Probs met Aldi DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 21:46

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik heb vandaag de nieuwe aanbieding van de Aldi gehaald (ja ik was op tijd) ;)

Nu heb ik alleen problemen met sommige DVD,s: Namelijk mijn nieuwste :(

Deze kan hij niet lezen (op de pc doen ze het wel). Oudere films daarentegen heeft hij zo opgestart (American History X, en wat kung fu films).

Weet iemand waar dit aan kan liggen of is de DVD speler gewoon gaar.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Regiocode?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Gewoon 2 bij allebei (De mpeg kaart in mijn pc is ook niet regiovrij)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
/edit....
euhhhh hier stond onzin; d8 dat het om een pc-dvdspeler ging

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 12:39

markvt

Peppi Cola

dit is dus niet meer nodig aangezien reactie hierboven is gewijzigd.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
NIEMAND?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tjah, voor die prijs kan je natuurlijk niet verwachten dat hij up-to-date is :)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
:o O zit dat zo kijk dat zijn nou echt antwoorden waar ik wat aan heb :r

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
Geef ons eens wat meer spec's, niet iedere tweaker kent de aldi folder uit zijn hoofd.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Is die soms High Format?

Een hoop DVD-spelers kunnen geen hoge verbinding aan (dwz. meer dan 4.5 GB per kant)
PC-DVD-Spelers zijn meestal beter uitgerust tegen weinig gebruikt standaards.

DVD's zoals American History X zijn van Best-Buy-Qualiteit.
Dus is de film prima, maar zijn alle evt extras weggelaten om met mindere qualiteit te voldoen.

Het kan ook gewoon zijn dat je DVD niet goed van de pers is gekomen. PC-DVD=spelers hebben een veel hogere foutcorrectie, ook omdat de CPU veel sneller is.

Ruil dus eerst je DVD om waar je hem hebt gekocht, of schrijf anders de uitgever aan voor een nieuw exemplaar.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Dvd-speler

met ingebouwde Dolby Digital Decoder
digitale video-en dvd/audio-bewerking
met regionaalcode 2, kinderbeveiliging,
on-screen-display,
multifunctionele display,
diverse aansluitmogelijkheden en
euro-scart uitgang
pal/nisc, cd-r/cd-rw en mp3-cd
compatible
5.1-kanaaluitgang
inclusief Euro-scart verbindingskabel
multifunctionele afstandsbediening,
incl. batterijen
(inclusief 3.- verwijderingsbijdrage)

meer specs heb ik op dit moment niet. (ik zit op het werk) maar als hij niet meer dan 4,5GB kan lezen dan moet het toch wel vermeld staan in de handleiding.

En American history X is denk ik toch ook groter dan 4,5 GB

O ja de films die hij niet pakt zijn Coyote Ugly en Bridget Jones Diarree

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Zoals ik al tegen mijn vader zei die een Aldi DVD van de vorige actie had gekocht: Terugbrengen dat kreng!!! En gewoon een fatsoenlijke kopen! Hij wilde niet luisteren, misschien dat jij wel terugkomt op een stupiditeit.
Die Aldi spelers zijn gewoon crap, missen heel veel functies en zijn nog niet eens zo goedkoop dat dat het gemis goed maakt. Als je per se zo'n el-cheapo dvd-speler wil hebben koop dan zo'n yakaninawablablabla geval. Die hebben dit soort problemen niet!
Mocht je hem gewoon willen houden: tja leer dan maar leven met dit soort gemissen en hoop dat je op de site van medion (het was toch een medion speler?) een firmware update aantreft...
Sterkte!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 15:08 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Zoals ik al tegen mijn vader zei die een Aldi DVD van de vorige actie had gekocht: Terugbrengen dat kreng!!! En gewoon een fatsoenlijke kopen! Hij wilde niet luisteren, misschien dat jij wel terugkomt op een stupiditeit.
Die Aldi spelers zijn gewoon crap, missen heel veel functies en zijn nog niet eens zo goedkoop dat dat het gemis goed maakt. Als je per se zo'n el-cheapo dvd-speler wil hebben koop dan zo'n yakaninawablablabla geval. Die hebben dit soort problemen niet!
Mocht je hem gewoon willen houden: tja leer dan maar leven met dit soort gemissen en hoop dat je op de site van medion (het was toch een medion speler?) een firmware update aantreft...
Sterkte!
Het is volgens mij een standalone dvd speler, maargoed
volgens mij is het geen crap...Gewoon goed merk met aldi teken erop, zegmaar...
heb je misshien wat vergelijkingsmateriaal?
Zelfde dvd alleen dan van iemand anders ofzo?
Wij hebben hier een panasonic dvd speler. en die doet ook wel eens vaag bij bepaalde dvd's..

• Munchkin
Aldi heeft zover ik weet geen losse PC-DVD's verkocht, dus de opmerking: "(forrest gump stem: -duh- volgens mij gaat het om een stand-alone player -duh-..." snijdt dus geen hout.
Mijn punt was dat een goedkope yakaninwabla etc geval meer functionaliteit biedt dan de Aldi dvd speler (medion), en kan je waarschijnlijk voor hetzelfde geld halen. Die Aldi-gevallen zijn impulsaankopen (zijn ze ook voor bedoeld), en die willen nog wel eens tegenvallen. Wil je een goede speler, dan kom je uit bij gerenomeerde merken als philips. Dan betaal je wel iets meer, maar dan heb je gewoon iets dat werkt.

Mijn vergelijkingsmateriaal is de vorige speler die de aldi uitbracht en die dus ook geen vcd's/svcd's afspeelt wat dus zuigt. Die was destijds 449,- Daar had mijn vader ook een raite/yakinawablabla/ -insert korean name here- speler voor kunnen kopen die dat -wel- kon. Verder is de beeldkwaliteit niet slecht, maar mijn Philips DVD Pro 170 geeft toch een duidelijk beter beeld.
Verder wat problemen met dvd's betreft: die willen nog wel eens oplosbaar zijn d.m.v. een firmware update. En dat is iets wat Medion waarschijnlijk niet gaat aanbieden.
En firmwareupdates zijn wel beschikbaar voor de gerenomeerde merken en ook voor een willekeurige (stand-alone, anders krijg ik dat gezeur weer) taiwan bak die je bij de lokale pc-handelaar kunt krijgen.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 20:22
Op donderdag 31 januari 2002 13:44 schreef dmace het volgende:
Is die soms High Format?
DVD's zoals American History X zijn van Best-Buy-Qualiteit.
Dus is de film prima, maar zijn alle evt extras weggelaten om met mindere qualiteit te voldoen.
Ik heb een die-hard Amerikaanse versie, niks met geen extras weggelaten

no comment

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
de gene die nu te koop is een een standalone DVD speler!

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_05/OFF01_T.HTM

http://www.aldi.nl/index_nl.htm

• .GoO
  • Registratie: September 2001
Ik heb een Lenco.. ook een vrij goedkoop merk (rond de 400 piekjes) maar die werkt echt perfect, beter als die dure panasonic beneden.. Speelt alles, en is regiovrij.. (in tegenstelling tot die panasonic).. Zou ik toch eerder voor deze gaan als voor zo'n ALDI ding..

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Dure Merk DVD's spelers staan bekend dat ze slecht gekopieerde CD's kunnen lezen.
Ken mensen die spelers van rond de 1300 piek hadden betaald en naar haperende VCD's lopen te kijken, of kopietjes gewoonweg niet worden herkend.

Voordeel van goedkopere DVD spelers is dat het MP3's kan afspelen, wat ook gelijk betekent dat het recordable en rewritables kan lezen aangezien deze cdtjes'zo goed als altijd gekopieerd zijn. Bij de dure moet het eerst expliciet vermeld zijn wil je deze zekerheid hebben.

Ook heb je bij de dure merken weinig kans dat ze regiocode vrij zijn. Of dat daar ombouwkosten aan verbonden zijn, terwijl die goedkope dingen niet eens weten wat dat is.

Al met al zou ik dus nooit voor de bekende merken gaan zoals Sony, Yamaha, Panasonic, Pioneer...

Want als ze alles wel ondersteunen kun je dat gelijk zien aan de prijs. Beetje goedkope merk DVD speler zie ik dan ook gelijk als een flinke miskoop...

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 22:12
Op donderdag 31 januari 2002 19:43 schreef devv05 het volgende:
Ik heb een Lenco.. ook een vrij goedkoop merk (rond de 400 piekjes) maar die werkt echt perfect, beter als die dure panasonic beneden.. Speelt alles, en is regiovrij.. (in tegenstelling tot die panasonic).. Zou ik toch eerder voor deze gaan als voor zo'n ALDI ding..
Interessant, ik ben op zoek naar een goede goedkope :P dvd-speler, kan ik wat linkjes naar dat lenco apparaat krijgen?
Hij moet duz ook goed vcd kunnen afspelen

• .GoO
Op vrijdag 01 februari 2002 00:16 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

Interessant, ik ben op zoek naar een goede goedkope :P dvd-speler, kan ik wat linkjes naar dat lenco apparaat krijgen?
Hij moet duz ook goed vcd kunnen afspelen
VCD speelt ie perfect af, beter als die (veel te) dure panasonic DVD van mn ouders beneden >:) Http://www.lenco.de is hun officiële site (is een Duits merk).. Verder ff de search op 'Lenco' gebruiken, vind je ook wel aardig wat denk ik.. :) Deze heb ik:

http://www.lenco.de/av/product/dvd201.html
DVD-201/2/
- Plays DVD/Video CD/Audio CD/MP3 (CD recorded in MP3)
- Plays all 8 and 12 cm discs
- Plays PAL/NTSC (TV must have same systems)
- 2 Channel audio
- On-screen display, karaoke function
- Controls: play; skip/search; pause; shuffle; programmable
memory; repeat; repeat A-B
- Additional DVD/CDV features: slow motion; title displayed;
changing subtitle language (DVD only), changing sound,
changing sound track language (DVD only); viewing from
another angle; zoom; 4:3 and 16:9 mode; parental lock
- Including: Remote control
- Connections: microphone input (2 x), Video Output RCA
(1 x), Digital Optical Audio Output (1 x), S-Video Output
(1 x), Audio output RCA (2 x), Digital Coaxial Audio
Output (1 x), Scart output (1 x)
- Power source: AC 110 - 240 Volt 50/60 Hz
- Dimensions: 430 x 275 x 75 mm (WxDxH)
- Weight Nett.: 4500 grs.
- EAN-Code: 87.11902.01232.0
Nog paar topics die ik snel ff vond:

[topic=327572/1/50]
[topic=348981/1/50]
[topic=171210/1/50]

Als je nog verdere vragen hebt dan hoor ik het wel..
Succes :+

Verwijderd

waar ken ik hem kopen :?

• .GoO
Op vrijdag 01 februari 2002 00:30 schreef DMS het volgende:
waar ken ik hem kopen :?
Zie die andere topics die ik gaf.. daar staat o.a.:

-kijkshop
-huma

verder zelf maar ff zoeken :+

Verwijderd

tja aldi is ook echt een goeie computerwinkel, als je het mij vraagt vroeg je om probs toen je um kocht..... >:)

• theourgos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01-2025
[b]
Verder wat problemen met dvd's betreft: die willen nog wel eens oplosbaar zijn d.m.v. een firmware update. En dat is iets wat Medion waarschijnlijk niet gaat aanbieden.
En firmwareupdates zijn wel beschikbaar voor de gerenomeerde merken en ook voor een willekeurige (stand-alone, anders krijg ik dat gezeur weer) taiwan bak die je bij de lokale pc-handelaar kunt krijgen.
Die vorige van de aldi was een lifetec 7989. Voor deze is een firmware update te krijgen. Moet je even zoeken op www.vcdhelp.com. op deze (duitse) site staan ook de hacks om vcd en svcd af te kunnen spelen en om hem regio vrij te maken. Hij kan alleen geen cd-r afspelen. wel cd-rw, best wel vaag eigenlijk :?

• Munchkin
Ja weet ik, ik heb zowel de vcd als de regiohack al toegepast. Op die manier kon mijn pa toch mijn dvd's afspelen (regio 1 en 2). Maar aan die vcd hack had hij weinig: hij leest toch geen cdr's en met cdrw's deed ie het ook niet (kan aan merk cdrw's liggen). Ach ja, hij kan er mee leven... Dan is het goed, he!

Verwijderd

Beste mensen,

Even een rare vraag:
Ook hier thuis hebben we deze DVD speler (Medion) van de Aldi gekocht, met daarbij als eerste vereiste dat hij foto cdŽs (VCDŽs) af kan spelen.
We hadden begrepen uit de folder (zoals wel meer mensen hier meen ik gelezen te hebben) dat hij dit kon.

En ja hoor, wat blijkt: Natuurlijk kan hij dat NIET! Argh.... |:(

Nog erger: De doos is pleite! Per ongeluk met het oude papier meegegaan... :(

Maar we willen Žm dus echt terug brengen naar de Aldi. We hebben het al nagevraagd en ze nemen Žm terug, MITS we hem in de bijbehorende doos terug brengen.

Mijn vraag nu: Heeft er hier iemand de bijbehorende doos voor ons?

Uiteraard worden alle kosten voor versturen/etc. vergoed, of we komen Žm ff ophalen.

Alvast bedankt.
Pagina: 1