soms maak ik wel eens een prog en het prog moet continu de waarde ergens van (bijv de lpt poort) en een textbox zetten, dit doe ik notmaal met een timer of loop functie. is er ook een andere misschien snellere mogelijkheid dan de waardes continu te controleren??
Als je een component hebt die een event fired op het moment dat er iets gebeurd dan kan dat, maar dat component moet dan nog steeds pollen denk ik. Tenzij de WinAPI zo'n voorziening heeft, maar dat weet ik ff niet.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
zijn er hier nog meer VB programmeurs? hoe doen jullie dit? toch niet ook een loop,? want dat gaat allemaal zo traag op een gegeven moment en slurpt cpu (beetje groot proces soms)
Als er geen event is om te gebruiken, zit er meestal weinig anders op dan een loopje cq. timer.
(sommige zaken kun je via de WinAPI regelen, maar een windowsmsg oid zie ik in dat verband ook als event)
(sommige zaken kun je via de WinAPI regelen, maar een windowsmsg oid zie ik in dat verband ook als event)
Exact expert nodig?
Verwijderd
Als er dus geen API of event is moet het denk ik wel. Een loop gebruikt echter nauwlijks cpu als je t goed doet.
Zoiets:
1 --uitlezen---
DoEvents
Sleep 50
Goto 1
verbruikt bijna niks, je moet m natuurlijk niet 10000x per seconde laten uitlezen. Sleep is trouwens een API functie.
Zoiets:
1 --uitlezen---
DoEvents
Sleep 50
Goto 1
verbruikt bijna niks, je moet m natuurlijk niet 10000x per seconde laten uitlezen. Sleep is trouwens een API functie.
Private Declare Sub ApiSleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long)
Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery
Pagina: 1