Toon posts:

dvd-speler sony dvp 725D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even een vraag... deze speler heb ik al 2 jaar ofzo....fantastisch aparaat, maar.....

hij kan bijna geen cd-r's lezen. Dus muziek op een cd-r speelt ie niet af. Ik ken 1 merk Princo welke wel wordt gelezen. Echter zijn aan deze moeilijk in NL te komen.

Nu dacht ik zijn er misschien mensen hier die weten hoe zoiets werkt en of het hardwarematig of softwarematig aan te passen is zodat ie het voortaan wel afspeelt?

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 16:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik heb ook die zelfde DVD-Speler en ik ken het probleem.

Volgens mij is het een hardware matig "probleem"
De meeste DVD-Spelers die wel cd-r lezen hebben een dubbele laser, één voor DVD en één speciaalvoor cd.
De 725 heeft maar een enkele laser, maar het vreemde is wel dat hij dus wel Princo CD-R leest.

Ook heeft het te maken met de reflectielaag van de CD-R
en ik verdenk sony er ook van dat ze hun dvd-spelers een beetje tweaken zodat ze geen CD-R lezen in verband met hun eigen MiniDisk systeem.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik heb hetzelfde met m'n DVP-S936....

Sony geeft voor de nieuwe modellen tegenwoordig aan of cd CD R/W aankunnen, alleen de duurdere modellen (vanaf de 7..) hebben het.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, is idd gedaan voor Minidisc, en dat je geen cdtjes van andere merken, met standalone writers. (philips etc.) kunt lezen. Natuurlijk een beetje kromme gedachte van Sony |:(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

ik heb het al vaker in dit forum geroepen. ik heb ook een sony dvdspeler, en je moet that's write professional 80 minuten hebben. ik brand overigens met nero en clonecd op een plextor 8x4x32 ide, ik weet niet of dat ook wat uitmaakt. deze cd-retjes zijn o.a. verkrijgbaar bij http://www.norrod.nl voor Fl. 1,75. niet echt duur dus.

Verwijderd

Heb ook zo'n 725 en bij mij leest ie geen enkele CDR, wel CDRW's die gebruik ik dus....

Verwijderd

Topicstarter
die "that's write" cd-r's werken niet bij mij....en geloof me als ik zeg dat ik heeeeel veel type cdr's heb geprobeerd. De PRINCO's werken alleen...en inderdaad de rewritables (was ik ff vergeten)....maar het probleem is vooral dat ik een hoop oude cdr's heb op allerlei merken en die kan ik dus niet draaien.
Pagina: 1