20 watt versterker in een 3,5" of 5,25" bay

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik wil in een 3,5" of 5,25 inch bay graag een 20 watt versterkertje maken zodat ik het geluid van de geluidkaart kan versterken en boxen direct op de pc aan kan sluiten.

Waar kan ik een mooi compact schema hiervoor vinden waarmee ik dit alles met een beperkt budget kan bouwen?

Mijn eisen zijn:
-moet stereo zijn
-liefst volumeregelaar aan de voorkant
-liefst in 3,5"-drivebay
-moet te voeden zijn door computervoeding

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

versterkertje slopen uit een boxensetje?

zijn vaak losse printplaatjes, moet je alleen wel een hebben die op 12 volt loopt, of je moet de stroom van je voeding splitsen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Oud autoboostertje?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, misschien kan je een auto ampje gewoon op de bodem van je kast zetten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
idd zo'n klein autoradio ding scoren....

je hebt ze zelfs met equalizer erin... kan prima in een 5.25" bay. Voeding? -> 12V, komt zo uit je voeding.. (moet je natuurlijk geen 4x50W eruit willen trekken, dan is je voeding einde verhaal >:) )

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Is idd wel een goed idee, maakt de leeftijd van de radio nog uit, of is een 15 jaar oude radio goed genoeg (dan kan ik ff bij de kringloop kijken) ik heb ook nog wel twee kleine oude pcspeakers, zal de versterker hieruit nog een beetje kwaliteit leveren, of maakt dat niet zo heel veel uit?

Verwijderd

Die oude boostertjes zijn er goed geschikt voor, het zijn eenvoudige in brug geschakelde versterkertjes.
Wat zou het leveren, iets van 2 x 12W, denk ik.
Je moet ze trouwens niet te hard laten werken, want ze willen wel stroom trekken en zoveel kan je computervoeding nou ook weer niet leveren. Een aparte 12V voeding is natuurlijk veel beter.
De versterkermodules uit die kleine computerboxjes, dat is prut.
Pagina: 1