Toon posts:

Is deze laptop wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al heel lang te twijfelen over een laptop. Ik heb nu deze samengesteld bij Dell.nl

Doe ik er verstandig aan om dit systeem te kopen, of zijn er andere betere (goedkopere) oplossingen?

Ik ga hem gebruiken op school en thuis, er moeten flink wat zware programma's op draaien, en ik wil er zo nu en dan eens een DVDtje of DivXje mee kijken. Ik wil ook niet dat ie over een maand al weer verouderd is...

De prijs van onderstaande configuratie is 2406.18 EUR (FL 5302.52). Dit heb ik er nog wel voor over, maar hiermee zit ik wel aan (lees boven) mijn begroting.

Inspiron 8100 1000VT Recommended (8100/0202)Standard Features: Notebook Chassis
Intel® 815ep chipset
ESS Meastro 3i audio chipset
Harman Kardon® Odyssey 2 speakers
IR port voor draadloze data-overdracht
IEEE 1394 Port
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)

Processor: Mobile Intel® Pentium® III processor 1 GHz-M , 512KB cache
Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
Systeem kleur: Quicksnap (tm) pakket met kleuren: Storm Grey, New Purple, New Yellow & Tahoe Blue
Keyboard: QWERTY/US
Geheugen: 256 MB SDRAM (1x256MB)
Harde Schijf: 20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
Grafische kaart: 32MB nVidia GeForce2 Go grafische kaart
Floppy drive: 3.5" 1.44MB floppy drive
Interne CD/DVD speler: 8x DVD ROM
Multi Bay mogelijkheden: None
Communicatie mogelijkheden: Internal Combo 10/100 NIC & 56K Modem
Operating System: Microsoft® Windows XP Home (NL)
Software: Microsoft Works Suite 2000 (NL)
Service: 1 jaar European Collect and Return
CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks. NIET BESCHIKBAAR IN BELGIË: 3 jaar CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks (+ EUR 179.00 EUR) (+ FL 394.46)
Draagtas: Dell Backpack Nylon Zwart
Accessories: Kensington Lock (+ EUR 35.00 EUR) (+ FL 77.13)

Commentaar na de piep, alvast heel erg bedankt

PIEP :)

Verwijderd

ja het is wat

Verwijderd

'k zou nog wat w8en, de PIII 1400 is immers bijna beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 22:58 schreef carnman het volgende:
'k zou nog wat w8en, de PIII 1400 is immers bijna beschikbaar
Ja, maar zoals ik al zei zit ik dus nu al boven mijn budget... enig idee hoeveel die PIII 1.4 Ghz extra gaat kosten?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 23:01 schreef CyrusTheVirusNL het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei zit ik dus nu al boven mijn budget... enig idee hoeveel die PIII 1.4 Ghz extra gaat kosten?
Ik denk dat de 1ghz dan wel in prijs daalt dus ik zou altijd effe wachtenb

Verwijderd

Wat zou het schelen/kosten als voor die P III een Celeron 1200 (256 kB cache) zou nemen, en de DVD inruilt voor een DVD/CDRW combo?

Verwijderd

Ik zou niet deze nemen maar een met de intel 830 chipset, want deze heeft het probleem dat er maar maximaal 512mb geheugen in kan. Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar een laptop ik heb bij acer gekeken en vond daar ene hele leuke travelmate 740 misschien ook wat voor jou.

Verwijderd

Mwa.. beetje prijzig voor een DELL :-) Kwaliteit zuigt ook ontzettend van DELL's. Heb er 1200 gehad. En van de 1200 zijn er 1100 binnen 6 maanden teruggekomen op een of andere manier (die andere 100 zullen wel gestolen zijn whoehahaha). Helaas dat ik je niet kan zeggen wat te doen. Vorige week kreeg ik een aanbieding van HP Omnibooks, Pentium III 1400, 256MB, 14" TFT, DVDROM/CDwriter. Zo krijg ik ongeveer elke maand wel een keer een aanbieding. Deze was voor Fl 5200,- inc btw en 3 jaar garantie.

Persoonlijk ben ik ook niet zo kapot van HP laptops hoor. De dikste pentiums erin en het enige wat die dingen doen is warm worden. Een MP3tje afdraaien onder het surfen stottert, een DIVXje draaien is een ramp, de poorten (PS2/COM/LPT) zijn non-standaard, dus als je er iets aan hangt dan is het maar hopen dat het werkt, zeker als het niet 'alledaagse' randapparatuur is en er gaan nogal wat dingen kapot (CPU fans (heel lastig) dvd/cd laadjes, accupacks die kunnen ontploffen enz).

Vreemd genoeg is de allergoedkoopste (thuis)laptop nog de allerbeste gebleken. Ik werk nu al een jaar of 3 met een Compaq Presario K6-450 en die doet alles wat ie moet doen. Hij draait Windows 2000 Advanced server (waarom ik Advanced erop gezet is alleen omdat ik daar een licentie van had liggen), hij draait Linux (SuSE, RH en Slak), Novell Netware 4.1, 5 en 6 Beta draaiden erop en laatst werkte OS/2 nog zelfs. Divx kijken onder het surfen, een audio CD rippen, het kan allemaal tegelijk en dat op een K6 !!!

Ik wil een nieuwe kopen (zakelijk) en ik wacht op de Athlon-IV Mobile... :9~

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik vind het een mooie config maar,
heb je echt een laptop nodig?
Voor dat geld heb je een hele mooie pc...

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Topicstarter
Shit man! Ik had eigenlijk gehoopt op alleen maar positieve reacties, en dan had ik 'm mooi morgenochtend kunnen bestellen :). Maar nu hebben jullie me weer aan het twijfelen gemaakt.

Ik moet er nog maar eens over gaan nadenken denk ik...zucht... Ik weet dat het een hele berg geld is (is heel erg hard vakken voor gevuld in de supermarkt), maar ik kan hem voor mijn studie (bedrijfskundige informatica, AIM Breda) best goed gebruiken, en ik heb thuis al een goeie PC die nog prima functioneert.

Maar even wat anders... Wat vinden jullie van DELL in het algemeen? Is het nou een topmerk, of kan ik me beter op een andere fabrikant focussen? Als ik er toch een moet kopen, dan koop ik namelijk liever in een keer een goeie. Een 15" scherm is echt een vereiste...

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:56 schreef CyrusTheVirusNL het volgende:

Service: 1 jaar European Collect and Return
CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks. NIET BESCHIKBAAR IN BELGIË: 3 jaar CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks (+ EUR 179.00 EUR) (+ FL 394.46)

Commentaar na de piep, alvast heel erg bedankt

PIEP :)
Dit kan al niet, als je complete care wilt moet je ook 3 jaar European Collect and Return kiezen.

Voor de rest is het een mooi apparaat. Heb je trouwens wel al bij de 'recommended systems' gekeken, daar er een uitgekozen en die geconfigureerd? Daar staan altijd betere aanbiedingen dan het standaard 8100 programma.

Ik heb ook een redelijke Dell laptop en er is gewoon geen andere laptop met zo'n prijs/prestatie verhouding.

IBM/Toshiba zijn te duur, Compaq schijnt brak te zijn en de rest is allemaal van die SiS chipset bagger met een desktop CPU en geshared video geheugen.

Dat van die 830 chipset ipv de 815ep chipset die in de 8100 zit is ook een afweging die ik gemaakt heb. Ik heb toch besloten om maar voor die 815ep te gaan omdat:

A) meer dan 512 Mb heb ik toch niet nodig in m'n laptop.
B) de enhanced speedstep wat iets beter geregeld is in de 830 chipset blijk in de praktijk zo'n 10 minuten te schelen in batterij tijd.

Het is dus maar net wat je er mee wilt.\

-- edit --

Misschien was ik iets te nadrukkelijk de rest van de laptop aanbieders aan het afkraken. Ik heb ook persoonlijk geen ervaring met andere laptops maar tot deze conclusies ben ik gekomen nadat ik zo'n 3 maanden vrij intensief alles op het gebied van laptops bij ben gaan houden en gaan bestuderen voordat ik m'n (Dell) laptop ben gaan kopen.

-- einde edit --

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

leuk dingetje vooral die 15"

http://www.xbmcfreak.nl/

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Op woensdag 30 januari 2002 23:49 schreef Erhnam het volgende:
leuk dingetje vooral die 15"
Nadeel van 15" is dat je laptop weer een stuk groter word en vervolgens niet in alle laptop tassen past.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou meer garantie nemen, bijvoorbeeld drie jaar. Het kost echt _ontzettend_ veel geld om een laptop te laten repareren op eigen kosten. Het voordeel van een desktop is dat je altijd het kapotte onderdeel zelf kunt ontvangen, maar bij een laptop brand ik persoonlijk toch liever niet mijn vingers en liet ik dat zonodig/ mogelijk onder garantie doen. De kans dat een laptop kapot gaat vind ik nog altijd groter dan bij een desktop, dus overweeg goed of je niet je garantie uitbreidt naar drie jaar, scheelt je vaak een hoop kopzorgen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wat men ook zegt: Compaq is GEEN bagger. Ik ben al 3 jaar in het bezig van een Compaq Armada 1592DT, en nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb vrij veel ervaring met laptops. Ik heb ze ooit (in een vorig leven :)) gerepareerd. Als ik op basis van die ervaringen een Top 3 samen zou moeten stellen, dan zou hij er zo uitzien:

1) Toshiba
2) Compaq/IBM
3) Dell

Toshiba's zijn gewoon stevig, zien er mooi uit, weinig problemen met drivers e.d., en ze zijn redelijk doordacht in elkaar gezet. (al is dat geen argument er een te kopen, het zegt wel iets over de aandacht die eraan besteed is)

Compaq's zijn mooi, misschien ietsje minder stevig, hebben een uiterst goed service apparaat, en hele goede garantie. Grote nadeel: veel apparaatspecifieke drivers. Ze werken goed, zijn ook continu updates beschikbaar, en zijn tot in de lengte der dagen te downloaden... maar ja, je zult maar net op een locatie zitten waar je geen internet hebt, en je hebt het nodig...

IBM's hebben als verkoopargument dat ze SUPERstevig zijn. Ik heb een Thinkpad 770 gehad, en daar kon een bulldozer overheen rijden zonder dat het apparaat iets geleden had. (bij wijze van dan he :)) Ze hebben echter wel een paar nadeeltjes (in mijn ogen): ook weer systeemafhankelijke drivers, en de IBM site die niet echt superlogisch qua opzet is. (niet zo duidelijk als de Compaq site). Maar het grootste minpunt vind ik (dit is dus persoonlijk) de serviceability. Als je hem helemaal uit elkaar haalt ben je 3 uur bezig, en 100 verschillende (!!!) schroefjes verder. (waar je bij bijv. een Compaq een half uur & 20 dezelfde schroefjes nodig hebt)

Ik moet toegeven dat ik niet zo veel ervaring heb met Dell als met de bovengenoemde merken, maar die paar die ik uit elkaar heb mogen halen zagen er redelijk doordacht uit, vergelijkbaar met Toshiba. Hierbij heeft bij mij dus de goede ervaring met Toshiba de doorslag gegeven.

Ik denk overigens dat je met geen een "A-merk" een miskoop doet. Ik ben echter niet gecharmeerd van "merken" zoals MyNote, Acer, Topline etc...

Succes met uitzoeken :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Op donderdag 31 januari 2002 00:02 schreef tonyisgaaf het volgende:
Ik zou meer garantie nemen, bijvoorbeeld drie jaar. Het kost echt _ontzettend_ veel geld om een laptop te laten repareren op eigen kosten. Het voordeel van een desktop is dat je altijd het kapotte onderdeel zelf kunt ontvangen, maar bij een laptop brand ik persoonlijk toch liever niet mijn vingers en liet ik dat zonodig/ mogelijk onder garantie doen. De kans dat een laptop kapot gaat vind ik nog altijd groter dan bij een desktop, dus overweeg goed of je niet je garantie uitbreidt naar drie jaar, scheelt je vaak een hoop kopzorgen.
Onzin, hier zijn al enkele threads over geopend.

Het komt erop neer dat je van een apparaat van meer 2.000 euro wel mag verwachten dat hij het langer dan een jaar uithoudt. Sterker nog...je mag er van verwachten dat hij het VEEL langer uithoudt. Hier hoef je dus geen garantie voor te kopen, aangezien de winkelier je die al moet bieden. Dat jezelf de machine op moet sturen naar de fabriek in geval van defect is grote onzin, al doet 99% van de mensen het.

Jij hebt een contract gesloten met de verkoper (koopcontract dus), dus heb JIJ met de WINKELIER te maken, en niet met zijn leverancier. (uiteraard moet je dit wel doen als je on site garantie hebt, om de communicatielijnen kort te houden).

Het gaat in garantiegevallen altijd om de term 'redelijkerwijs'. Van een auto, TV en wasmachine mag je redelijkerwijs verwachten dat ze zeker 7 jaar probleemloos hun werk moeten kunnen doen, dus als je na 3 jaar iets krijgt, is het garantie (ook al zegt men dat je maar 1 jaar hebt). Een laptop lijkt mij een technische levensduur te hebben van zeker 4-5 jaar...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

ik heb eigenlijk dezelfde vraag, maar dan voor een andere laptop, namelijk een b-merk (of misschien wel z-merk 'k had er nog nooit van gehoord). Bij vobis hebben ze een JEWEL notebook staan met de volgende specs:

intel p4 1,6 ghz
14" XGA TFT scherm
256 MB DDR
20 gb hd
S3 savage 4 VGA
tv-out
ethernet kaart

dit kost 1999 euro, ik wilde er dan ook nog de combidrive bijdoen (399 euro) en uitbreiden naar 30 gb hd (109 euro) en waarschijnlijk 512 mb DDR (prijs onbekend).

Zou het wat zijn? of is een b-merk notebook geen goed idee?

mzzl

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Ik heb nu ook net een Inpiron 8100,
1.13 ghz,
ook die GF2GO

en hij draait alles lekker... sneller als mijn thuispc..

return to castle wolfenstein 1280x1024x32bit op 60 fps continu..

en couterstrike gewoon 1280 met 99~100 fps continu..
tegen de 3000 3d marks aan..
stabiel als een rots,
prachtig scherm die 15"
Verdomme, ik krijg nog tranen in m'n ogen als ik er naar kijk ;(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik heb de Inspiron 5000 al 2 jaar, P3 500 en bevalt nog prima !

hij is 2 keer terug geweest voor het keyboard wat te strak zat, vervangende keyboard was een andere US keyboard dus vandaar de 2e keer. Allebei binnen een week terug.

Hij is zelfs een keer gevallen, met scherm open op z'n zij en ziet er niks van terug.

Het is goed om te zien dat de laptop markt een stuk goedkoper aan het worden is :9

Persoonlijk denk ik dat mijn volgende ook een dell zal zijn ,maar met de scherpe prijzen nu van de concurrenten weet ik het nog niet zeker.

...

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

:+ Als je er nu eerst een voor mij koopt dan test ik wel als het wat is. >:)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 23:33 schreef CyrusTheVirusNL het volgende:
Shit man! Ik had eigenlijk gehoopt op alleen maar positieve reacties, en dan had ik 'm mooi morgenochtend kunnen bestellen :). Maar nu hebben jullie me weer aan het twijfelen gemaakt.

Ik moet er nog maar eens over gaan nadenken denk ik...zucht... Ik weet dat het een hele berg geld is (is heel erg hard vakken voor gevuld in de supermarkt), maar ik kan hem voor mijn studie (bedrijfskundige informatica, AIM Breda) best goed gebruiken, en ik heb thuis al een goeie PC die nog prima functioneert.

Maar even wat anders... Wat vinden jullie van DELL in het algemeen? Is het nou een topmerk, of kan ik me beter op een andere fabrikant focussen? Als ik er toch een moet kopen, dan koop ik namelijk liever in een keer een goeie. Een 15" scherm is echt een vereiste...
Ik heb hem ook en hij is FANTASTISCH.

Ik heb de 15" SXGA met Geforce2Go 32 MB

Dat scherm is werkelijk om te :9~

Hij draait nu een week dag en nacht en heb nog niet 1 probleem gehad.

Mijn advies: BESTELLEN!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 22:56 schreef CyrusTheVirusNL het volgende:

Grafische kaart: 32MB nVidia GeForce2 Go grafische kaart
Misschien een ATI RadeOn erin..? Die kwam betor uit de vergelijkingstest. (ff searchen op t.net)

Óf ff wachten op die nieuwe van nVidia (NV27 :? )

Voor de rest zou ik idd nog ff wachten op die 1.4Ghz. Dan daalt de 1Ghz in €€€`s

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zou ook eens bij Dynabyte voorbij gaan. Ik kreeg van de week een foldertje en daar stonden leuke aanbiedingen in.
P3 1GHz, 256sd Ram, 20Gb en een cd-rw/dvd combinatie. 1600 euro (even zo snel uit het hoofd, weet niet meer precies)

Verwijderd

Ik zou gaan voor of een Toshiba of een Compaq.

De Toshiba omdat die dingen niet zo snel stuk gaan.. ik kom 30 286 tm PIII laptops tegen waar nog nooit iets mee is gebeurd.

De compaqs omdat het gewoon fijne apparaten zijn en opzich niet zo heel veel kosten meer. Kijk naar een Armada E800 of een E500 ofzo.

Verwijderd

Daar kan je toch zelf wel antwoord op geven :? of moeten we ook je kleertjes en je schoentjes uit kiezen ...

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 09:05 schreef cmdr_sm het volgende:
Ik zou gaan voor of een Toshiba of een Compaq.

De Toshiba omdat die dingen niet zo snel stuk gaan.. ik kom 30 286 tm PIII laptops tegen waar nog nooit iets mee is gebeurd.
Alleen jammer dat een vergelijkbare Toshiba configuratie stukken duurder is dan een Dell.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 09:05 schreef cmdr_sm het volgende:
Toshiba niet snel kapot :? , heb de afgelopen maanden 5000+ toshiba`s door men handen gehad , en heb nog nooit zoveel defecten gezien .
Accu`s die het nog geen 45 min. volhouden , beeldschermen die gewoon wit worden na een tijdje aanstaan .
Kasten die gescheurd zijn vanwege een slecht ontwerp ( op een punt waar veel frictie op komt te staan geen schroefje oid zetten ) . Accu`s die niet laden omdat er een simpel blik lipje afgebroken is .
En dat waren systemen waarvan sommige pas 1 jr oud waren .

Tel daar bij op wat Douwe al aanhaalde is toshiba nu niet echt de beste keus op dit moment .

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 00:22 schreef DynaMikeY het volgende:

[..]

Onzin, hier zijn al enkele threads over geopend.

Het komt erop neer dat je van een apparaat van meer 2.000 euro wel mag verwachten dat hij het langer dan een jaar uithoudt. Sterker nog...je mag er van verwachten dat hij het VEEL langer uithoudt. Hier hoef je dus geen garantie voor te kopen, aangezien de winkelier je die al moet bieden. Dat jezelf de machine op moet sturen naar de fabriek in geval van defect is grote onzin, al doet 99% van de mensen het.

Jij hebt een contract gesloten met de verkoper (koopcontract dus), dus heb JIJ met de WINKELIER te maken, en niet met zijn leverancier. (uiteraard moet je dit wel doen als je on site garantie hebt, om de communicatielijnen kort te houden).

Het gaat in garantiegevallen altijd om de term 'redelijkerwijs'. Van een auto, TV en wasmachine mag je redelijkerwijs verwachten dat ze zeker 7 jaar probleemloos hun werk moeten kunnen doen, dus als je na 3 jaar iets krijgt, is het garantie (ook al zegt men dat je maar 1 jaar hebt). Een laptop lijkt mij een technische levensduur te hebben van zeker 4-5 jaar...
Klink leuk in theorie maar daar komt dus echt niets van terecht. Als je iets koopt is van tevoren vermeld dat daar 1 jaar garantie op zit. Punt.

Er bestaat bij electronica altijd het gevaar dat er iets kapot gaat. Wanneer fabrikanten 3 jaar support moeten leveren op hun spullen dan moeten ze dit gewoon doorberekenen op hun klanten. De prijs van de rommel zal dan misschien 30% omhoog gaan.

Reken maar dat heel wat mensen dan gaan lopen protesteren, die nemen liever de gok van een 30% goedkoper apparaat met 1 jaar garantie. Daarom kun je ook vaak garantie bijkopen, dat heb je zelf in de hand.

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat dus niet werken.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

TMV

Op woensdag 30 januari 2002 23:08 schreef MaXiMaL het volgende:
Ik zou niet deze nemen maar een met de intel 830 chipset, want deze heeft het probleem dat er maar maximaal 512mb geheugen in kan. Ik ben namelijk zelf ook opzoek naar een laptop ik heb bij acer gekeken en vond daar ene hele leuke travelmate 740 misschien ook wat voor jou.
Travelmate = Troublemate :)

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Toshiba: Heb ik een van in handen gehad. Slechte ervaringen met degelijkheid (niet degelijk dus) en geheugen opwaarderen (keyboard demonteren, modem uitslopen en 1 DIMM slot beschikbaar).

Compaq: Werken we bij huidige werkgever mee. E500 zijn leuke apparaten, enige mankement is van een toestel dat niet goed aan/uit gaat. Ws Moederbord stuk (duur dus).
Armada 1750 (1999) ook goed, alleen een paar ex. met geoxideerde beeldschermkabels.

Dell: Bij vorige werkgever. Mijn favoriet vanwege: 1. Uitbreidbaarheid onderdelen. 2. Website met drivers en forum. 3. Garantieafwikkeling en 4. dat we de garantie weinig nodig hadden. 1 floppy en een beeldscherm in een jaar tijd met 30 exemplaren in gebruik.

Als je 3 jaar garantie wil, moet je direct voor een Latitude C610 gaan, dan betaal je er minder meerprijs voor. Heeft bovendien een i830 set als ik me niet vergis en het scherm is met 14,1" 1024 niet zo fokking klein geschreven. 1600x1200 is echt te klein op 15" maar dat is mijn kippige mening.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:10 schreef victorvo het volgende:

Als je 3 jaar garantie wil, moet je direct voor een Latitude C610 gaan, dan betaal je er minder meerprijs voor. Heeft bovendien een i830 set als ik me niet vergis en het scherm is met 14,1" 1024 niet zo fokking klein geschreven. 1600x1200 is echt te klein op 15" maar dat is mijn kippige mening.
Heb je dat een keer in het echt kunnen bekijken of neem je dat aan op basis van je ervaringen met CRT monitoren op 1600x1200?

Ik was dezelfde mening toegedaan maar omdat ik per se die Ati 7500 kaart wilde hebben heb ik de gok genomen en dat 1600x1200 scherm voor m'n inspiron 8100 gekozen. Daar heb ik dus absoluut geen spijt van, ondanks dat m'n ogen eigenlijk wel een bril nodig hebben.

Het is allemaal zeer scherp en zeer goed te lezen, zelfs nog zonder het gebruik van large fonts en icons.

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 31 januari 2002 15:36 schreef Douwe het volgende:

[..]

Heb je dat een keer in het echt kunnen bekijken of neem je dat aan op basis van je ervaringen met CRT monitoren op 1600x1200?
Nee, dat is gebaseerd op de Inspiron 4100 die mijn broer van zijn werk heeft. Dat is een 14,1" op 1400x1050. Dat is nog steeds minder opeengeperst als 15"@1600 en dat vond ik al te klein.

15" op 1280 zou ideaal zijn, en die hebben ze bij Dell heel even gehad op de Inspiron 5000.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

zeg ik wat geks als ik es naar een acer travelmate 613txci zou gaan kijken :?
is volgens mij wel een mooie laptop

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Hoi.
Ik heb al twee jaar een Inspiron 7500, met een 15 inch scherm, pure verwennerij! Op zich een mooi gebakje, gebruik hem héél veel, en op veel plaatsen.
Helaas issie al een paar keer terug geweest naar Dell met wat problemen, hoofdzakelijk hardware zaken zoals casing, scharnieren, keyboard en natuurlijk de accu. Geen probleem binnen de 1 jaar garantieperiode, supersnelle service.
De ellende begon ná die periode, ik lig nu overhoop met Dell over een rekening van 500 euro. Het komt erop neer je een reparatie offerte moet tekenen op basis van de door JOU verstrekte gegevens. Ophalen en dán een offerte afgeven doen ze niet!
In mijn geval was er sprake van een heet lopende PC, volgens de technicus zou dan mogelijk het moederbord vervangen moeten worden, en dat zou dan die 500 euro gaan kosten. Omdat het notebook erg belangrijk voor me is heb ik maar toegezegd, baalde wel want na 1,5 jaar tegen dit soort onverwachtte kosten aanlopen met een notebook van 7500 piek is ergerlijk!
Na reparatie bleek dat de fan vernieuwd is, met wat kleiner spul en ook de accu. Rekening blijft staan op 500 euro!!!
Ofwel jij gaat naar de garage met een rammel in je motor, monteur zegt dat kan misschien een nieuwe motor betekenen, en of je accoord gaat met de hoofdprijs. Als na reparatie blijkt dat er een schroefje los zat en je krijgt alsnog een rekening van een nieuwe motor, ja hallo!

Behalve deze reparatie-tillerij (je kunt hem absoluut NERGENS anders laten repareren, Dell heeft een superconservatief onderdelen beleid....)een goed ding, maar neem er in hemelsnaam de 3 jaar garantie bij.
Het enige nadeel is het hoge gewicht van 4+ kg.
Ik dacht overigens dat notebooks met een metalen chassis beter zouden zijn, maar deze thread laat zien dat dat ook niet altijd opgaat!

succes met de keuze!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik zou ipv die PIII 1Ghz een PIII 933mhz nemen, scheelt iets van 200 gulden, maar koop dan voor dat geld garantie bij of een Radeon (moet je nog iets meer bij leggen maar ok) heb je meer aan dan aan die paar mhz lijkt me.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 23:01 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ik zou ipv die PIII 1Ghz een PIII 933mhz nemen, scheelt iets van 200 gulden, maar koop dan voor dat geld garantie bij of een Radeon (moet je nog iets meer bij leggen maar ok) heb je meer aan dan aan die paar mhz lijkt me.
Dat gaat helaas niet , een radeon kan je alleen maar bestellen icm. met een P3 1 ghz of hoger / 15" Uxga en min. 20 gb hdd.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27
Ah, dat is minder zeg (had mij er virtueel ook 1 samengesteld ... )

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 00:21 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ah, dat is minder zeg (had mij er virtueel ook 1 samengesteld ... )
Same here , maar vind het nog steeds geen lekker idee dat je alles telefonisch of online af moet handelen , en als ik nu kijk lijkt het net of ze de prijzen ook heir en daar omhoog hebben gegooid.
Nu stond er in de pricewatch ook een dell config bij bsae2be , heb die vanmiddag gemaild of ze die nog hadden .

Kreeg net een mailtje dat die config uitverkocht is.
Pagina: 1