Mijn Quantum HD is na 3,5 jaar trouwe dienst snoeihard gecrashed. Al een paar weken lang vaak opstartproblemen (ik verdacht Windows98, maar nu dus mijn hd), eergisteren geratel. Tik op de kast, weer stil, half uur later weer geratel, niets gedaan, compleet vastgelopen. Opnieuw opstarten, scandisk gaf een reeks foutmeldingen, herhaald, nog meer fouten. Tijdje gewacht, effe afkoelen. Niet dus... bij opstarten gelijk *pang* en schroeilucht. Voeding naar de kl**e.
Nu heb ik er dus een nieuwe voeding inzitten, en mijn 2e hd doet 't nog steeds en daar staat dus inmiddels win98 op, dus ik heb weer een werkend systeem. Maar ik wil wel graag weten of er nog iets van de gegevens van mijn oude hd te redden valt, maar ik wil natuurlijk niet mijn nieuwe voeding gelijk om zeep helpen. Dus hoe test ik dat? Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
Nu heb ik er dus een nieuwe voeding inzitten, en mijn 2e hd doet 't nog steeds en daar staat dus inmiddels win98 op, dus ik heb weer een werkend systeem. Maar ik wil wel graag weten of er nog iets van de gegevens van mijn oude hd te redden valt, maar ik wil natuurlijk niet mijn nieuwe voeding gelijk om zeep helpen. Dus hoe test ik dat? Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?