lokatie objecten bepalen met zender en ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
Hi all.

Ik weet niet precies of dit hier thuishoort, maar ik ben op zoek naar een manier om objecten (zoals een hond :D ) te kunnen lokaliseren met zend en ontvang apperatuur.

Ik woon namelijk in een redelijk bosrijk gebied, en mijn hond heeft alle vrijheid, maar soms is ie wel erg lang weg en dan wil ik graag weten waar die is.

Nu heb ik wel eens in een paar natuur programma's gezien dat personen de lokatie van dieren kunnen bepalen met bepaalde zend en ontvang apperatuur. Het bereik van deze apparaten is waarschijnlijk erg groot en kost erg duur kwa financieel geld :+.

Nu wil ik in de haldband van mijn hond een zendertje zetten en deze uitpijlen met apperatuur.

Wie kan mij vertellen wat de verschillende oplossingen daarvoor zijn? En zijn er zelfbouw paketten? Ik heb ongeveer een bereik nodig van maximaal een kilometer. Meer is geen probleem, maar ik moet ook rekening houden met een budget!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat je nodig hebt is een zendertje dat continu piepjes uitzendt en een ontvanger met richtinggevoelige antenne. Je peilt nu uit uit welke richting het signaal komt en tekent de lijn op een kaart in. Dan ga je een eind verderop nog eens hetzelfde doen en op de plek waar de lijnen elkaar kruisen bevindt zich het zendertje.

Voor objecten die zich bewegen op relatief korte afstand van je (zoals in dit geval) is de methode niet erg geschikt. Dan zou je al een GPS-ontvanger aan je hond moeten hangen die voortdurend zijn positie overseint. Stof in dat geval je portemonnee maar af.

Kortom, ik ben bang dat je je hond toch gewoon zult moeten zoeken.

Verwijderd

heee, dat is ook handig voor mijn vriendin >:)

Verwijderd

gps, misschien kun je een kleine gps in de zender stoppen, en die continu zijn coördinaten doorstuurt, pc als ontvangen, map van je huis en omgeving, schrijf een programmatje dat een stipplaatst oop de kaart (met naam erbij) en je bent klaar.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

BaRF

bijna kerst

gewoon een lang touwtje aan zn nek, en als je je hond dan nodig hebt kun je gewoon aan het touw trekken.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

kan je honden ook modden en overclocken :? :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
Nou...Ik denk dat GPS toch wel iets te veel van het goede is. En natuurlijk kan ik mijn hond gaan zoeken! Maar dat gaat toch een stuk makkelijker als ik weet waar die zit :D
Pagina: 1