw aangebrachte stukje koper nog wel "elektrisch" contact moet maken met het stukje baan wat er nog wel op de module staat. Daarvoor zou je wat zilverlijm moeten gebruiken.
Dat gaf geen problemen, want dat was gebeurd toen ik de eerste keer problemen kreeg met het reepje. Haalde het eruit en toen zag ik dat het stukje was verschoven. Mijn mobo gaf toen piepjes. Dingetje recht en gaan met die banaan. Had het toen moeten laten zitten, maar ja stom, stomOp donderdag 31 januari 2002 00:12 schreef frisian het volgende:
Als je er maar voor zorgt dat er geen kortsluiting met de naastliggende banen ontstaat.
Maar ik zal er wel op letten en idd wat zilverlijm gebruiken. Is het overigens wel mogelijk dat je door fout geheugen of in dit geval verkeerde contactjes je mobo kan slopen? Tis maar een paar volt....
De echte tweakert ken ook al niet zonder de gamma!
i want LART!