Contactje geheugen kapot, potloodtruc?

Pagina: 1
Acties:

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb hier een module van 256 mb DDR liggen wat een koperen verbindingsstukje mist. Was enigszins beschadigd en na een keer verwisslen van het geheugen brak het af :'( Aangezien geheugen vrij prijzig is op het moment en ik wel 256 erbij zou willen stoppen, zou ik dit graag weer werkend willen hebben. Er moet in principe weer een verbinding worden gemaakt met het mobo en nou zat ik te denken zou een HB potlood hierbij ook uitkomst kunnen bieden? Of zou de afstand te groot zijn om goed verbinding te maken. Een andere optie lijkt mij om weer een stukje koper erop te friemelen. Maar dat zal dan ook echt friemelen worden. Iemand een idee :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Zilverlijm?

• Daacuso
Ja daar zat ik ook nog aan te denken, maar kan ik dan het beste gewoon weer een dun miniscul stukje koper gebruiken. Ik vroeg me alleen af waar dat vandaan te halen, zat al te denken aan zilverfolie. Of anders oud fastpage geheugen vernaggelen >:)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Van een oud printplaatje o.i.d. met een stanleymesje een dun strookje koperbaan afhalen, met goede lijm op de module vastzetten en met zilverlijm de verbinding herstellen

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Goeie geheugenkwaliteit is dat dan. Ik neem aan, aangezien het DDR-geheugen is, dat het nog niet echt oud is. Zit er dan dus geen garantie op? Straks vernaggel je door een kortsluiting je mobo en de geheugenmodule en dan wordt het wel erg moeilijk om nog ergens verhaal te gaan verhalen.

Verwijderd

een laagje tin erop laten vloeien met de soldeerbout?

• Daacuso
Op woensdag 30 januari 2002 23:56 schreef a3konijn het volgende:
Goeie geheugenkwaliteit is dat dan. Ik neem aan, aangezien het DDR-geheugen is, dat het nog niet echt oud is. Zit er dan dus geen garantie op? Straks vernaggel je door een kortsluiting je mobo en de geheugenmodule en dan wordt het wel erg moeilijk om nog ergens verhaal te gaan verhalen.
2dehands gekocht, is hyundai geheugen. Zou in principe wel een zelfde reepje kunnen kopen en dan verwisselen met dit geheugen. Is kapot, weet het verder ook niet >:) Maar dat doe ik in principe niet.

Verwijderd

Dat werkt niet. Er moet eerst een strookje koperbaan opgeplakt worden.

• Daacuso
Op woensdag 30 januari 2002 23:59 schreef julesz het volgende:
een laagje tin erop laten vloeien met de soldeerbout?
Sloop je dan door de hitte niet de hele reep?

Verwijderd

hm ik weet niet
ligt eraan he
netjes alles afdekken, en voorzichtig vloeien moet wel kunnen
tis maar heel kortstondig warm
en die chips worden er toch ook op gesoldeert lijkt mij....

• Daacuso
Op donderdag 31 januari 2002 00:02 schreef frisian het volgende:
Dat werkt niet. Er moet eerst een strookje koperbaan opgeplakt worden.
Het leek ook net of het al een keer sluiting had gehad, zag er verbrand uit dat ene kleine stukje. Maar hij werkte verder nog wel.

Verwijderd

Misschien is het wat om bison electro kit te gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/964063164.jpg

Dat spul is er volgens mij perfect voor

• Daacuso
Op donderdag 31 januari 2002 00:04 schreef julesz het volgende:
hm ik weet niet
ligt eraan he
netjes alles afdekken, en voorzichtig vloeien moet wel kunnen
tis maar heel kortstondig warm
en die chips worden er toch ook op gesoldeert lijkt mij....
Nee, bij mijn weten etsen ze die erop.

Verwijderd

Een laagje tin laten vloeien lukt alleen maar op een koper ondergrond. Bovendien is het dan moeilijk om de breuk te overbruggen; wordt snel te dik en dan past de zaak niet meer in de connector

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 00:08 schreef frisian het volgende:
Een laagje tin laten vloeien lukt alleen maar op een koper ondergrond.
Inderdaad, jij hebt gelijk.
Die tin zal nooit hechten op die printplaat...
misschien idd van dat bison spul dan?

• Daacuso
Een koperlijntje van een printplaat af snijden en dat met bison electro kit vast smukken lijkt me wel wat :P Ga het morgen even proberen en ik laat nog even weten of het gelukt is. In ieder geval iedereen alvast bedankt.

Verwijderd

Als je er maar voor zorgt dat er geen kortsluiting met de naastliggende banen ontstaat.
Vergeet niet dat het nieuw aangebrachte stukje koper nog wel "elektrisch" contact moet maken met het stukje baan wat er nog wel op de module staat. Daarvoor zou je wat zilverlijm moeten gebruiken.

• Daacuso
Op donderdag 31 januari 2002 00:12 schreef frisian het volgende:
Als je er maar voor zorgt dat er geen kortsluiting met de naastliggende banen ontstaat.
Dat gaf geen problemen, want dat was gebeurd toen ik de eerste keer problemen kreeg met het reepje. Haalde het eruit en toen zag ik dat het stukje was verschoven. Mijn mobo gaf toen piepjes. Dingetje recht en gaan met die banaan. Had het toen moeten laten zitten, maar ja stom, stom |:(

Maar ik zal er wel op letten en idd wat zilverlijm gebruiken. Is het overigens wel mogelijk dat je door fout geheugen of in dit geval verkeerde contactjes je mobo kan slopen? Tis maar een paar volt....

Verwijderd

Ja je moet er absoluut voor zorgen dat er geen kortsluiting tussen de banen ontstaat!

• Daacuso
Nou, het is al weer een tijdje geleden. Maar het is uiteindelijk wel gelukt. Een maat van me had nog wat spul waarmee ze achterruitverwarming van auto's repareren. Het ziet eruit als artic silver. Alleen dit spul wordt keihard. Werkt dus perfect, vraag me alleen af of je misschien hiermee ook XP's kan unlocken.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

zie je wel:

De echte tweakert ken ook al niet zonder de gamma!

;)

i want LART!

Pagina: 1