Toon posts:

Welk internet als je op kamers gaat......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga als ik slaag, op kamers.....en ik wil wel internet hebben, maar ben bang geen kabel abo op te kunnen hoesten! Ik heb gehoord dat KPN binnenkort met een aanbod komt voor 50 piek in de maand? Suberweb wil ik niet....daar hoor ik alleen maar negatieve geluiden over! HELP, wanhopige tweakers :D

Verwijderd

Kabel is niet zo duur als het lijkt.
Dit is nu mijn 2e maand. Alleen die eenmalige aansluitkosten. Ik weet verder niks over die KPN-actie, maar KPN die een stop zet op internet en dan geen geld meer kan verdienen....
Geloof je het zelf?!?!?!?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt vaak aangesloten worden op het netwerk van de universiteit/hogeschool. Dat kan iig als je aan de Rug/HHG Groningen studeert. Maar daar zal je even naar moeten informeren bij de betreffende school.

Verwijderd

Topicstarter
Hanzeschool groningen: iemand ervaring?
maar dan moet ik nog steeds VEEL telefoonkosten dokken ben ik bang! of is dat niet zo?

• XL79
  • Laatst online: 18-07 08:49
Hej Roepieh, moet je Mastermind eens vragen...... die heeft er wel verstand van

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ja hier ben ik! :D

Ja inderdaad, je moet bij SSH in Groningen inschrijven dan kom je in een studentenflat (supergezellig trouwens) en krijg je een 10Mb verbinding, voor maar f15 per maand. Het leuke is dat je meestal ook 1MB/s haalt lokaal en zo'n 300kB/s buiten het LAN.
Een MP3 downloaden van Napster van iemand die T1 of T3 heeft duurt 5 tot 30 seconden.
Een spel van 80 files kun je parallel downloaden binnen 10 minuten.

En nee, je hebt geen telefoonkosten, het is een LAN verbinding.
Nadeel: Je studie heeft er ECHT onder te lijden, neem dat maar van mij aan... :(

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Maar mocht dat niet lukken dan pleur je kabel in je huis en deel je het met je huisgenoten. (Maar dan moet je natuurlijk geen casema hebben)

Verwijderd

Die aanbieding geldt alleen voor studenten flats in de Selwerd wijk. Ik studeer al 5 jaar in Groningen en mijn ervaring is dat Selwerd niet echt the place to be is. Het ligt ver van het centrum en die kamers kunnen ze maar met moeite verhuren (vandaar dat ze die allemaal aan het LAN van de universiteit hebben gekoppeld). Als je "gewoon" in de stad woont (like me) dan kan je via de universtiteit voor 9 piek per maand een internet account regelen voor analoog modem of isdn. Als je echt wel veel internet raad ik je toch een Casel kabel account aan. Naar mijn weten is er geen betere kabelboer in Nerderland. Echt toppie. De kosten moet je een beetje doorheen prikken, and believe me, Selwerd daar wil je echt niet zitten!

Groetjes,

Niels

Verwijderd

Topicstarter
wat kosten die kamers dan? geef eens op wat voor SPECS :) die kamers hebben. Zijn ze groot.....bla bla bla

pleze

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind ik heb je gemailt, pleze reageer daar ff op!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-08 22:14
In Wageningen gaat het nog via UPC :(, maar ja dat suckt dus en nu wil de studentenraad hier kijken in samenweking met de SSH's in Wag. en andere steden of het niet via SurfNet kan, ik dacht dat dat een netwerk van de uni's en hogescholen is en dat schijnt snel te gaan. Maar dat duurt nog wel een jaar of 2 denk ik. :(

• XL79
euh Mastermind ik hoop dat je geen bezwaar hebt dat ik je ff 'ge[mis]-bruikt heb. Ik wist dat je in de Selwerd flat zat.

Dus vandaar mijn.......reactie....

Ik moet steeds nog een keer langskomen bij een goed vriend van me [DivXs downloaden] maar het wil er maar steeds niet van komen.

mzls

-[Xl]-

• Mastermind
Het ligt ver van het centrum
Onzin, de Selwerd 1 flat ligt 7 minuten fietsen op normale snelheid van het centrum af!

Verwijderd

7 minuten fietsen is voor Groningse begrippen veel!
-->Roepieh : in het centrum (net binnen of net buiten de grachtenring) moet je rekenen op zo'n 400 - 450 piek voor 20 vierkante meter. Hoe groot de kamers in Selwerd zijn weet ik niet maar ze zijn wel goedkoper. Dit komt omdat ze ver van het centrum liggen en gesubsidieerd worden. Niemand wil ze namelijk hebben en halverwege het collegejaar zijn er al weer een hoop studenten die daar in Augustus ingetrokken zijn vertrokken. Misschien heb ik een luxe probleem maar Selwerd suckt echt heel hard!

• XL79
7 minuten fietsen is voor Groningse begrippen veel!
ahahahhahaha laat me niet lachen... oeps. Euh ja voor de stad misschien ja. Maar op het platteland peanuts. Maar ik ga er vanuit dat je de stad bedoelt natuurlijk. En dan nog wat is nou 7 minuten.............

Ik moest altijd 20 minuten fietsen naar shool. En als ik dat met een bezopen kop moest doen 30 minuten..[en als er geen bomen op de weg stonden] maar das wat anders :) :)

• blouweKip
  • Laatst online: 10-08 18:05
/me krijgt binnenkort een lief adsl lijntje van zn uni (enschede)...de kabel is hier retesnel...maar die adsl zooi sneller en goedkoper....nog toffer (als het gaat om internet) is de campus...17 piek voor een vette aansluiting.. :)
Enige probleem is dat je studie niet echt veel prioriteit meer krijgt...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Sassie
  • Laatst online: 18-08 22:14
7 min fietsen vind ik niet veel; integeneel juist acceptabel

Ik fietste naar mijn middelbareschool in 7-10 min en nu naar de uni (Wageningen) ook zo.

By the way, is internetten met een 486 33MHz (wel Win '95) acceptabel (laadtijden <2-3 min). Mocht ik ooit i-net op m'n kamer krijgen.....

Verwijderd

Sassie --> lijkt me redelijk not done

• Mastermind
Sassie -> Het wil wel maar dan moet je wel een bult intern geheugen hebben, zo'n 64MB of liever 128MB

• Palomar
  • Niet online
is internetten met een 486 33MHz (wel Win '95) acceptabel
Ik heb toevallig deze week een 486-66 16MB aangeloten op internet, en snel is anders.. ik denk dat het nog redelijk normaal gaat met win95 en IE3, maar liever win3.1 met een IE/Netscape versie. Op die 486 van mij staat win95 met IE4 en dat gaat echt traaaaaag...
Pagina: 1