[56k] geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo,

Buren van mij hebben internet via hccnet, gewoon 56 k modem. Sinds kort krijgen zij de volgende foutmelding:

"Fout 650; De computer waarvan u het nummer hebt gekozen, reageert niet op een netwerkopdracht. Controleer de instelling voor het type server bij de eigenschappen van de verbinding. Als dit probleem opnieuw optreedt, neemt u contact op met de netwerkbeheerder."

Ik heb (volgens mij) alle mogelijke instellingen wel gehad, alleen zonder resultaat. Heeft iemand ervaring hiermee, wat kan het probleem zijn?

Hopelijk kunnen jullie mijn buren, en mijn imago B-) redden.

Verwijderd

Uhm probeer eens een viruscan, mochten zie die niet hebben draaien.

Wacht morgen even af, misschien heeft de provider een probleem. (Tenzij je op een andere pc wel met die provider een verbinding kunt opzetten).

Maak een nieuwe externe toegang aan.

Probeer de modulatie snelheid v/h modem aan te passen (+ms=v34,0 of +ms=11,0).

Deinstalleer externe toegang + tcp/ip en instaleer ze opnieuw.

Dit zijn de dingen die ik zou proberen, ook in die volgorde.
Suc6 :)

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Uhm probeer eens een viruscan, mochten zie die niet hebben draaien.
Er draait een goede virusscanner, en ik heb met een andere provider wel verbinding kunnen krijgen.
Wacht morgen even af, misschien heeft de provider een probleem. (Tenzij je op een andere pc wel met die provider een verbinding kunt opzetten).
Het is al bijna een week zo!
Maak een nieuwe externe toegang aan.
Heb ik gedaan, had weinig succes
Probeer de modulatie snelheid v/h modem aan te passen (+ms=v34,0 of +ms=11,0).
Het heeft gewoon gewerkt, maar is er ineens mee gestopt, dan kan het toch niet aan de modem liggen
Deinstalleer externe toegang + tcp/ip en instaleer ze opnieuw.
Ik krijg wel contact met een andere provider!

Zijn er nog meer mogelijke dingen?

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 23:08 schreef Gaafy het volgende:
Het heeft gewoon gewerkt, maar is er ineens mee gestopt, dan kan het toch niet aan de modem liggen
Nee, normaal gezien niet, maar: De Ptt heeft b.v. een andere centrale geplaats of de provider heeft andere hardware aangeschaft... en het ene type modem werkt niet altijd evengoed samen met het andere. Overigens die veranderde hardware van een ISP heb ik dus al eens echt meegemaakt. Die tip van modulatie aanpassen is echter heel snel te doen, dus zonde om het niet te proberen. Wat je doet is de snelheid ff terugzetten (v/h modem, niet de seriele poort oid).

Tja kun je met b.v. jou pc met hun accountgegevens wel inbellen ?

Zo kun je evt elimineren dat de pc wel of niet de boosdoener is.

suc6

Verwijderd

Drie komma's achter het inbelnummer et voila :P