Toon posts:

Thrustmaster FFB Stuur rammelt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thrustmaster Ferrari Force Feedback Stuur gekocht. Het stuur doet het perfect alleen, bij racespellen zoals Need For Speed 5:PU, rammelt het stuur bij de forcefeedback effecten van bijv. de motor of ruw terrein (in het spel)
Het stuur rammelt niet als ik het stuur precies in 'het midden' heb staan (dus als ik niet naar links of rechts stuur). Hoort dit met FFB sturen? Ligt het aan het merk/model? Of is het stuur kapot of ligt het aan het spel (/de spellen)dat het zo rammelt. Wie kan mij dit vertellen,
alvast bedankt,

Xoover

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Dat rammelen is toch FFB :P

Verwijderd

Volgens mij hoort dat te gebeuren hoor.
Dat is nl de FF

Verwijderd

Klopt ja, heb ik ook wel is last van (heb dezelfde).
Vaak ligt het eraan dat het stuur niet goed vast zit, probeer de zuignappen vochtig te maken, en draai hem goed aan(stevig) lock m, dan is er al veel weg. Merk je niks, is je stuurinrichting waarsch. stuk, heb ik ook gehad, heel veel speling, moet je ff bellen met Thrustmaster of je winkel, kan je hem binnen de gar. per. natuurlijk omruilen.

Verwijderd

een vriend van mij had het ook tis gewoon normaal gewoon schroeven goed aandraaien want soms maakt ie dan wel veel lawaai :)

Verwijderd

Waarschijnlijk zit het stuur een beetje ruim om de stuuras.
Het stuur van de stuuras verwijderen. Denk er om dat je de draadjes niet breekt die vanaf je stuur door de stuuras lopen!
Je kunt om de stuuras een reepje alluminiumfolie wikkelen en dan het stuur weer op de stuuras schuiven. De dikte van het reepje folie dat de ruimte moet opvullen kun je door experimenteren vaststellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal morgen kijken of het beter bevestigen van het stuur het rammelen wegneemt. Ik ga geen stuurassen verwijderen (ben er niet zo zeker van dat ik niets kapot zal maken :) )

(off topic)
Ik vond het wel grappig dat niemand in bijna 24 uur reageerde, en toen opeens in 2 uur vijf replies er stonden :)
(off topic)
Pagina: 1