Toon posts:

[xinetd] hoe een service eruit slopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet hoe je met inetd.conf een service stopte, gewoon comment geven maar hoe werkt dat onder mandrake 8.0 met xinetd

in xinetd.conf zie ik niks over samba uitzetten. het probleem is namelijk dat xinetd de poorten aanvraagt voor samba voordat ik mijn andere samba versie kan opstarten. weet iemand hoe ik hem er uit sloop? dus de service die samba beheert...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 30 januari 2002 21:41 schreef Sanders het volgende:
ik weet hoe je met inetd.conf een service stopte, gewoon comment geven maar hoe werkt dat onder mandrake 8.0 met xinetd

in xinetd.conf zie ik niks over samba uitzetten. het probleem is namelijk dat xinetd de poorten aanvraagt voor samba voordat ik mijn andere samba versie kan opstarten. weet iemand hoe ik hem er uit sloop? dus de service die samba beheert...
Mandrake is al weer een tijdje geleden voor mij :+ maar stond het niet in /etc/xinetd[tab] ? Gewoon een aparte map dus waar bestanden stonden die allemaal wel/niet werden geladen. Kijk anders even in /etc/xinetd.conf

Verwijderd

Topicstarter
xinetd.conf stond niet veel nuttigs in .. ja een include van xinetd.d mapje

daarin kon ik niks vinden over samba...
:S

Verwijderd

Wat ik zelf erg handig vind is chkconfig.
chkconfig --list doet een listing van services.
chkconfig --del samba zal samba eruit gooien.

Ook handig is service:
service samba stop
zal samba stoppen.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Kijk eens in /etc/rc.d/rc3.d zal waarschijnlijk wel iets van SxxSMB bij staan. Wil je de service behouden maak dan van die S een K en hij start de volgende keer niet meer op, maar blijft wel in het rijtje bestaan zodat mocht het nodig zijn je hem weer in een S kan veranderen. Zoals al gezegd met service kan je hem nu stoppen.

*SMB start dus Samba*

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Pagina: 1