Toon posts:

Linux instaleren via FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik linux instaleren via het internet...ik las iets over dat je het met een flop moet doen....hoe zet ik zoiets op flop...want 2e cd's van mandrake is nml weg. Of kan ik ook vanaf cd 1 booten en dan via ftp instaleren?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:30

Kettrick

Rantmeister!

als je een CD hebt kan je waarschijnlijk wel een FTP install doen.

* Kettrick werkt niet met Mandrake ,dus dit is een gokje :)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 22:35 schreef GHTP het volgende:
hoe kan ik linux instaleren via het internet...ik las iets over dat je het met een flop moet doen....hoe zet ik zoiets op flop...want 2e cd's van mandrake is nml weg. Of kan ik ook vanaf cd 1 booten en dan via ftp instaleren?
zonder 2e cd begin je niets.
via ftp? je bedoelt vanaf ftp?

Verwijderd

Op de eerste cd heb je een dir images:

Hierin staat de image: network.img, deze kan je via dosutils\rawwrite.exe naar een flop bakken.

Boot met deze flop, en volg de install.

Let op je moet meer als 52 mb RAM hebben anders lukt het niet. Ik moest alsnog een cdrom inbouwen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
maar je moet bij ftp paar dingen instellen...wijst dat gewoon voor zich..en wat is beetje snelle ftp mirror?

Verwijderd

ik heb met ongeveer 6 floppen een debian bak opgestart en geinstalleerd via ftp. Het voordeel hiervan is dat je geen cdromdrive nodig hebt, en altijd de nieuwste versie van de packages hebt. Hoe dit bij mandrake werkt weet ik niet precies...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
bij mandrake zal je vanaf cd je systeem moeten instaleren, daarna kan je wel via de package manager updates e.d. binnen halen en instaleren, maar je hele systeem via ftp gaat niet zo 123 werken denk ik

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Of op een andere pc met cdrom een ftp servertje installen en deze gebruiken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 22:36 schreef olav het volgende:

[..]

zonder 2e cd begin je niets.
Toen ik laatst mandrake eens probeerde ging dat anders prima zonder 2e cd hoor.
Pagina: 1