CHELLO, hoe snel??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik weet niet helemaal waar ik deze moet plaatsen dus doe ik het maar hier.
Ik wil een dezer dagen een chello abo afsluiten maar ik ben benieuwd hoe snel het nu eigenlijk in het gebruik is. Wat is bv. een goede indicatie voor de download snelheid . 10k 100k 1000k????.
Ik ben erg benieuwd.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mijn top op het moment is 140 k ( :( )
upload zelfs maar 11k

• Rashann
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Dat scheelt erg veel per locatie. Ik haal in Bakel (ligt bij Helmond/Deurne) een gemiddelde snelheid van 25/30 Kb/s, en af een toe met langere periodes tot 100/120 Kb/s...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier in Hilversum is upload (bijna altijd) 30 KB/sec. en downloaden (hangt natuurlijk af van site) soms tot 300 KB/sec. (met download accelerator+)

specs

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Chello is niet snel genoeg, het heeft nog steeds de REKAM (Gouda) niet overgenomen. En zolang ze dat niet doen, blijf ik +/- 800 gulden per twee maanden betalen. :(

Momenteel kan je zelfs amper TV ontvangen bij de REKAM: Is na een storing wat misgegaan, en het regent nu klachten. De Rekam is er mee bezig, maar de apparatuur is een beetje oud en goedkoop, dus kan even duren........

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
In Eindhoven is het erg snel in ieder geval. Een ping van (bijna) altijd onder de honderd. Download van zo'n 40-50kB/s. Op http://tucows.planet.nl / haal ik toch altijd wel zo'n 140-150kB/s.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Mensen ik wordt hier zo gek van, wees nou eens consequent:

Kb=Kilobit
KB=KiloByte

OK? OK!!

• PostbodeSiemen
Klinkt in ieder geval allemaal al een stuk aantrekkelijker dan mijn 5kB/s op mijn 33k6 planet internet verbinding. Mijn enige kabelinternet ervaring tot nu toe is een avondje casema in utrecht en daar wordt je dus niet echt vrolijk van.

Ik wil mijn CHELLO abo in Diemen en volgens mij heeft daar nog bijna niemand van internet gehoord dus denk ik dat het daar met de snelheid wel snor zit.

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Sja... ze hebben hier ook al een tijdje Chello beloofd, maar ik zie het nog niet hard komen en als het komt, wil ik ook eerst wel even zien bij anderen hoe snel het is. Als het langzamer is dan m'n Isdn verbindinkje met Supahweb, hou ik het mooi zo. ;)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31
5 Kbyte/s met 33k6 is niet mogelijk... :) (ik weet het, beetje mierenneuken)

Maar ik haal met Chello max. 160 Kbyte/s down en 16 Kbyte/s up...
De upstreamsnelheid ban Chello ZUIGT !!!! :r :r :r

• PostbodeSiemen
Ik word gek!!!!!!!!!!!!!

40kB/s 100kB/s 160kB/s
Er gaat volgens mij voor mij binnenkort een hele nieuwe wereld open!!! Lekker nieuwe linux-distr downen, en uiterst legale mp3-backupjes van m'n cd'tjes van het net af trekken (behalve mijn Metallica cd's waarschijnlijk). van mij mogen ze nu meteen langskomen!!!

• Ares408
  • Niet online
bij de meeste sites 170 KB p/s
bij snelle sites 560 KB p/s

chello schopt kont

Verwijderd

Zeker met Download Accelerator

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik weet niet hoor maar bij mij hier in veldhoven (naast eindhoven) heb ik volgens chello 1.5mbits downstream en 128kbits upstream, dit houdt in dat downloaden met max 150KByte gaat en upstream met max 15Kbyte. Ik heb ook nog nooit boven de 150KB gezeten.

downloaden van www pagina's gaat snel op 150KB (meerdere bestanden tegelijk, eentje alleen zonder download accelerator meestal 50KB), via hotline meestal tussen 70-120 KB upstream zakt soms naar 10KB.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Martijn
  • Laatst online: 21:31
Ares408... 560 kb/s KAN NIET bij Chello...
Je hebt een downstream van 1,5 Mbit, daar kan dus geen halve megabyte/s doorheen...

Verwijderd

terring nog tot 1 october wachten op chello tot dan zit ik met slownera opgescheept. ik zit nog in de gevaren zone ook(haarlem)
ga maar eens kijken waar http://www.slownera.org naar toelinkt !

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Max down 1.25 Mb/s, up 256 kb/s, maar dat haal ik volgens mij niet, mijn UT server lagt met meer dan 5*4 kB/s enorm.

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

chello heeft hier wel steeds meer last dat het s'avonds niet vooruit te branden is :(

zoals nu, kan niet lekker surfen :(

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

's morgens en 's nachts is de snelheid wel goed, maar op andere tijden (vooral 's avonds na een uur of 7/8) is het niet meer vooruit te branden. Het maximum wat ik dan is enkele kb/s :(
Laatste tijd ligt ook nog regelmatig de gateway eruit, dus kom ik alleen nog maar op het subnetje waar ik aan hang...

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ARGH!!!!
IK WIL OOK KABEL!
is d'r hier niemand die FF de directeur van een kabelmaatschappij over kan halen om hier in HATTEM [5 Km van ZWOLLE] FF KABELMODEM te brengen¿
Ik w8 nu al 2,5 JAAR op dat Tebenet!

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• FatalError
  • Laatst online: 20:57
Chello is 1.5 mbit/s down en 128 kbit/s up.
Vroegere A2000 mensen hebben geloof ik nog een uplink van 256 kbit/s.
Chello is echt niet alles hoor, ik heb vanavond _nergens_ met een ping lager dan 500 kunnen spelen, zefs niet op de server van de provider!! :( :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

AARRRGGHHHHHH.... ik wordt gek van CHELLO...
Ik ben al wel 100 keer in de telefoon geklommen om storingen door te geven. Ik denk dat ik rond de 10-15% van de tijd niet online ben. Daarbovenop komt dat ongeveer 35% van de tijd mijn modem te traag is. Bij unreal tournament bijvoorbeeld ping >500 (zoals nu het geval is). Dat is echt te gek gewoon! Downloaden bij tucows gaat nog.. 30-60kb/sec (op dit moment). Ik kan een boek schrijven over alle troubles met CHELLO (waaronder een complete systemcrash agv. installatie CHELLO op mn pjuter... dus.. formatteren en alle gevens kwijt :((()
Oftewel: bedenk eer ge begint aan CHELLO!

• milouny
  • Laatst online: 12-08 23:32
waarom klagen mensen bij een snelheid van 30KB? snap ik niet
ik zat vanmiddag met casema op 500 bytes/s, en het hoogste wat ik ooit gehaald heb is 8KB/s, maar meestal is het 3KB/s. Casema kost 60 gulden per maand, Chello 90 heb ik begrepen. ik heb ook gelezen dat je 116 betaald en dan telefoonabbo d'r bij hebt, klopt dat?
Heb je recht op een gegarandeerde downloadsnelheid bij een kabelprovider? Casema: 500 bytes/s voor 60 piek per maand en ook nog regelmatig storingen waar 'niks' aan gedaan wordt; kan ik dat ook bij chello verwachten als het daar druk wordt?
Kan ik iets tegen Casema ondernemen?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik heb ook Casema :( , bij mij is het de laatste tijd iets beter. Ik haal nu vaak overdag 5 kb/s, eerst kwam het vaak niet boven de 1 uit.

Ennuh, nee! Casema garandeert niets. :r Als je een down snelheid van 0.000001 kb/s kan je nog niet klagen.

Ik zit in Delft en hier is niets anders dus ik moet wel bij Casema blijven (als het goed is komt ADSL :9 na de zomer).

• milouny
  • Laatst online: 12-08 23:32
eigenijk laten we ons met z'n allen moeilijk naaien dus. Casema misbruikt haar/zijn monopoliepositie!
Weet iemand wanneer Chello in Rijswijk(ZH) komt en wanneer ADSL komt en wat dat gaat kosten? is veel onduidelijkheid over.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• SJR

SJR

Erm... probeer www.adsl.nl eens
Bij mij gaat Cistron 1 augustus beginnen met aanleggen ofzo.

Verwijderd

Chello Eindhoven > rond de 10% packet loss op de Quake-server van Chello. Lijkt me niet echt gezond. Op andere servers is het nog erger. Was met de Lancity toch een stuk beter. Maar ja, die was te instabiel (???) zeiden ze. Dus was men bij Chello zo aardig die om te wisselen voor een trage Terin..uh...Terayon modem. Maar ze hebben mij wijsgemaakt dat er verbetering in gaat komen. Nu kun je mij al snel iets wijsmaken, maar hier heb ik toch mijn twijfels over.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Sinds feb '99 al problemen constant plat veel packetloss al 2 nieuwe kabelmodems gehad nog niet opgelost komt weer een monteur over 1 of 2 weken.... download snelheid um 2 kb/s na 1 minuut timed ie out... chello zuigt echt zwaar in apeldoorn

http://specs.tweak.to/11052

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Chello is hier in een zogenaamd boere gat (anders snappe de meesten het toch niet) vlak bij leeuwarden niet voorruit te branden, zelfs 's morgens niet eens meer, en 's avonds krijg ik vrij vaak een sms van watchmyserver dat ie weer niet te bereiken is, zo traag dus.

• sjaak
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Binnen nederland bij een mirror van tucows 180 KB/sec, bij uttwente 140 KB/sec, geocities 10 tot 30 a 40 KB/sec, en gewoon html altijd zo rond de 10KB/sec...
Chello roeleert behoorlijk hier! :)
(Behalve als ze platliggen dan...)

• Bagheera
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Mwoah, wat een geneuzel zeg... Hier in Ede (bij Arnhem) gaat ie best hoor... Af en toe een slechte ping nou ja, kan niet alles hebben. Maarra over het algemeen is het hier goed. Mij hoor je niet klagen over de snelheid, wel over de rekeningen, want die zijn na een maand nog steeds virtueel, chello wil blijkbaar geen 89 piek p/m ontvangen.
Sukkels

Athlon 700@700, 256MB, Aopen AK72/ VIA KX133, 15GB HDD, Matrox G400-16MB, SB-LIVE!, E-tech 56K, Realtech NIC 10/100, CDD3610, 32x CDROM

• FatalError
  • Laatst online: 20:57
Ik ga Chello toch ff bellen zometeen, ik kan niet eens een spelletje quake spelen op de oud Gelrevision server (de server waarmee ik de beste verbinding zou moeten hebben), ik heb nu om 16:15 een ping van 300-800!! :( Het is de afgelopen week al heel erg slecht hier :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

chello/a2000 hier in hilversum is voor mij de maximale 182,5 KB/sec. En dat is goed te halen.... :) :)

• HertogJan
  • Laatst online: 25-07 19:13
Hier in Hilversum is upload (bijna altijd) 30 KB/sec. en downloaden (hangt natuurlijk af van site) soms tot 300 KB/sec. (met download accelerator+)
ZElfde dus hier (Hsum)

• SJR

SJR

Had gister een ping van 4500.

Tja... :rCasema :r

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
/me is blij dat ie @home heeft :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nergens problemen mee.
downloaden met 150 kbyte/s en uploaden met 15 kbyte/s, dat is wel jammer. Mensen die heeel veel problemen hebben moeten eens kijken naar de lengte van hun coax kabel. Ik geloof dat chello een goede verbinding "garandeerd" als de kabel tussen meterkast en modem 15 meter of korter is. langer, moet je het zelf maar uitzoeken.

Overigens leggen ze tegenwoordig de modem in de meterkast en leggen ze UTP kabel door je huisje heen :) ( tenminste hier in helmond)

• Heintjo
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

/me heeft Casema..
/me doet huilen :'(

blah blah...

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

moet je http://www.chello.to/test/indexa.shtml?IvisID=chelloto&Now=958160680250
maar eens kijken (vooral 's avonds).
Nu is het wel redelijk ok, maar meestal staan alle belangrijke routers en backbone verbindigen ver in het rood (ping 500+) :(

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Eeeeh mastermind, als we dan toch gaan zeiken over consequent zijn:

afkorting kilo is k (dus niet K)
verder:
mega = M
giga = G

dus
kilobit = kb
kilobyte = kB
megabyte = MB